• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Mariaostling: Jag känner mig inte heller så gravid, är i v 4+7. Innan bim hade jag molvärk, men det har jag inte känns så mycket nu. Min förra graviditet mådde jag mycket illa, men det kom lite senare. Jag vet inte om mina bröst är ömma eftersom jag ammar en hel del så har de så att säga att eget liv. Däremot är jag trött, men min 10 månaders vaknar hela nätterna. Jag är också väldigt törstig, men det kan vara pga amningen också. Jag försöker att inte leta några symptom, men man vill ju ha en bekräftelse att det är på riktigt.

• FruJJ

Samma här.... Har inte känt mig ett dugg gravid. MEN så kom v. 8 och som ett brev på posten kom illamåendet Nu gör jag mitt bäsa för att ta mig igenom mornarna och kvällarna.
    Min mage är för övrigt sjukt uppsvullen och dom "stora, lösa" kläderna används flitigt. Ingen på jobbet får ju veta riktigt än

• fru Elle

Mariaostling hade inga symtom när jag har varit gravid tidigare. Det är bara denna graviditeten som jag har haft några direkta symtom.

De ringde precis från Kvinnokliniken, hade anmält att jag kunde ta en återbudstid. Så nu på torsdag har jag en tid för VUL. Så skönt att kolla nu innan jul . Oavsett om vi berättar eller inte så kommer jag nog bli avslöjad i alla fall. Så det känns skönt att veta vad som gömmer sig i magen.

• Hejåhå

05091112: det är lätt att man försvinner i mängden här. Men precis som någon sa, så landar tråden efter ett tag. Läste därför alla dina inlägg och kan tyvärr inte citera på ipaden, men mina kommentarer är att du verkar ha vettig syn på vad man får och inte får äta. Det behöver inte gå till överstyr. Varför var du och maken osams, något du vill prata om? Kul med digitalt test, går verkligen inte att misstolka resultatet. har du fått någon tid för vul?

• natlup

Jag i e vecka 6+2 och jag mår super illa på morgonen. Som tur är så har jag inte börja spy än men det är inte långt ifrån.

Köpte akupunkturarmand på Apoteket med hopp om hjälp men hjälpte inte så jätte mycket

• lills

Hur skiljer man graviditets illamående från magsjuka? Har inte kräkt än men räknar sekunderna... Mår riktigt skit idag. Normalt? Är rädd att man blir magsjuk....

• Stövelkatten

Lills- grav. illamåendet är ganska exakt som. åksjuka. magsjuka tycker jag.är helt annorlunda, kraftigare och så kombinerat med magknip, feber osv.

• Augustimamman

Vägde mig precis. Är det helt onormalt att ha gått NER i vikt? Har inte mått illa eller så ens. Har gått ner 0,6 kg sen förra veckan... Obestämd Fast å andra sidan har den värsta gasmagen lagt sig, blir inte lika uppsvullen längre. Allt som allt har jag trots allt gått upp ett par hg sen jag fick reda på att jag är gravid.

Nu ska jag strax cykla iväg till hälsosamtalet, spännande! Sen packar jag mina väskor och drar till England över julen. Ska bli intressant att se om jag lyckas dölja detta hela julen, det tror jag knappast men ska försöka. Mamma ska få veta så hon kan hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin haha! Flört 

• astro
    Augustimamman skrev 2011-12-20 09:17:27 följande:
    Vägde mig precis. Är det helt onormalt att ha gått NER i vikt? Har inte mått illa eller så ens. Har gått ner 0,6 kg sen förra veckan... Obestämd Fast å andra sidan har den värsta gasmagen lagt sig, blir inte lika uppsvullen längre. Allt som allt har jag trots allt gått upp ett par hg sen jag fick reda på att jag är gravid.

Nu ska jag strax cykla iväg till hälsosamtalet, spännande! Sen packar jag mina väskor och drar till England över julen. Ska bli intressant att se om jag lyckas dölja detta hela julen, det tror jag knappast men ska försöka. Mamma ska få veta så hon kan hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin haha! Flört 
    Det är ganska många som går ner i vikt i början. Det är ingen fara.
Svar på tråden Augustibebis 2012