• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • SandraDa

FruKå: Lycka till :D

Här blev det ingen bebis igår!
    Var inne på förlossningen för kontroll men hon kunde inte avgöra till 100% om vattnet gått eller ej??
    Hon trodde att den yttre hinnan brustit. Bebisen hade iallafall borrat ner sig så djupt att den inte kunde komma längre ner och gick inte alls att rucka..har innan varit rörlig.
    Allt såg bra ut på ctg kurvan och värkarna var ibland upp till 90...men nu är alt som bortblåst :(
    Ska till bm idag och hoppas hon kan göra en hinnsvepning!

• Ellenbmt

Usch sandrada- känner med dig! Samma för mig om och om igen.... Hur länge orkar man?

• SandraDa

Ellenbmt - Nej men precis! Man känner sig helt slut på det här nu och vill bara ha sin lilla bebis!
    Har du gått över tiden?

• Makkinje

Ser att det inte bara är jag som är vaken tidigt idag, bebis är lugn för en gång skull men istället är det foglossningarna som gör att man inte kan sova. Smyger runt här hemma och väntar på att mina trollungar ska vakna.

Hur mår ni alla idag?

• Kampis

v arit vaken mellan 4-6 inatt, köpt wen halv vintergarderob til storasyster på den tiden, få kolla sen om mina ögon var så bra inatt eller om jag köpt helt fel storlekar och fula gejer ;)

När jag satt vid datorn malde det på rätt bra i ryggen och fick några samandragningar när jag la mig, somnade rätt fort sen. När klockan ringde vid 7 och jag välte över på sida  fick jag en helvetesvärk som aldrig verkade gå över. när den väl var färdig rullade jag tillbaka på rygg och fick en till, reste mig upp och sen har det inte hänt nåt. Är lite rädd att det ska bli som sist, fick sova sittande i soffan pga alla sammndragningar när jag låg ner .

Under de två timmarna jag var vaken var jag o baja två gånger, och en gång kunde jag kapt kissa för det tryckte på så in i sjutton där bak!   

• Ellenbmt

Har bf i morgon. Men har då gått över en vecka från äl datumet, som jag vet stämmer mkt bättre. Plus att jag var installd på en tidig då jag haft mkt förvärkar och dottern kom två veckor för tidigt....

• fru Elle

Angelica1991, du och din Sofia fick en tuff start och det är jobbigt när man slängs mellan hopp och förtvivlan. Måste vara en så hemsk situation och tror ändå inte riktigt man kan föreställa sig hur det är innan man själv slängs in i en sån situation. Hoppas verkligen du har fått hjälp att prata med någon så du kan få hjälp att hantera dina tankar och ångest. Tänker på dig och din Sofia och hoppas att din lilla flicka börjar må lite bättre. Kramar

• FruKå

Angelica, är inte bra på att uttrycka mig i text men jag håller med de andra och hoppas innerligt det snart vänder.

Jahop jag kom nyss hem! Låg m dosor(ctg)?på magen och allt såg bra ut. Värkarna fortsatte komma men jag var bara öppen 1 cm Fick en sovdos så vi båda sov över där. Bricanylen börjar avta och värkar o sd är tillbaka. Sätter mig i solen me en kaffe nu. Tack guud för solsken

• Millas

Godmorgon!

Ser att det är många som har tjatiga människor i sin omgivning. Så jobbigt. Är ju tillräckligt påfrestande som det är, speciellt att gå över tiden.

Bebis levde rövare fullständigt igårkväll. Tänkte det att h*n jobbar hårt på att ha hål på hinnorna nu

Sen fick jag iaf sova riktigt gott inatt var uppe en sväng vid 4-5 och sen vaknade jag till och med före sonen idag på morgonen.

Började känna av lite smärta i nedre delen av ryggen och magen som att man var riktigt skitnödig. Gick över efter en liten stund och återkom sedan. Då trillade poletten nu. Helt annan värk mot det jag känt med sammandragningarna innan. Så nu har jag klockat värkar sen jag gick upp började med 4 min mellanrum men nu är det ca 8-10 min mellanrum men betydligt starkare. Har haft två st som fått mig att tänka: helvete då var det dags igen! MEN med ett leende på läpparna samtidigt Hahaha Hoppas hoppas det är vår tur nu!

Ja just det. Första gången det var slem på pappret vid toalett besök också!

• Nadja93

Hej på er! 

Vad jobbigt FruKå att det inte hade hänt mer, Håller tummarna att du ska öppna dig mer och få ut din bebis :)

Jag hade väldigt svårt att somna igår på grund av en vild bebis. Ibland undrar jag om han tränar inför ett matahon eller liknande. Det var lite jobbigt, Sen hade jag även en massa funderingar angående förlossningen och pappan till barnet. Menmen... Idag har jag en tid hos barnmorskan och min syster ska följa med dig idag så det ska bli roligt. Sen ska vi köpa gips remsor och göra magen min innan den försvinner :)

Förövrigt så mår jag bra, Trött och lite ont i svanken bara men det hör ju till,