Inlägg från: Blomsterfröna |Visa alla inlägg
  • Blomsterfröna

Augustibebis 2012

Min pojk fyller 8 och han har inte ens mobiltelefon . Han såg någon naken tjej i min mobil men han bara fnittrade, han förstår inte riktigt de där, men 8 år låter sjukt tidigt, och varför ge barnen mobil så tidigt ???

• Blomsterfröna
    Issan8 skrev 2012-07-13 20:09:17 följande:
    Hej tjejer, jag hör till en av de som ofta läser men skriver väldigt sällan. Måste höra lite med er angående det här med förvärkar/sammandragningar, jag känner nämligen inte av vare sig det ena eller det andra. Och när jag läser här verkar ni alla ha massa förvärkar och sammandragningar. Jag känner inte ens något efter fysisk aktivitet typ lång promenad eller dammsugning eller så.

Jag kanske ska vara glad å slippa men man vill ju att allt ska vara så normalt som möjligt.
    Jag är i v 37, BF 7 Aug. Har sedan 1 vecka tillbaka fått en riktig kanonkula vilket jag gärna hade sluppit men nu är den där och jag får va glad att jag ändå mår så bra.

Bebisrörelserna är också annorlunda för mig nu, inte lika ofta sparkar men plötsligt spretar typ en fot rakt ut mot ena sidan och det känns som om bebis pressar sig mot sidorna, hur känns era bebisrörelser?
    Ja här pressas oxå en fot rätt ut i sidan och dom e ju inte sköna precis.... ang sammandragingar och förvärkar så har jag en del sammandragningar men inga förvärkar.... väntar barn nr 4 och har inte haft en enda sammandragning med dom andra.... jag hoppas ju att hon vill komma tidigare...har BF den 16.e aug
  • Blomsterfröna

Ha ha de skulle inte min sambo heller.

Ligger i sängen och har lite förvärkar. Har ju gått en hel del idag så e väl inte så konstigt

• Blomsterfröna

Här bökas de oxå en hel del och jag känner ju mkt stickningar i underlivet:) hon e den vildaste av dom andra än så länge:)

• Blomsterfröna

Jag längtar mer och mer efter bebisen. Har 33 dagar kvar men känns som 100. Sista månaden e dryg och går så sakta...:(

• Blomsterfröna

Ibland känner jag mig som en ensamstående med 3 barn + de i magen. Vi har ju eget inom restaurang och då jobbar han hela tiden. Han sover borta pga besinkonstnaderna. När han väl kommer hem så sover vi då han e hemma runt halv tolv och sen åker han kl 10
    Dagen efter så man får ingen hjälp av han. Hade jag inte varit gravid så hade de varit lugnt men e jobbigt att ta allting själv inom hemmet och barnen då man e höggravid. Jag e helt slut nu efter allt städ och tvätt och disk... Svetten vara rinner. Jag vet att han vill va hemma och hjälpa men tror det e svårt för honom och förstå hur tungt allt e med att bära ett barn.

• Blomsterfröna

Tror min slempropp börjar lossna. Läste på nätet att den kunde va gulaktig och beige i färgen samt en lätt kraftigare flytning och det e ju precis de jag har. Men förlossningen kan ändå dröja ett par veckor. Jag hoppas iaf att hon kommer om 3 veckor:)

Svar på tråden Augustibebis 2012