• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruKå

Åh nej ninime har jag inte glömt :) Men skönt då att det verkar normalt. Har fortf. 5-6-7 min mellan värkarna. När det är som värst står jag med ett ben böjt på armstödet på soffan halvt böjd över mig själv och frustar som en besatt ko. Nååja det kommer nåt gott ur detta, som man hört, haha

• Makkinje

Mammsen - Ja det var väl det dom är lite oroliga för, har inte lämnat något urin prov idag utan bara blodprov då dom vill ha morgon urin. Skulle åka in direkt om huvudvärken och illamåendet blir värre, eller om jag får flimmer för ögonen osv. Men men, kan ju också vara så att jag har högt blodtryck pga att det börjar bli väldigt tungt och det är varmt osv. Så hoppas verkligen på det, för vill verkligen slippa bli igångsatt.

• 7eHimlen

Var hos BM idag, och hon ville inte göra nån gynundersökning på mig, hon sa att det var för tidigt, att oavsett hur tappen såg ut så betydde det inte så mycket. Men hon sa att hon kunde göra en nästa gång (om inte bebis kommit ut tills dess). 

Vecka 38 (37+3)
    SF 35
    Blodtryck 120/70
    Hjärtljud 135-140

Annars så sammanfattade vi graviditeten med att allt har gått hur bra som helst, att jag blev rädd i början när jag fick min propp, men sen har det bara varit underbart att vara gravid. Och hon frågade hur jag kände inför förlossningen och jag sa att jag är hur lugn som helst. Sen frågade hon om jag ville att nåt speciellt skulle in i journalen inför förlossningen och jag sa bara att jag inte vill att saker ska ske på rutin, utan först om det behövs (som värkförstärkande dropp etc), men att jag skrivit ett fl-brev, så hon skrev bara in att jag har ett brev med mig :) 

Nästa besökl 21/8 - OM inte bebis är ute då (vilket jag hoppas) 

• 7eHimlen

Just det ja, bebis ligger fortfarande med huvudet nedåt - precis som de senaste sex veckorna, men är inte fixerad än :P

• mijja12

Mammsen: min mamma trodde det var för att jag haft ett missfall där jag fick föda fram fostret. Men det kan ju vara så som du sa med hon sa iaf att tappen hade halverats.

• Kampis

Hörni tjejer en grej som jag tänkt på, ni som har fått och som "magen tömde sig på innan" , vad innebär det eg? var ni liksom dåliga i magen eller bara skitnödiga hela tiden?

• mijja12

Millas: håller med dig min pappa ringer varje dag kl 11 har du värkar? Hur mår du idag?! Med mera plus att folk på facebook har börjat nu med. Så nu skriver mannen varje dag på sin. Ingen bebis idag heller...

• Kampis

Skriv på fejan att de som hör av sig innan det är klart blir de sista som får veta när det är färdigt ;)

• Millas
    mijja12 skrev 2012-08-08 21:42:28 följande:
    Millas: håller med dig min pappa ringer varje dag kl 11 har du värkar? Hur mår du idag?! Med mera plus att folk på facebook har börjat nu med. Så nu skriver mannen varje dag på sin. Ingen bebis idag heller...

Haha fy det är ju så irriterande! Spelar ingen roll att jag skriver så folk måste ändå fråga eller påpeka. Urk.
    Kampis skrev 2012-08-08 21:46:17 följande:
    Skriv på fejan att de som hör av sig innan det är klart blir de sista som får veta när det är färdigt ;)

Hahaha ja det vore något! Tack för tipset
  • mijja12

Millas: fick frispel idag på honom då han visste att jag skulle till bm idag kl 10.15 skrev att jag ringer sen när jag kommit hem du tror inte jag hinner mer än in innanför dörren så ringer han. Han är fan mer stirrig än alla andra. Men han fick en utskällning idag blev trött på det. Så nu lär jag väl inte fått något samtal imorgon. Men det är jobbigt för han brukar sms innan han går och lägger sig för att höra så inte bebis kommit så han missar något.