Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Sommaren: Jag tycker att det var bra med fack i Stadium-väskan. Dels på sidorna för ex. flaskor och sen invändigt. Tror den går bra att hänga på vagnen för du kan justera axelremmen. Det finns ingen skötbädd i och jag minns inte vart jag har köpt min men det kan säkert nån tipsa om.

Välkomna Trossan & Giza!

Trossan: den här graviditeten var inte direkt planerad utan vi sa blir det så blir det. Och det blev en sommarbebis :) Jag har två barn sen tidigare men de är födda i feb resp. april så jag har inte varit höggravid på sommaren förrut. Känns ändå som att det är lättare med iaf kläder.

A R: Åh, vad det låter härligt att påta i trädgården, avis. Här dröjer det än några veckor. Men skönt att du inte blöder nåt mer, hoppas att BM hade rätt att det har avtagit nu så du kan njuta och slippa oron för det.

• Albasmamma

natlup: jag har hört tipset att äta magnesium mot krampande vader, men har inte testat det själv.

• Albasmamma

Hej på er tjejer. Helt slut efter en dag med barnkalas och en förkylning på intågande. Jag och yngsta sonen somnade i soffan framför Bolibompa.

Randiga Rut: andra graviditeten kan ju vara jobbigare eftersom man inte riktigt kan vila när man vill. Jag upplever denna (den 3:e) lättare men däremot är magen större och jag känner mig redan väldigt otymplig. Men det låter som att du skulle ha lågt järnvärde, försök få en tid till BM eller börja drick blutsaft redan nu.

capy: jätte jätte fin bild på dig och magen i bildtråden!  

• Albasmamma

Issan: Jag skulle också åka till NY om jag hade möjlighet. Instämmer i de andras tips om stödstrumpor, intyg och sköna skor.

Sommaren: Jag hoppas att denna vecka rusar iväg snabbt för dig och att tentan går bra!

NiniMe: uppdatera oss sen om BM-besöket. Jag var ju också nervös för vad min BM skulle säga men hon var förstående. Hoppas detsamma för dig.

A R: Samma för mig, detta är mitt tredje barn och igår bökade den lille på som bara den så jag hade svårt att sova. Lycka till på UL idag och att den vill visa upp sig ordentligt!

Usch, känns som om en förkylning vill bryta ner mig idag. Försöker kurera mig med massa c-vitaminer. Förresten, vilket nässpray var ok att använda?

• Albasmamma

Ellenbmt: kanske är så, fick för mig att det var nån sort man inte skulle ta.

lovisen: jag känner samma som dig, har väldigt svårt att motivera mig på jobbet. Har 10 veckor kvar till semestern och längtar så. Rent fysiskt går det bra att jobba, sitter på kontor så har inget tungt arbete utan det är motivationen som är det stora problemet.

• Albasmamma

Ellenbmt: Förresten, hur gick det för dig att jobba i helgen? Ingen mera yrsel hoppas jag! Är du tillbaka och jobbar som kock nu?

• Albasmamma

God morgon tjejer!
    Grattis till ni som hade lyckade RUL/UL igår, härligt att höra. Är det någon kvar som inte har varit på RUL än?

A R: Hoppas att det går bra för sonen hos onkologen idag, håller tummar och tår!

• Albasmamma

Stongenough: jag har haft uvi flera gånger utan några direkta symtom eller att känna nåt. Men skönt att du får medicin nu och att tappen inte var påverkad.

05091112: har inte varit med om det. Om jag vore dig skulle jag ringa BM och rådfråga.

• Albasmamma

Stövelkatten: skickar dig en stor styrkekram. Självklart är du inte sämre än nån annan bara för att du inte orkar jobba när du är gravid! Du ska först och främst tänka på dig och bebisen. Sen vet jag att det inte alltid är så lätt med fler barn och allt övrigt man ska hinna med. Finns det möjlighet att gå ner i tid och bara jobba 50% kanske? Ang. semestern för storebror så behöver det ju inte alltid vara de dyraste/längsta resorna som är de mest uppskattade. Hitta på saker i närområdet och passa på att bara umgås ni tre innan bebisen kommer.

• Albasmamma

Åh jag önskar att min vikt också skulle stanna av, men vågar inte riktigt väga mig för det känns inte så. Väntar nog tills nästa vecka då det är BM-besök igen.

Sommaren - jag håller med Blomsterfröna. Jag tror du kommer kunna njuta mer av graviditeten när du slipper den hemska läraren och sen när du får sommarlov.

Jag verkar ha en liten aktiv bebis i magen. Hela kvällen igår sparkade den på. Nu på morgonen kände även barnen varsin spark. Jag är ledig idag och det känns så skönt. Har blivit väldigt förkyld (igen). Hoppas alla får en fin dag!

Svar på tråden Augustibebis 2012