Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Tesdy: lycka till med budgivningen och banken! Spännande med husbyte och försäljning. Jag har själv jobbat som mäklare tidigare. :)

7eHimlen: Om din BM skrev in dig på 85 tycker jag du ska förklara att du nog vägde mer. Sen tycker jag inte att man alltid ska stirra sig blind på siffran. Jag vet att jag kommer gå upp mycket men jag har en förstående BM som vet att jag kan gå ner det sen och det är inte överdrivet mycket så att jag eller bebis tar skada av det.

• Albasmamma

Tesdy: jag jobbade som mäklare när vi bodde i sthlm men vi flyttade till norrbotten när dottern var liten och sen dess har jag lagt det lite på is. Jag tycker det krävs rätt mycket för att vara en bra mäklare, mycket helgs och kvällsjobb och alltid vara nåbar för kunderna. I övrigt är det ett jätteroligt jobb men kanske inte med 3 små barn :) Får se om jag tar upp den tråden igen när barnen är större kanske.

7eHimlen: extra kilona kommer försvinna tack vare prommenader och våran "pepp-tråd" till hösten :)

• Albasmamma

A R - Vad skönt att höra att det gick bra för din pojke hos onkologen! Håller tummarna att tumören inte växer!

• Albasmamma

mammsen: tack för ditt pepp! Jag är en riktigt sån gnällkärring idag! Glad Eller jag blev riktigt så irreiterad igår kväll, på min svägerska. Jag fick bita mig i tungan men sa väl en del vad jag tyckte och det uppskattade hon inte. Usch, jag blir irriterad bara jag tänker på det. Sen fick jag börja morgonen på jobbet med att skälla på en "trög" kollega....men men. precis som du säger snart är det semester. Jag räknade ut att jag bara jobbar 37 dagar till, sen är jag ledig!

Aprilia: Stor kram till dig! Försök att inte ta åt dig av såna kommentarer.

V. 26 idag....verkar ha en riktigt livlig bebis i magen, känner starkare och starkare sparkar för varje dag. Igårkväll lyckades maken även få känna en ordentlig spark. Så mysigt.

• Albasmamma

Natlup: Jag kan tillägga att denna graviditet känner jag av bebisen jättestarkt men det har jag inte gjort mina två tidigare graviditeter, de har inte alls varit lika aktiva så att jag kännt av det iaf och om jag inte minns fel så kunde det gå dagar då jag bara kände ytterst lite och ut har två friska barn kommit.

• Albasmamma

Jag drack en alkoholfri öl och en Briskacider (också alkoholfri) från systemet igår. Nojar inte heller över den lilla procenten. 

Här är det riktigt skitväder idag, snöblandat regn och allmänt grått. Vill ha vår nu! Känner mig ungefär som vädret idag. Stor som en elefant också, skulle prova lite kläder som jag fått av en kompis. Jag visste att endel av de skulle vara för små (för hon i sin tur hade fått kläderna av en tjej betydligt mindre än oss), men jag kunde ha typ 3 plagg av 15! Hmm, skulle inte ens ha provat utan bara lagt undan dem. Nåväl, nu ska jag och barnen åka iväg och köpa lite lördagsgott (så får jag tröstäta ikväll Glad). Hoppas alla har en fin helg, kram!  

• Albasmamma

Välkomna ni nya!

Jag har fyndat idag; gåstol, babybjörn och en jättefin hoppgunga av några bekanta. Nu är det inte så mycket mer än blöjor, tvättlappar och sånt att införskaffa.

• Albasmamma

Godmorgon tjejer! Jag vill bara tacka för alla bra tips men får här! T.ex. detta med föräldrapenning på 10% från sin arbetsgivare, hade ingen aning om det. Började kolla upp det och trots att jag inte är kommunalt/statligt anställd så har jag också rätt till det! Tjoho, vilken glad överraskning.

100 dagar kvar till BF idag!

• Albasmamma

Åh 7eHimlen - jag blir alldeles tårögd! Så fint av din farmor, förstår att hon har en speciell plats i ditt hjärta!

• Albasmamma

Grr...är så arg. Jag måste bara få ösa ut mig lite. Jag hade sökt semester fr.o.m. v.26 och fem veckor framåt, har redan påbörjat nedräkningen :) Det har aldrig tidigare varit några diskussioner med någons önskemål om semester, vi har dessutom stängt tre av dessa veckor. Nu fick jag ett mail från min chef där han ger som förslag att jag istället ska ta fyra veckor, v.28-31. Tänk om jag föder två veckor före BF, då hinner jag vara ledig 1½ vecka innan. Det som gör mig mest arg är att han inte har frågat när jag har BF utan bara pratat med andra och gör en massa antaganden. Usch, detta förstörde min dag. 

Svar på tråden Augustibebis 2012