• Hejåhå

Augustibebis 2012

Sommaren: vet inte om det får plats någon mjuklift, och i så fall vilken. Fråga i Bugaboo-tråden. Du kan lyfta hela liggdelen i bygeln, så jag ser inte vitsen m mjuklift.
    Vi bullade upp med kuddar i ca rvå veckor, men det kändes inte så säkert när man inte hade sele. När hon hela tiden låg och gjorde sit-ups när hon var vaken kände jag att det var dags att byta. Hon var då 4,5 månad. Hon sov bra i sittdelen från första stund, så det var inget problem.

• Hejåhå

Tyvärr kan jag inte länka från appen. Sök på "Bugaboo-tråd nr 21" tror du får träff :)

• Hejåhå

Bb Stockholm på Danderyd är vårt första val. Gjorde kejsarsnitt där med dottern. Maten var underbar, snygg inredning för att vara ett sjukhus, personalen mysiga och duktiga.

Däremot fick jag ingen bricka med flagga eller glassdrinkar som jag hört talas om innan. Kanske för att jag blev snittad?

• Hejåhå

Sommaren83: min sambo och bebisen var med hela tiden, under operation, uppvak och bb. Vi hade eget rum med dusch och toalett och alla tre stannade två nätter. Vi hade planerat snitt.

• Hejåhå

TheMaraja: åh vilken lättnad ni måste känna. Fy, kan inte ens föreställa mig den väntan. Blev alldeles tårögd när jag läste. Härligt!!!

• Hejåhå

Sommar12: jag tycker inte att min mage växer så mycket, men så håller jag inte på och ta bilder och jämför.
    Däremot bli magen hårdare och naveln grundare.

• Hejåhå

Om det har med att folk kommenterar ens kropp... När jag väntade dottern fick jag av en kollega höra att jag såg ut som de där frodiga lerfigurerna som symboliserar fruktbarhet. Stora bröst, rumpa och mage. Kändes så där lagom kul att ge dessa associationer:
    en.m.wikipedia.org/wiki/Venus_of_Willendorf

• Hejåhå

Mitt första kände jag inte förrän efter Rul, då när jag såg bebisen röra sig på skärmen samtidigt som jag kände lite bubbel nere vid blygdbenet fattade jag att det inte var gaser jag känt innan.
    Med den här bebisen kände jag redan innan kub-tester kring v 12. Inte varje dag, men lite då och då.
    Nu i v 17 känner jag varje dag.
    Har denna gång moderkakan i bakvägg och det gör nog stor skillnad. Med dottern kunde nästan aldrig någon annan känna utanpå magen under hela graviditeten. Hon hade en one-man-show bara för mig ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012