• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 21:57:32 följande:
    Snart blir de dags att starta en magbilds-tråd dessutom...spännande :)
    Gravid Drömmer
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-20 00:02:23 följande:
    Det brukar vara ostrukturerat och yvigt i början på en sådan här tråd (jag har viss erfarenhet eftersom detta är min tredje bf-tråd).

För det första är alla så "nya" i sin graviditet och för det andra så känner vi inte varandra än. Och så är tråden hemskt aktiv och då är det lätt hänt att vissa frågor bara seglar förbi obesvarade.

Ha lite tålamod ni som känner er osynliga. Ni ska se att håller ni bara ut så kommer det att bli värsta stämningen här i tråden om ett par månader. 
    Så tror jag med, har varit med i flera olika bf-trådar. Oftast blir man väldigt tajta efter ett tag, blir som en liten egen "cyberfamilj" .

Flera stycken brukar skriva: Välkommen alla nya! lite då och då, för det tillkommer ju så många nya hela tiden i en sån här tråd, och sorgligt nog försvinner andra pga mf...

Jag vet va ledsen jag va sist då jag lämnade en bf tråd pga mf, gjorde ont i hjärtat då jag läste om deras tickande hjärtan på VUL, se hur deras magar växte och så, nej - ag såg framåt ist. och började på ny kula.

Jag fick heller inget svar på det första jag skrev här, och könde mej därför inte så välkommen, men sen förstod jag ju hur väldigt aktiv denna tråden är, och dessutom många nya hela tiden att ta till sej just för tillfället.

Sen tror jag vi lite till mans är lite självfixerade såpass här tidigt i grav. pga oro för mf, många mår illa, tankar om hur livet ska bli med ett barn till etc. Sen när man smält allting mer och lugnat ner sej lite , så har man oftast också lättare att fokusera på andra.
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-20 01:33:10 följande:
    Så tror jag med, har varit med i flera olika bf-trådar. Oftast blir man väldigt tajta efter ett tag, blir som en liten egen "cyberfamilj" .

Flera stycken brukar skriva: Välkommen alla nya! lite då och då, för det tillkommer ju så många nya hela tiden i en sån här tråd, och sorgligt nog försvinner andra pga mf...

Jag vet va ledsen jag va sist då jag lämnade en bf tråd pga mf, gjorde ont i hjärtat då jag läste om deras tickande hjärtan på VUL, se hur deras magar växte och så, nej - ag såg framåt ist. och började på ny kula.

Jag fick heller inget svar på det första jag skrev här, och könde mej därför inte så välkommen, men sen förstod jag ju hur väldigt aktiv denna tråden är, och dessutom många nya hela tiden att ta till sej just för tillfället.

Sen tror jag vi lite till mans är lite självfixerade såpass här tidigt i grav. pga oro för mf, många mår illa, tankar om hur livet ska bli med ett barn till etc. Sen när man smält allting mer och lugnat ner sej lite , så har man oftast också lättare att fokusera på andra.
    Ja precis.

Nu är det ju många som inte ens hunnit till "berätta för släkten". Det har f ö inte jag gjort heller än, jag gruvar mig lite faktiskt. Inte självklart att alla blir överentusiastiska när man kommer med nyheten att sjunde barnet är på väg ...

Fick mf -08 men då hade jag, tack och lov, inte hittat till något mammaforum än. För det hade nog känts rätt svårt. Samtidigt hade det varit skönt att inte vara ensam. 
  • villnu

För att inte tala om den totala förvirringen som råder iaf i min hjärna :P

• NiniMe

Jag tog faktiskt foto på magen för ett tag sen, när den var platt och fin sen när den var full av GAS hahahah men det har lugnat sig nu och undviket jag potatis och annat gasbildande så blir den inte så stor men det blir ändå en liten bula på kvällen nu :)

• TheMaraja

Är det någon mer som inte har symtom? Jag är i v 5+1 och känner inget längre, innan bim kunde jag misstänka graviditet på grund av molvärk och illamående.

Förra gången var nästan lika, men då gjorde allafall brösten ont och växte, nu händer inget?!

• NiniMe
    TheMaraja skrev 2011-12-20 08:15:53 följande:
    Är det någon mer som inte har symtom? Jag är i v 5+1 och känner inget längre, innan bim kunde jag misstänka graviditet på grund av molvärk och illamående.

Förra gången var nästan lika, men då gjorde allafall brösten ont och växte, nu händer inget?!
    Mitt är värst nu och jag är i vecka 9... Hade det ganska lugnt runt v6-7 så det kommer i skov....
  • Augustimamman

MariaOstling: jag känner mig inte heller gravid. Har knappt några symptom å är i v 6+4. bröstvårtorna ömmar lite men det är väl allt. Ska på hälsosamtal om några timmar. Ska försöka tjata till mig ett vul då. Hade känts bra att se hjärtat ticka. Gjorde ett graviditetstest för en vecka sen å det var starkt fint plus iaf. Borde väl inte oroa mig eg, alla mår ju olika och inget är mer rätt än fel men man hade ju känt sig mer gravid med fler symptom...

• Sandrina
    TheMaraja skrev 2011-12-20 08:15:53 följande:

Mina symptom kom över en natt, då var jag 5+5. Innan hade jag bara lite ont i magen till och från och ömma bröst. Men som sagt, över en natt kom mitt illamående, ingen matlust, känslig för dofter osv.
  • Sandrina

Det kommer nog ska du se, njut så länge du får må bra! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012