Augustibebis 2012
A R: spolning? Gick sköterskan in för att se att man gjort något på toaletten?
A R: spolning? Gick sköterskan in för att se att man gjort något på toaletten?
Mammsen: man håller ju i bebisen bakom ryggen ändå, även om man har amningskudden. Främst tycker jag att det avlastar ens axlar och armar när man ammar. Om bebis somnar och man sitter bekvämt i tv-soffan kan man sitta hur länge som helst.
Jag sydde en amningskudde själv, men den blev för mjuk. Den här gången ska jag unna mig en med frigolitkulor och lite mer styrsel i så att det även blir ett bra stöd när bebis vill sitta upp själv i början.
Morning!
Jag dricker Ferronol (från hälsokosten) och den blir jag lös i magen av.
BM sa att jag inte kommer behöva ta järn för att depåerna var så pass bra. Däremot var hb-värdet 110 så jag tar lite järn ändå.
Sedan någon vecka är jag helt otroligt trött. Trots att jag inte behöver kissa på natten och dottern sover hela nätterna. Jag måste sova en stund på dagen och gå lägga mig vid åtta på kvällen. Kan sova hur mycket som helst känns det som. V 16+
Tre veckor kvar till RuL. Känns som ljusår bort...
Mot halsbränna: Losec eller Omiprazol
Med dottern kunde jag inte något som var det minsta surt eller starkt för att få halsbränna. Inte ens bröd. Kaffe, te, juice, frukt fanns inte på kartan.
Samarin, Rennie hjälpte bara tills nästa gång man åt eller drack. Med Losec kunde jag äta nästan allt.
Har precis återhämtat mig från gårdagens magsjuka. Bara jag som hittills blivit sjuk så vi får hoppas att det var matförgiftning.
Man är inte så kaxig när man spyr och har en 1-åring klängandes på ryggen.
Jag kissar dessutom alltid på mig när jag spyr och är gravid. Med dottern i magen på jobbet fick jag fint torka brallorna i handtorken och gå hem, mindre skoj! Efter det hade jag ombyte med mig :)
Jag besökte öppna förskolan för första gången när dottern var ca två månader. Jag gick dit för att träffa andra mammor, men hade lite svårt att få kontakt när de andra barnen var så mycket större.
Nästa gång gick jag när hon var kring 8 månader och hade börjat krypa och "upptäcka världen". Då blev hon en naturlig isbrytare och hon hade mer utbyte av att vara där. Det var lätt att få kontakt med andra mammor och så bestämde man träff där att ses samma dag nästa vecka.
Mest träffar jag mammorna från Bvc:s föräldragrupp (hos oss bara mammor). Tack vare träffarna med start vid 6 veckor lärde man känna varandra ganska snabbt på djupet. Vi hade alltid diskussionsämnen, som sköterskan öppnade upp med, t ex om relationer, men även praktiska grejer som sömn och sjukdomar. Vi avslutade oftast med fika på cafet bredvid och när träffarna var slut träffades vi hemma hos varandra. Nu vid när de är 1 år har många börjat jobba lite smått och det blir svårare att få till dagar då alla kan. Men det är skönt att ha några i närområdet som man kan spontant hänga med om man känner sig lite isolerad efter några dagar hemma :)
Mammsen: vilken hemsk berättelse och starkt av dig att lämna. Hoppas han är borta ur bilden nu.
Jag tycker att de där hamburge-vagnarna ser lite hemska ut för minstingen underst. Man kliver ju nästan på dem och allt smuts som stänker upp från vägen och däcken...
Jösses vad gravid jag började känna mig helt plötsligt! Har inte känt så mycket på några veckor och nu ikväll molvärk, bebissparkar, illamående, proppmätt fast jag knappt ätit och som grädde på moset; halsbrännan.
Imorgon blir det till att köpa Losec, samarinen biter inte på mig. :)
Det här med det fastställda BF-datumet efter RUL bestämmer ju allt känns det som. Det bestämmer ju om man ska bli igångsatt och eventuellt planerat snitt. Eller har jag fel?
Jag vill inte bli igångsatt två veckor efter BF i onödan, utifall en BM har mätt fel på RUL.
Jag blev framflyttad 9 dagar på kuben och är övertygad om att RULet kommer flytta mig tillbaka igen.
Jag har exakt koll på ägglossning, 28 dagars cykel och vet vilken dag befruktning skedde. Jag hade köpt en flyttning på 2-3 dagar, det kan ju vara mätfel på någon mm plus äggets vandring till livmodern. Men 9 dagar?!
Det innebär ju att om de inte flyttar tillbaka mig enligt sista mens på RUL kommer de kanske sätta igång mig för sent, då det knappt finns någon livskraft i moderkakan mer.
Dessutom så gör framflyttningen att jag även fick framflyttat datum för RUL. Nu kommer jag göra RUL i v 21+, och felmarginalen för fastställning av BF blir större.
Någon fler än jag som har fått lite inkontinensbesvär när ni nyser, hostar, spyr etc?
När jag var magsjuk tidigare i veckan skvätte jag varenda gång jag spydde. Igår i soffan nös jag och då kom det några droppar. Känns lagom fräscht....