• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

05091112:
    Tråkigt att du känner så. Men jag tror att eftersom tråden är så aktiv är det ibland svårt att få svar på en specifik fråga. Då kanske det är bättre att starta en separat tråd om just det eller leta efter en sådan tråd, men för generella frågor och bara få läsa hur andra mår och har det som är lika långt gångna är denna perfekt tycker jag.

• astro

Det brukar vara ostrukturerat och yvigt i början på en sådan här tråd (jag har viss erfarenhet eftersom detta är min tredje bf-tråd).

För det första är alla så "nya" i sin graviditet och för det andra så känner vi inte varandra än. Och så är tråden hemskt aktiv och då är det lätt hänt att vissa frågor bara seglar förbi obesvarade.

Ha lite tålamod ni som känner er osynliga. Ni ska se att håller ni bara ut så kommer det att bli värsta stämningen här i tråden om ett par månader. 

• Värmeljuslyktan

Vad tror ni, bör man ringa och fråga före eller vänta och försöka lägga fram det lite snyggt på plats?! Hehe, man kan ju inte få mer än ett nej.. :p

• Gadget

Gulli:
    Jag har bara lämnat cellprov på BB Stockholm en gång. De var trevliga då i alla fall.

• Gadget

Värmeljuslyktan:
    När jag har lämnat cellprov har det nästan varit på löpande band så jag tvivlar att de tar sig tid till något annat. Tror t.o.m att det brukar stå på kallelsen att de då inte har möjlighet att skriva ut preventivmedel o.s.v. Men fråga kan man ju alltid. Hoppas för din skull att de är medgörliga.

• Värmeljuslyktan

Gadget:
    Ja det brukar ju vara så, men man kan ju hoppas iaf!! Min bm är en sådan (jag har varit i branschen i mer än 30 år och vad jag kan se så har alla dessa "nymodigheter" bara gjort folk uppstressade, det var bättre förr) Så att försöka få till en koll innan rul bara för att man är orolig för yttligare ett mf tror jag inte på. Hoppas dom på sjukhuset är mer medgörliga.. Önskar nästan man bodde i Sthlm! :P

• anneh

05091112: tråkigt att du känner så. Men jag håller med astro, i början är det såhär, innan vi lärt känna varandra.. Hoppas du stannar kvar!

• Värmeljuslyktan

Då man inte känner sig gravid skulle det vara så skönt att se om det verkligen finns ngt där inne. Har iaf beslutat att berätta för min

• Värmeljuslyktan

Då man inte känner sig gravid skulle det vara så skönt att se om det verkligen är ngt där inne. Har iaf beslutat att berätta för min

Svar på tråden Augustibebis 2012