Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Hej på er! Har inte skrivit så mycket under påskhelgen men har försökt hänga med :) Har haft en toppenhelg med kanonväder så nu är batterierna laddade, trots att sonen har fått feber inatt och legat som en liten kamin bredvid mig.

kampis: Stor stor kram till dig. Hoppas att du och maken kan stötta varandra. Har ni någon annan i er närhet som ni kan få hjälp/avlastning ifrån? Vet att det är kämpigt, men försök att prata med varandra och även om maken inte kan/vill ta nätterna, kanske du kan få komma iväg på kvällen och bara få koppla av. Hoppas det blir bättre iaf, gnäll här hur mycket du vill.

Tjockisbullen: Lycka till idag.

Ang. inhandling så är det inte så mycket här som ska köpas, mest små grejer. vagn får vi låna och babyskydd tänkte vi hyra via NTF. Kläder har vi det minsta och lite därtill. har endast köpt en lite body. Sen kan jag bara instämma, den absolut bästa salvan är Inotyol! Ett måste hemma tycker jag.

• Albasmamma

fruElle: jag har också en sån gammal åkpåse i manchester, som min mamma har använt till min storebror och mig. Den är däremot inte sytt om men jättefin i tyget, blå så den kommer passa bra sen.

Naimis: Skönt att ha en London-resa att se fram emot när detta är en jobbig vecka. Kul med lägenhetsförsäljning. Jag har själv jobbat som mäklare i Sthlm tidigare :) Lycka till, hoppas er lägenhet säljs snabbt!

Ellenbmt: jag blir också lite avis, vill också renovera.

• Albasmamma

Varit till BM idag, allt såg bra ut:
    V.23+5 (senaste besöket i v.20+5 inom parentes)
    Blodtryck: 110/60 (120/60)
    Hb: 128 (120)
    Socker: 4,7 (6,7)
    Bebisens hjärtljud: 142 (samma som sist) Men denna gången behövde hon inte leta utan hittade hjärtljuden på en gång! :)
    Vikt: +11 kg (+8kg)

A R: lycka till med UL-bokningen!

mammsen: tack för tipset, jättefina saker och kläder på den sidan!

Rocktherebell: Försök vila och ta det lugnt så mycket du kan.

• Albasmamma

Anneh: Min BM är bra på så vis, hon sa "ja, det har ju varit påsk :), men du får nog räkna med att du kommer gå upp rätt mycket". Men jag vet att jag kan gå ner det sen och mina två tidigare barn har inte varit stora vid födseln. Jag tror inte att man ska stirra sig blind vid antalet kilon, så länge mamma och bebis mår bra så klart. Eller jag intalar mig det iaf :)

• Albasmamma

EmelieOfGbg: jag väntar en liten kille :)

Anneh: Jag förväntade mig också en uppläxning så jag är väldigt glad att hon var förstående. Alla går ju upp väldigt olika. Visst skulle jag önska att jag bara gick upp några kilo men det har jag inte gjort någon av de andra två graviditeterna så det var rätt väntat.   

• Albasmamma

sally: inte behöver du vara nervös, du får mest troligt lämna urinprov, stick i fingret, vägning, lyssna på bebisens hjärtljud och kolla ditt blodtryck. Det går bra ska du se!

• Albasmamma

jag ska bara ha filt i vagnen. Tänk på att det inte blåser i en vagn, det blir rätt varmt ändå med bara kläder och en filt. De ligger så ombonat ändå. Jag tror (endast mina spekulationer) att många klär och pälsar om sina bebisar alldeles för mycket när de ligger i liggdelen. Mina barn har alltid älskat att sova ute i vagnen och vi bor ändå uppe i Norrbotten där vi verkligen kan ha kalla vintrar.

• Albasmamma

Sommaren: Hoppas att dessa två veckor går snabbt så du slipper den hemska föreläsaren. Jag håller med Ellenbmt, tror inte att din bebis blir särskilt påverkad. Men försök att ta det lugnt och inte stressa upp dig. Kram!

Idag fyller min stora tjej 6 år. Blev alldeles nostalgisk imorse när jag och barnen satt och tittade på bilder från när de var nyfödda :) Tänk, snart har vi våra småttingar hos oss...går in v.25 imorgon... 

• Albasmamma

Sommaren: usch jag lider med dig, fy för en sån människa. Finns det ingenstans ni kan gemensamt "klaga" och berätta hus han är. En sådan person tycker man inte ska få arbeta med människor. Styrkekram till dig, du får unna dig nåt fint när denna kurs är över. Sen ang. liten mage så ska du inte oroa dig, allas magar är så väldigt olika. Jag har en kompis som snart ska ha barn och jag har lika stor mage som henne.

Jag ser också fram emot förlossningen, det är en oerhörd upplevelse man inte vill vara utan.

Idag fick jag väskan som jag beställde från Stadium (som någon tipsade om i tråden), den var jättefin och många bra fack och utrymmen. Hittills väldigt nöjd iaf!

Naimis: skönt att allt såg bra ut hos BM. Du verkar ha lågt blodtryck som mig, låg på 110/60 igår. 

Ang. bantar/pepp-tråd till hösten - Absolut! Hakar mer än gärna på en sån. Nu ikväll har jag mumsat både tårta, muffins och choklad :)          

Svar på tråden Augustibebis 2012