• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Jag var toksnurrig när jag var gravid sist.

Lämnade nyckeln i låset på ytterdörren när jag kom hem. Grannen kom och frågade om jag visste att nyckeln satt i låset.

Men de kom i slutet, än så länge har jag lite koll iaf

• Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 19:05:37 följande:
    Håller helt och hållet med!
    Men... menar du att jag själv bidragit till att skapa en "dålig stämning" bara för att jag inte hållt med flera stycken men vissa?...

Det måste väl va "högt i tak" och om du t.ex. får säga din åsikt, så kan väl jag svara vad jag tänker om det med, eller måste jag bara hålla med bara för att det va jag som ställde frågan från början?...

Alla bidrar vi ju till hur stämningen är i tråden, det är väl inte bara mitt ansvar el.?...

Hänsyn bör ju tas från alla tycker jag, då man tänker på hur det man skriver kan uppfattas...
  • Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-19 19:19:32 följande:
    Men... menar du att jag själv bidragit till att skapa en "dålig stämning" bara för att jag inte hållt med flera stycken men vissa?...

Det måste väl va "högt i tak" och om du t.ex. får säga din åsikt, så kan väl jag svara vad jag tänker om det med, eller måste jag bara hålla med bara för att det va jag som ställde frågan från början?...

Alla bidrar vi ju till hur stämningen är i tråden, det är väl inte bara mitt ansvar el.?...

Hänsyn bör ju tas från alla tycker jag, då man tänker på hur det man skriver kan uppfattas...

Nej absolut inte vad jag menar. Jag håller bara med om att vi ska sluta diskutera just den frågan.

Jag vill inte diskutera den mer för att jag inte vill bidra till att stämningen blir sämre. Då du och jag har totalt olika åsikter, och jag tror inte heller eller jag vet att du inte kommer få mig att ändra åsikt och tvärtom jag kommer inte få dig att göra de.

Alla har lika stor rätt till sin åsikt, och har man en stark åsikt som delar med sig av kan man inte räkna med medhåll från alla, likaså jag själv.
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 19:43:29 följande:
    Nej absolut inte vad jag menar. Jag håller bara med om att vi ska sluta diskutera just den frågan.

Jag vill inte diskutera den mer för att jag inte vill bidra till att stämningen blir sämre. Då du och jag har totalt olika åsikter, och jag tror inte heller eller jag vet att du inte kommer få mig att ändra åsikt och tvärtom jag kommer inte få dig att göra de.

Alla har lika stor rätt till sin åsikt, och har man en stark åsikt som delar med sig av kan man inte räkna med medhåll från alla, likaså jag själv.
    Precis, exakt så är det ju.

Det finns nästan alltid 2 sidor av myntet så att säga, och därför får man ju väga för-och nackdelar mot varandra i varje unik situation...

Inte alltid lätt och självklart hur man ska agera, så därför värdefullt att få andras syn på det hela, fast det inte är avgörande för hur man sen agerar i det särskilda fallet.

Jag tackar som ödmjukast för alla era åsikter och synpunkter, tar dem alla i beaktning.

Jag tycker alltid att diskussioner är intressanta och givande, det berikar en på så vis att man lättare kan se på samma sak ur olika synvinklar, det ökar ens förståelse för andra.
  • Liza1989
    Novalina skrev 2011-12-19 18:02:06 följande:
    Jag har inga förväntningar alls på at du ska svara, jag svarade bara dej med mina känslor och tankar om det hela.

Hur kan du påstå att jag inte kan sätta mej in i deras situation? Vad vet du om det?

Jag har som sagt inga "empatistörningar", det handlar inte alls om det.

Och du behöver absolut inte svara mer, vem har sagt det?...

Jag vet att adoptioner är en utdragen och jobbig process, men det är väl inte mitt fel??!...
    Din sista meningen avslöjar att du faktiskt har svårt att sympatisera.
  • Gulli

Haha. Men herregud !!
    Förlåt. Men nu har jag ägnat halva kvällen åt att läsa om diskussionen kring Arba.
    Och trots punkt och avslut så fortsätter det :)

Till graviditet och symptom.
    Jag läste om er som inte hade några symtom alls.
    Här kommer en till. Jag känner mig också orolig eller jag känner mig i alla fall inte gravid.
    Vill inte ha illamående. Men nånting vill man ju få som nån slags kvitto :)

• Stövelkatten
    strongenough skrev 2011-12-19 11:04:57 följande:
    Hej alla!
    Jag va på VUL precis. Jag fick ett chockerande besked! Det är TVILLINGAR! Jag är så chockad att jag inte vet var jag ska bli av. Dem sa att det är därför jag mår så fruktansvärt dåligt. Dem såg ingen skiljevägg så ska dit om 2v igen. Hoppas verkligen där är en så dem inte trasslar in sig i varann!
    Häftigt! Jag när ju en hunch om att det är fler i min mage (rent statistiskt så är det dock inte det, eftersom nu redan två har konstaterats med tvillingar) men det får vi se 29e december. Anledningen till att vi började tänka så är för att magen är så himla stor, att jag varit så sinnessjukt trött och att jag gått upp väldigt mycket i vikt redan.
  • strongenough
    Stövelkatten skrev 2011-12-19 20:38:36 följande:
    Häftigt! Jag när ju en hunch om att det är fler i min mage (rent statistiskt så är det dock inte det, eftersom nu redan två har konstaterats med tvillingar) men det får vi se 29e december. Anledningen till att vi började tänka så är för att magen är så himla stor, att jag varit så sinnessjukt trött och att jag gått upp väldigt mycket i vikt redan.
    Haha det hade varit lite kul med så många tvillinggraviditeter :)
    Mått extra illa? 
  • villnu

HAr inte vågat väga mig än :) *livin' in denial* Cool

Svar på tråden Augustibebis 2012