• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Millas skrev 2012-08-08 20:17:32 följande:
    FYYYY vad jag är less på allt TJAT! Jag står inte ut. Håller på att deppa ihop fullständigt. Folk ringer, skickar sms, frågar på internet.

Ingen bebis än?

Känner du något?

Känner du verkligen INGENTING?! 

Är det inte dags att klämma ut ungen nu?

Har du inte viktigare saker för dig, som att föda barn?

Lova att hör av dig när ni åker in!   

Osv i all evighet...

Nu har till och med gubben börjat tjata på mig bara för att alla tjatar på honom också..

BF +4 och tro mig, skulle mer än gärna vilja ligga och krysta just nu....   

Åh, du är inte ensam, min mamma ringer tre gånger om dagen, bästa killkompisen sms:ar varje dag "ingen bebis än?" plus min svärmor.... Jag har också tröttnat. Jag har till och med sagt att jag kommer att höra av mig när det är dags.
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Men det hjälper inte att säga så, folk hör av sig ändå. Tur att jag inte har FB....

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ellenbmt

Nadja- vi alla är nästan desperata känns det som :) förutom underbara mammsen som behåller lugnet :)

Nu har jag klockat värkar i två timmar, onda som satan, på ca 1,20 minuter men oregelbundna! :( allt mellan 2- 8 minuter mellan. Nu verkar det avta i längd, inte i styrka dock...
    Ps. Vi masserades i bastun, hade sex och åt middag seeeeent (åt med värkar så jag njöt inte fullt ut...)

• EliHei

Ang. att alla ringer/tjatar å undrar om bebis har kommit så måste ja ge min bästa kompis en stor eloge!! Hon ringer visserligen varje dag, men vara för att kolla så jag mår bra å inte är deppig för att ja ha passerat BF. Det kallar iaf jag en riktig kompis. I övrigt vågar ingen ringa mig;( alla tror att dom ska störa...tråkigt!!

• FruKå

Se där, håller tummarna värkarna fortsätter nu Ellen!

Det blir längre mellan mina nu, sjukt irriterande för de har ökat i styrka..trodde aldrig det skulle kännas såhär :) och trycket i baken är inte nådig..
    Hur fan står man ut?!!? Sorry för mitt tjat här hela tiden.., :€

• EmelieOfGbg

FruKå: Hade du fått en hinnsvepning och efter det började värkarna eller har det kommit av sig själv?

• Nadja93

Ellen: Låter lite jobbigt men spännande! Hoppas att det inte avtar så du får ut din lilla bebis snart :) 

Jag vill också komma igång med värkar så jag vet att det snart är förlossning.. Trodde aldrig att jag skulle längta efter en smärta som folk beskriver det. Jag är faktisk ganska spänd och taggad inför att föda. Känner jag just nu i alla fall, Sen när jag väl ligger där kommer jag nog tänka annat. Nej nu ska jag se på scrubs och försöka sova!

Hoppas att det går bra för er med värkar! :) 

• FruKå

Hmm nä sant! Men jag har pratat med förlossn o de säger samma sak,.. Vänta till de blir tätare.. Men kunde jag inte sova inatt heller så skulle jag få åka in, då blir det isf tidigt imorrn bitti o va ska de göra.. Ge mig sömndos kanske.. Åh vill inte vara besvärlig heller.. :-/