• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Vaknade inatt med värkar igen och tänkte äntligen så kommer det igång inne på min femte dag nu med detta. Men nej då efter några timmar var allt som bort blåst! istället är man ett vrak idag, hoppas min bm kan hjälpa mig idag, ska ditt vid tre. Men hon lär väl säga som vanligt att det är så här och det är över snart. Men hur ska klara vara pigg till en förlossning om man inte får någon vila ikroppen?

Hoppas att det kommer igång för er andra idag :0)

• FruKå

Yes i falun ja! Delade rum med två andra, inte så jättekul. Pappan fick åka hem tyvärr men kom tidigt på morgonen igen :)

• Gadget

FruKå, längst ner i trådstarten finns en länk till en fortsättningstråd. Fast jag läser båda fortfarande.

• mammsen
    Min sambo sa idag när vi pratade om besök efter barnet är fött att -pfft! Vi har fan väntat i 9 månader på att se vårat barn så alla andra kan gott vänta några veckor månader till! Det är nog typ något sådant vi båda kommer att skriva på FB när vi fått barn och något i stil med, "men njut gärna av bilderna sålänge" :P Nej men, mor och farföräldrar till bebisen kommer att vara välkommna här någon av de första dagarna en snabbis på sådär max 30min och sedan kommer säkert min mamma och mina syskon på mammas sida (bor grannar) vara dem som får träffa mest i starten men dem är inte svårt att säga nej till men det räknar jag inte med att vi kommer behöva heller, mamma skulle inte komma hit oinbjuden utan att fråga via sms om det var ok först och hon kommer nog försöka att hålla sig mer undan än framme för att visa respect :) Det är sambons släkt jag oroar mig för men dem får han hantera ;)

Aprillia1977 -
    Att svullna upp kraftigt på kort tid är ofta ett tecken på havandeskapsförgiftning, ring och fråga förlossningen eller din bm så får du nog komma in och ta blodtryck och några prover, annars kan det vara så enkelt som att du druckit för lite och kroppen samlar på sig vätska för att "förvara" det som finns i kroppen. :) Och slemproppen!? phu det kan tydligen vara ganska rejält som jag förstått! Med dottern släppte allt på en gång blandat med både blod och fostervatten och direkt ner i toan så det var svårt att avgöra hur mycket det var ½dl kanske? Kan ha varit mycket mindre eller mycket mer med. Men de finns ju de i tråden som har fått sjukt mycket slem värkar det som medans andra inte märkt alls,, :/ Inge vidare bra tydligt svar här inte!  

Frufoxy - Spännande! Låter som att det blir bebis nu ju! Härligt! All lycka till dig nu och senare under dagen är du nog 4-barnsmamma redan ;)  

Lindhaz - Wohoo en till som är på g idag! Spännande!! Regelbundna sammandragningar och en hinnsvepning på det låter ju toppen! Hoppas även du har en bebis hos dig innan dagen är slut! :D 

Ellenbmt - Åhh, dessa karar! Det påminner såå om något min sambo hade kunnat göra! Som jag skrev när jag typ låg och klockade värkar häromdagen i sängen och bad sambon göra kvällsmat till dottern och han vräkte ur sig att "Man får inte ens vara ifred när man är sjuk" (Han var dessutom bara trött och hängig i kroppen och trodde han höll på att bli sjuk :/) Men han är nog med värd en pappapresent <3 Båda barnen kommer få present, han kommer få present... Den enda som inte får present blir väll jag :/ suck.. Men jag ska nog köpa lite dyra fina inpackningar till håret och liknande och lägga i en fin korg till mig själv som jag ska ha när jag kommer hem från bb, ska jag ha någon present så får jag nog köpa den själv helt enkelt! (fast jag tror jag lånar hans kort när jag betalar) ;) 

FruKå - Härligt att höra! Jag tror aldrig man vet hur man vill ha det med besök försen man står där med sin bebis lixom! Det finaste man någonsin gjort kan vara lite svårt att bara hålla för sig själv ibland! Man vill ju visa hela världen ibland!! De flesta som fått sina bebisar har hoppat in i en fortsättningstråd (du hittar den där uppe) de andra har nog hittat andra trådar eller har tagit en lång datorpaus eller så är de helt enkelt och föder barn :P Härligt att höra att du njuter så! Det är så jag minns hela första året med min dotter!  
  • LiJon

Lindhaz; Ahaa, ja då förstår jag att du också är orolig även om det säkert är lugnt!  Har pratat i en mammagrupp jag är med i om tillväxt-UL och ofta har bebisarna kommit ut ibland ett halvkilo lättare, så de verkar ju ha en rätt stor felmarginal. Men man vet ju aldrig, man lär ju gå på det dom säger på UL:en. Kanske vågar fråga om svep imorgon då!

