• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Mammsen- hahahaha!
    Ja kom upp och checka Danderyd om några dagar så kanske du får se min kille gå runt i knälång morgonrock, innetofflor ( och varför ser jag även pappoljotter i håret!?) och roligt mysa till det. Ta ett dopp i badet ibland och läsa lite skvallertidningar! :D

allvarligt så har jag nu tack vare er fått en annan bild avdet här med badandet och duschandet och insett att det kan vara jättebra att han har med ett par badbyxor, så det tackar jag för!

Var och köpte liten pappa-present till honom igår också, ett par riktigt fina mjukisbyxor som han kan ha på bb och första tiden hemma mes mig. Hans gamla var utslitna så han blev jätteglad!
    Kanske skulle väntat till bb men kunde inte hålla mig. Han kunde inte hålla sig heller så förra veckan fick jag den jättefina amningströjan från boob med en matchande body till bebisen, har ni sett dem? En fågelbur på min och en liten fågel som flyger iväg på bodyn, SÅ fina!!

Nu ska jag läsa igenom vad ni haft för er inatt, godmorgon!!

• Lindhaz

Så härligt att läsa Ignom allt på morgonen! :) BF + 1 & idag är det min tur att få en hinnsvepning och med tanke på vad de sa på FL igår så kanske man har bebis innan dagen är slut? Jag har kraftiga sammandragningar med jämna mellanrum ca 7-8 min emellan men de gör knappast ont, men det kan vara på g ändå! Hopppas :) och hoppas för er andra också som har känningar :D

• Ellenbmt

Åh vad mysigt med pappa-pressent! Droppa förslag, jag vill geeeeenast kirra en pappa-pressent!

Fast jag är arg på honom- dottern går 8.30-11.30 vardagar på dagis, och han åker ofta strax innan 8.30, men han vill aldrig åka för i dagis, massa dåliga ursäkter, idag hade jag förvärkar och öm i magen och ser ut som nåt katten spytt upp, vädjar lite om att han ändå åker förbi samtidigt, kan han inte ta dottern? Men nej, jag ska visst passa på att tanka lite när jag ändå skjutsar dottern och det hinner han inte med om han ska till jobbet. Jag orkade inte ens ge mig in i hur larvigt det är av honom... Pust å stånk, iväg med dottern lixom, vi startar bilarna samtidigt och åker samma väg!!.... Suck...

Men en pressent är han nog värd ändå :)

• FruKå

Hej alla gravvon! Hur mår ni, haft känningar?

Grattis till er som fått era underverk!

Längtar efter att tjöta om bajs och annat när ni fått era små!
    Helt ofsttbart hur man orkar med allt när man är döds trött, kroppen är fantastisk och jag är så lycklig!!
    Vi har haft besökare sen i söndags när vi kom hem, varje dag ocj idag kommer fler, jag älskart!!! Trodde aldrig kag skulle säga det för jag ville inte ha besök i början.
    Tog första långa vagnrundan igår, och insåg att kroppen lär nog falla på plats först, haha.. Har btw gått ner 10 kg sen förlossning i fredags. Bara 20 kvar nu!!

Hänger ni i nå andra trådar nu?

• Sommaren12
    Lindhaz skrev 2012-08-15 09:00:08 följande:
    Så härligt att läsa Ignom allt på morgonen! :) BF + 1 & idag är det min tur att få en hinnsvepning och med tanke på vad de sa på FL igår så kanske man har bebis innan dagen är slut? Jag har kraftiga sammandragningar med jämna mellanrum ca 7-8 min emellan men de gör knappast ont, men det kan vara på g ändå! Hopppas :) och hoppas för er andra också som har känningar :D
    Åh då håller jag tummarna för oss båda! Bf+2 idag och ska med på hinnsvepning om en liten stund. Min andra. Har också täta sammandragningar som inte gör ont samt "mensvärk" som kommer och går. Igår kväll hade jag förvärkar.
    Ska fasen se till att det kommer igång idag. Ska försöka få mannen till en färdknäpp, städa, käka ananas och gå en runda. Kommer hon inte sen kan man väl ge upp... 
  • Lindhaz
    Sommaren12 skrev 2012-08-15 09:39:37 följande:
    Åh då håller jag tummarna för oss båda! Bf+2 idag och ska med på hinnsvepning om en liten stund. Min andra. Har också täta sammandragningar som inte gör ont samt "mensvärk" som kommer och går. Igår kväll hade jag förvärkar. Ska fasen se till att det kommer igång idag. Ska försöka få mannen till en färdknäpp, städa, käka ananas och gå en runda. Kommer hon inte sen kan man väl ge upp... 

Ååh då ska jag tänka på dig :D hoppas det sätter igång så vi får träffa våra bebbar snart! Man blir liksom så otålig!! Hihi ja mannen får precis komma in genom dörren ;)
  • LiJon

Lycka till ni som ska få hinnsvepningar idag!

Är på BF-2, ska till bm imorgon. Vet inte om jag vågar be henne om en hinnis, men är rädd att gå över tiden alltför länge med tanke på bäckenträngseln. Att jag ska prova föda vaginalt var ju delvis för att bebisen beräknades vara lite mindre, men vi var ju in till FL förra veckan och då beräknades hon väga 3,2 kg (bara typ -5%). Sen ska man plussa på 200g för varje vecka så det kan ju sluta med en 3,8 kg's bebis ändå om jag går över länge. Samtidigt vill jag verkligen att det ska starta av sig självt, det är ju lite av spänningen känns det som, att inte veta. 

Nåja, inga direkta känningar här heller. Lite lätt mensvärk som kommer och går men så har det varit länge nu. Inte en slempropp så långt ögat når heller, suck. Underbart väder så man får väl försöka njuta av det, och så ska vi antagligen köpa ny bil idag - skööönt att försöka fokusera på nåt helt annat.

• FruKå

Åh va kul ni som är så nära, konstigt nog saknar jag det med att leta tecken o ha ont, tiden på fl och bb...
    LiJon; Du har verkligen helt underbar personal att ha att göra med när det är dags!!! Har träffat de flesta där nu, både dag o nattbarnmorskorna o doktorn åå...
    Berätta sen vilka du hade, ok?

• LiJon

Åh justja du födde i Falun FruKå? Har ju träffat nån barnmorska och läkare när vi varit in till FL och de har verkat jättegulliga, känns bra att du är nöjd med de du träffat! Lovar att meddela vilka jag hade sen

Fick du förresten eget rum (och papin sova kvar?) eller dela?

• Lindhaz

Tack lijon! Jag förstår att du är orolig över stor bebis, det är jag också! Dock har jag inte trångt bäcken men vår låg på +14 och har fortsatt växa stadigt! Jag berättade min oro för bm så det första hon sa var att då gör vi en hinnsvepning, så bara fråga! Hon förstår dig och du är ju sååå nära! :)