• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    strongenough skrev 2011-12-19 20:42:39 följande:
    Haha det hade varit lite kul med så många tvillinggraviditeter :)
    Mått extra illa? 
    Extra illa jämfört med förra gången, eftersom jag HAR mått illa och till och med kräkts. (attackspydde i lördags, helt från ingen stans. :S) Och tröttheten känner jag som sagt inte igen alls, förra gången var jag tröttare på kvällen, tog kanske en tupplur på eftermiddagen, medan jag nu kan sova vääääldigt mycket och länge.
    Det återstår som sagt att se! Himla spännande för er i alla fall! :)
  • Ari Gold

Min blödning har avtagit igen. Det blev inte mer än det där blodet jag upptäckte på toapappret. Sedan har det avtagit och blivit en allt svagare rosa flytning och nu ingenting.

Vi får väl se imogon hur det utvecklas. Jag har blödit under alla mina graviditeter och ganska mycket/ofta under yngste sonens så jag hoppas att det är en sådan blödning. Men eftersom jag fått missfall nyss är jag givetvis extra orolig. 

Som någon slags plåster på såren blev jag uppringd om en jobbintervju för ett jobb jag sökt och gärna vill ha (sock inte kommer ta pga graviditeten). Så skiter det sig den här gången med får jag gräva ner mig i nytt jobb istället.    

• strongenough
    Stövelkatten skrev 2011-12-19 20:46:30 följande:
    Extra illa jämfört med förra gången, eftersom jag HAR mått illa och till och med kräkts. (attackspydde i lördags, helt från ingen stans. :S) Och tröttheten känner jag som sagt inte igen alls, förra gången var jag tröttare på kvällen, tog kanske en tupplur på eftermiddagen, medan jag nu kan sova vääääldigt mycket och länge.
    Det återstår som sagt att se! Himla spännande för er i alla fall! :)
    Det förstår jag :)
  • lovisen01

Usch idag har varit en jobbig dag. Jag är så otroligt trött, det var jobbig på jobbet, inte lätt att arbeta är man mår illa och helst bara vill hem ochnsova. Hämtade barnen sent, fick lov att åka och handla och var säker på att jag skulle spy mitt på golvetpå Coop. Klarade mig hem, laga mat diska och sen lägga barn. Puuh vad jag längtar tills jag inte mår så är illa!

• Novalina
    Liza1989 skrev 2011-12-19 20:01:42 följande:
    Din sista meningen avslöjar att du faktiskt har svårt att sympatisera.
    Vad menar du?

Alltså, jag kan ju inte gå och skämmas och be om ursäkt för att jag är gravid, fast jag är helt och fullt medveten om att adoption är en utdragen och väldigt jobbig, kostsm process? Det är ju det jag syftar på, att alla som är gravida har ju lika rätt att va glada över det, för de har väl inget som helst ansvar för hur det kan va för andra?

Precis som om man t.ex. blivit fri från sin canser el. annan svår sjukdom, då har man väl rätt att va glad över det, fast man har medlidande för dem som fortf. är sjuka, för man kan ju inte ansvara för att de inte är det. Det är ju liksom inte ens eget ansvar precis.
  • babyhummingbird

Jag äger ingen våg.. Fick gissa lite på hälsosamtalet.. Gissade på 59kilo och kan tänka att jag ligger på 2kilo plus nu kanske.. För att inte må illa måste jag äta HELA tiden.. försöker dock hålla mig till frukt.. Men till i övrigt så slinker det mesta ner. Kan inte äta så mycket åt gången, men blir hungrig snabbt igen. Så en pizza får man dela upp på varannan timme på kvällen, haha, sambon tycker jag är helt knäpp.. Han är van vid att jag äter en hel pizza utan problem så han fattade ingenting när jag kände mig mätt efter en liten bit :)

• Novalina
    Gulli skrev 2011-12-19 20:31:30 följande:
    Haha. Men herregud !!
    Förlåt. Men nu har jag ägnat halva kvällen åt att läsa om diskussionen kring Arba.
    Och trots punkt och avslut så fortsätter det :)

Till graviditet och symptom.
    Jag läste om er som inte hade några symtom alls.
    Här kommer en till. Jag känner mig också orolig eller jag känner mig i alla fall inte gravid.
    Vill inte ha illamående. Men nånting vill man ju få som nån slags kvitto :)
    Hahaha, ja - eller hur??! Drömmer

Som sagt så verkar detta va ett enormt laddat och kontroversiellt ämne, där svart-vitt-resonemang verkar va väldigt lätt att ta till av vissa.

Synd, för det är inte så svart eller vitt allting här i världen precis...

Det va aldrig någonsin min mening att det skulle bli sån diskussion kring detta som det visst blivit. Alla verkar vilja skriva och ge sin syn på det hela.
  • Poison82
    TantLjusgrön skrev 2011-12-19 18:39:16 följande:
    Vi har också varit på VUL nu och fick se ett litet hjärta picka! Oj så häftigt men väldigt svårt att förstå. Efter 1,5 års kamp med två missfall vågar jag nästan inte tro att det är sant.

Jag vet hur jobbigt det kan vara att höra alla runt omkring som blir gravida hela tiden, men samtidigt kan man inte skydda människor från verkligheten. Man kan dock tänka på hur man uttrycker sig för att inte såra någon i onödan.

Jag har berättat nu för alla, lite tidigt kanske 7+2 men när man sett ett hjärta är det ändå 90% chans att allt kommer gå vägen. Jag funderade först också på att göra något roligt av det i jul men kunde inte hålla mig längre :)

Är det 90% chans efter man sett hjärtat?? För isf ska jag se till att få ett VUL i vecka 8 definitivt.
Svar på tråden Augustibebis 2012