FruKå; Okej, ja man vill ju liksom spendera första natten som familj ihop. Men det är väl inte så mycket att göra åt om de inte har plats, tur de får vara kvar till kvällen och komma in direkt på morgonen    

• 7eHimlen

Här fortsätter samandragningarna och molvärken under hela dagarna, men inget har känts som att det ågr framåt. Däremot fick jag ordentligt ont inatt, så jag trodde nästan det var på g. Läst om flera andra av er so haft ont på nätterna, så jag gjorde som ni och tog alvedon. Jag lyckades somna från det och när jag vaknade igen var det bara det vanliga molandet. Har däremot vaknat tre dagar i rad av att jag måste göra nr 2, o inatt var jag uppe två gånger medans jag hade som ondast.
    Hoppas det sätter igång ordentligt snart!! :) Bf om 10dagar! :D

I övrigt så hade vi en mäklare här för värdering av lägenheten eftersom vi fått ett erbjudande av en bekant att köpa hans radhus. Så nu ska vi hinna plocka undan, köra iväg saker och fotografera - gärna INNAN bebis tittar ut :P lite dålig timing, men vi vill så himla gärna ha just det radhuset så det är bara att tuta o köra :D I värsta fall får frugan fixa allt med plocket med sina bröder medans jag tar hand om nyfödd, men jag har börjat tro att jag kommer gå över tiden, så förhoppningsvis hinner vi färdigt o sen kan vi ha visning i slutet på september :D Spännande! Och skönt att ha nåt annat än barnafödande att fokusera på! :P 

• Gadget

Spännande med radhus 7e himlen!

Ang besök har jag inte haft problem med de som kommit någon timme. Mina föräldrar var också här förra veckan men bodde på hotell och tog hand om sig själva och så kom de bara förbi någon eller ett par timmar om dagen i några dagar. Kändes ändå bra att de fick träffa honom när han var färsk.
    Men nu har min svärmor som bor runt hörnet och normalt aldrig brukar vara påträngande, nästan tvärtom att vi ses väldigt lite eller korta stunder, fått för sig att hon vill gå ut och promenera med lillen. I måndags lät vi henne göra det men å vad ont det gjorde i mammahjärtat. Det är ju liksom för tidigt för att vara någon hjälp för oss det är ju bara för att vara "snäll" mot henne. Men sen hade hon frågat min man igår om hon fick göra det igen men det passade inte då för vi väntade besök. Och i morse ringde hon igen och frågade om hon fick gå på promenad med honom vilket heller inte passade för vi hade själva tänkt gå en promenad. Men jag vill inte att hon ska fråga varenda dag och att jag måste ha en anledning själv över att få vara med mitt barn. Han är två veckor gammal liksom varav den första spenderade vi på BB. Jag vill varken behöva planera för henne eller behöva sitta och sakna mitt eget barn. Har knappt själv varit ute och stoltserat med honom.
    Pratade med mannen som inte riktigt förstod hur jag kände och tyvärr är det oftast han som svarar i telefonen när hon ringer.
    Om ett tag är det säkert väldigt uppskattat med lite avlastning men det är för tidigt nu. Blääää. Skaffa ett eget barn eller en docka har jag lust att skrika fastän jag egentligen tycker bra om svärmor. Men hon är så direkt och rak och skäms inte för att ta för sig och jag är inte van att hantera sånt och finner mig inte tillräckligt snabbt.

Det var dagens gnällinlägg. Annars har jag världens sötaste son som ligger och ammar. Liggamma är underbart för övrigt. Och bra för oss mammor att vila bäckenbotten så här i början.

Jag hejar på er som det verkar vara dags för.

• Sommaren12

Mammsen: låter vettigt sagt det din man sa. Tycker likadant. Hallå, vem bryr sig om de andra får vänta nån vecka, vi har för tusan väntat i eeevigheeeter! Här kommer som sagt INGEN innanför dörrarna de första sju dagarna.

Nu har jag varit hos bm. Kan sf-måttet verkligen bli mindre? För sju dagar sedan var det 37 och nu sa hon 35-36 och tillade att det nog var för att magen sjunkit. 
    Gjorde hinnsvepningen med. Hon sa att huvudet var väldigt långt ner och att det var "väldigt mjukt och fint". Jag brydde mig inte om att fråga mer om hur tappen var eller hur öppen jag var eller så.
    Sen sa hon "Det finns eg inget sätt att sätta igång en förlossning men hinnsvepningen kan ju stimulera hormonerna", för att sedan när jag frågat när de sätter igång en ifall det inte kommer igång av sig självt säga "2 veckor, men så länge behöver du inte vänta. Nu när jag känt tror jag att den kommer inatt!".
    Lite dubbla budskap haha, men hoppas på det sista hon sa att det stämmer.
    Köpte en ananas på vägen hem också. Flört 

• 7eHimlen

Ja vi ska bara besikta det och sen sälja här o så hoppas vi på det bästa! :)

Åh spännande Sommaren, hoppas det blir bebis i natt då! Haha, roligt med de där husmorstipsen, att ta ananas och lingonsylt eller putsa fönster :P

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-08-15 11:28:18 följande:
    Ja vi ska bara besikta det och sen sälja här o så hoppas vi på det bästa! :)

Åh spännande Sommaren, hoppas det blir bebis i natt då! Haha, roligt med de där husmorstipsen, att ta ananas och lingonsylt eller putsa fönster :P
    Ja även om jag inte direkt tror på det så kan det ju inte skada liksom... förutom att just ananas är det jag inte klarat av alls under graviditeten, så får se hurvida det lyckas slinka ner.