• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • iväntanpådig

Jag frågade om bastu bad tidigare i graviditeten och fick då förklaring att man ska inte ta ut sig i bastun, dricka ordentligt efteråt och förr i tiden födde kvinnor barn i bastun! Så bara man lyssnar på sin kropp borde det inte skada. Har badat både vildmarksbad och bastu under hela graviditeten.

Ja mycket är väl skrock av alla huskurer men onekligen värt ett försök.. Desperat?? ONää! Solig

• Kampis

Vad jag har hört är att det är inte farligt för barnet pga hettan t bada bastu, temperaturen i magen är jämt reglerad, men däremot är bakterietillväxten i underlivet mer riskabel pga värmen.

jag läste nånstans att barnadödligheten är lägst i Finland, och där badar de ju en hel del bastu =) 

• iväntanpådig

Kampis! skönt att du säger så! Jag är från finland eller rättare sagt Åland! Å de e en himla skillnad de! Flört

• Sommaren12

Jag läste (i min app tror jag?) i början av graviditeten att man skulle va försiktig med bad och bastu att det ökade risken för psd. Därför jag varit så jäkla nojjig över att bada här hemma, brukar annars göra det varje dag. Men det kanske mer var i början som sagt. Nu skulle jag nog våga bastu, iaf en stund. Lyssna på kroppen är väl alltid vettigt.

Så jäkla uttråkad jag är idag! Ska baka äppelbullar nu...

• lillakotten

Tack för svar ang hinnsvepning!

Har varit så jäkla trött idag men fick ett ryck nu på kvällen och bakade både smulpaj och kladdkaka. Dock så åker båda direkt in i frysen så jag har att bjuda på när lilleman kommit. Fick improvisera få jag halvvägs in i kladdkakebaket insåg att jag inte hade kakao hemma.. Men vitchoklad fick duga! :)

• mammsen
    Bastu - Det är inte farligt att bada bastu när man är gravid, sålänge man inte sitter där för länge, men det gäller ju alla. Det är farligare att ha feber för då påvärkas barnet. I en bastu så förlorar vi ju dock mycket vätska när vi svettas (som vi gör för att kyla ned oss och hålla kroppstemperaturen) Så basta en stund är säkert ingen fara om man bara dricker ordentligt. Värme är ju en av de sakerna som ska höjja oxytosinivån förutom berörning och så vidare..

Lindapernilla - ASG! Vilken dålig undanflykt från din bm, rötmånad!! Haha Hoppas inte du tog illa vid dig av hennes nej, en del (de flesta) bm har ju aldrig jobbat med förlossningar och liknande utom på utbildningen och det kanske är därför hon känner sig lite obekväm, eller gud vet jag.. Men vilken barnmorska, men nu vet vi det allihopa! Inget sex mer och inga gyn undersökningar!! Det är rötmånad!! (Hade hon lixom tänkt stoppa in skitiga fingrar eller vad?? Snacka om att ha valt fel yrke!! Haha

Mijja12 - Hon menade kanske att din tapp redan var mjuk och redo, den brukar bli det tidigare hos omföderskor.. Annars vet jag inte, men jag hade iallafall tagit det som ett gott tecken :D

Makinje - Urs då låter som de misstänker havandeskapsförgiftning, eller? har du spår av protein i urinen?

FruKå - Det kan ju vara väldigt olika, Jag hade såna värkar i 2 dygn innan jag sa till sjukhuset att jag inte orkade mer och skulle sättas igång men så satte det igång av sig sjäv ORDENTLIGT i sista minut och sedan finns det ju de som inte har förvärkar i mer än ett par timmar, vi får heller inte glömma stackars Ninime som gick här och kämpade på i veckor medans hon dessutom var öppen flera cm..  

• Millas

FYYYY vad jag är less på allt TJAT! Jag står inte ut. Håller på att deppa ihop fullständigt. Folk ringer, skickar sms, frågar på internet.

Ingen bebis än?

Känner du något?

Känner du verkligen INGENTING?! 

Är det inte dags att klämma ut ungen nu?

Har du inte viktigare saker för dig, som att föda barn?

Lova att hör av dig när ni åker in!   

Osv i all evighet...

Nu har till och med gubben börjat tjata på mig bara för att alla tjatar på honom också..

BF +4 och tro mig, skulle mer än gärna vilja ligga och krysta just nu....   

• Nadja93

ååh jag missade ju helt den tråden! Så jag skriver mina frågor från bildtråden här: 

Hur mår ni alla andra som ännu inte fått ut era små? Känns det som att de är dags snart? Själv har jag så trist hemma att jag försöker göra det mesta så förlossningen startar.. haha

iväntanpådig: Läste att du var ifrån Åland. Vad roligt jag är också det! :)