Tjat om att föda - Jag har inte fått så mycket tjat riktat mot mig. Det är min pappa som gjort klart för mig vid 2 tillfällen redan för flera veckor sedan att jag måste föda innan den 25:e (BF+6) för då åker han på jobb igen. Med kommentaren att "Det är ju andra barnet så det borde ju inte vara några problem" och min sambo då som påminner mig om att få igång förlossningen varenda dag innan han går till jobbet, och frågar med stor spänning varenda dag han kommer hem från jobbet hur det går och om jag känner något än. När jag svarar nej kan han fråga idiotiska frågor som typ "varför?" och sedan har han gjort klart för mig att om barnet låg i hans mage hade det redan varit ute "man känner ju sin kropp" lixom, och förlossning? det kan väll inte vara så farligt? det lan ju knappast vara värre än...... (Jag bara längtar efter att han ska få se mig med smärtor och då ska jag påminna han om vad han sagt, Mouhahaha).. Jag skulle vilja spela in hans resonemang på film och släppa in han i en bur med ett gäng gravida kvinnor som överstigit BF.. Några frivilliga?
Makinje - Ja det förstår jag men min kompis som just fått diadnosen havanddeskapsförgiftning och är i v 38 har fått åka hem och vila, hon ska bara gå på tätare kontroller osv. Så i vissa fall så kan man vänta ut bebisen och i andra kanske man kan få lite tid på sig och få hjälp att skynda på prossessen med hinnsvepningar/hormongel på tappen/Ta hinnorna osv. Om man vill slippa värkstimulerande dropp så finns det ju ofta många alternativ, det är ju bara prata med personalen på fl om det blir aktuellt :) Hoppas att allt ser bra ut idag nu, och annars får du bara vila vila vila ;)
Mijja12 - Aha ok, vad jobbigt, men det kanske har påvärkat. Men tappen är ju i vanliga fall ca 4 cm lång och mot slutet av graviditeten så börjar den ju kortas ned sammtidigt som man börjar öppnas. När jag var på förlossningen med mitt första barn var tappen 2 cm lång när jag var 3 cm öppen. och denna graviditeten var tappen 5 cm i v 28 och sedan några veckor senare var den ca 2 cm lång innan jag börjat öppnas . Så det är iallafall ett bra tecken :)
Nadja och Ellen - Välkommen Nadja! Kul att du hittat hit! Och Ellen ljuger bara ;), jag är med totalt desperat! Jag försöker bara intala mig själv (och alla andra) att jag inte är det. Igår blev jag skitsne på sambon när han skulle åka och hjälpa sin mamma med en sak och jag hade planerat "något helt annat" så nu fick han höra hela kvällen igår av sin störtlipandes, skitsura högravida flodhäst till sambo att det var hans fel att vi inte skulle få barn igårkväll/inatt som vi "garanterat" hade fått om jag hade fått hoppa in i en varm och go dusch -> Haft superbra sex och sedan bara myst framför en film.. GARANTERAT hade vi fått barn då! Och jag gjorde dessutom klart för han att idag kommer det inte funka för idag skulle jag veta att han gjorde det för att få bebis inte för att det är mig han vill ha,, haha (Missa heller inte den lilla detaljen att han inte hade någon aning om att jag hade planer stackaren) Piiiiinsamt!Och! Vi får inte glömma när han häromdagen skulle ställa tvättställningen i barnkammaren för att hänga tvätt eftersom "det var bäst plats där och där är ju ingen endå" jag höll på kasta ut både han och kläderna genom fönstret! Vi kan ju inte ha en tvättställning med kläder där om vi kanske måste åka och föda barn lixom, ska det vara så lillebrors rum ser ut när han kommer hem första gången??? Det är ett under att min sambo är kvar, men jag kan garantera er att han vill nog bara ha ett barn ;)
Angelica1991 - Så får du inte skriva! Det är klart du vänder dig till rätt tråd! Du är ju en av oss och tillhör våran tråd! Och jag är säker på att det är fler än jag som tänker på dig då och då! Vill du dela med dig och prata om vad som händer så finns vi här och kan bolla dina tankar och känslor med dig! Stor stark styrkekram från mammsen! <3
FruKå - Hoppas att din kropp fått återhämta sig efter lite sömn och att den nu kan sätta igång på riktigt! Och ja, 2 runga grejjer på magen det är ctg, den ena mäter bebisens hjärtljud och den andra sammandragningarna.