Sommaren12 skrev 2012-03-31 21:11:38 följande:
Jag väntar en tjejja och har inte mått illa ens lite en enda gång under graviditeten. Däremot har jag fått rätt mycket finnar. Minns mammas vän som mådde skit och spydde från början till slut två graviditeter, ut kom pojkar. Tredje graviditeten mådde hon hur bra som helst och då kom en flicka. Så man ska inte haka upp sig helt på att det måste va en tös om man mår illa och en pojke om man slipper.
Tack för kommentarerna om Sing. Har tyvärr läst övervägande negativt om den nu så den ströks från listan och vi är tillbaka på alternativen Bugaboo Cameleon eller iCandy Peach. Skitsvårt att välja och båda är ju dyra.
Emelieofgbg: Har ingen erfarenhet av Go men tycker korgen ser stor och rymlig ut, dock har den ju så låga kanter så det känns som saker kommer trilla ut?
Ja, men vissa kvinnor mår illa,, oftast mår man mer illa med ett flickfoster,, Jag som ex
Grav 1 - Flicka, kraftigt graviditetsillamående viktnedgång på 16 kilo och avbröt i v 13
Grav 2 - Flicka, kraftigt graviditetsillamående viktnedgång 8kilo, illamående fram till vecka 16-18
Grav 3 - Pojke, nuvarande graviditet, graviditetsillamående konstant mellan v 6-v 16,knappt kräkts allts och förlorade endast ett kilo jag redan gått upp,,
Mäter man halterna hormoner i mammans blod så har en gravid kvinna redan från start såklart ökade mängder hormoner när hon är gravid, men kvinnor med flickfoster har fler "vad nu det kvinliga hormonet heter" och kvinnor med pojkfoster har mer testosteron, så fick jag förklarat för mig iallafall,,
Men det finns kvinnor som inte mår illa allts med varken flickbarn eller pojkbarn, sedan finns det kvinnor som mår sjukt dåligt med både flickbarn och pojkbarn, men om man utgår från en och samma kvinna och mäter hormonerna i blodet och jämnför hennes illamående så brukar det vara något kraftigare då man bär på en flicka.. men sen finns det ju så mycket skitprat som tom läkare och barnmorskor säger så ,an vet ju alldrig :P