• mammsen

Augustibebis 2012

NiniMe skrev 2012-03-31 12:46:06 följande:
    OMG snyggare bh:ar än dom vanliga ju hahaah
    Ja, kostar därefter bara,, visste inte att det fanns amningsbh:ar från victoria secret,, men jag gillade de läckra färglada med mycket spets bäst!! Det finns lite hopp för boobisen, nu kommer det bli extra roligt att amma =D
    haha
    Litenfyra skrev 2012-03-31 15:56:47 följande:
    husmodern: aaah du har med tre killar!! känns lite konstigt hihi...har inte mått så här illa med mina pojkar, så på mig stämde den myten också;)

Visst, hon garderade sig med att säga att dom aldrig får säga 100 procent. Men hon sa även att hon skulle bli VÄÄÄÄLDIGT förvånad om det kom ut en kille sen;) sen kollade hon en gång till....och ja....tjej! 
     Men det är ingen myt att man oftast mår mer illa med flickor,, sedan är det olika från kvinna till kvinna och kan tydligen även bero på mannen påstår vissa,, men anledningen att man ofta blir lite mer illamående med flickor är att man får fler tjejjhormoner än med pojkar, det är iallafall konstaterat vad jag vet och det har VÄRKLIGEN stämt in på mig!
    LiJon skrev 2012-03-31 16:18:58 följande:
    Hej på er!

Åh, jag vet inte om jag fått UVI eller något... Sen igår em typ så får jag jätteont när/efter jag kissat, långt ner i magen på högra sidan (nästan ut i ljumsken) och även ut mot ryggen. Känns typ som kramp eller liknande, kan inte stå rakt efteråt och det släpper efter typ en kvart. Förut när jag haft UVI har det "bara" svidit när jag kissat, nu gör det bara ont och bara på en sida i magen. Har någon haft liknande vid UVI? Ska ringa sjukvårdsrådgivningen och hoppas få kolla upp det så fort som möjligt. Rädd att det kan vara något annat också, ömmar lite när jag känner på den sidan av magen.
    Det är vanligt att man får uvi när man är gravid, ring din BM eller vårdcentralen med samma =)
    Får du inte tag på någon kan du ringa gyn med,, annars vet 1177 vart du ska vända dig och om du kan vänta till imorgon =)

• mammsen
    Sandra1983 skrev 2012-03-31 18:45:59 följande:
    Har också fastnat för en crescent, men det blev en classic för oss. Köpte på baby & barnmässan i Göteborg så fick ett bra pris Glad
    Visst är den toppen! Köpte förra årets modell på utförsäljning så vi betalade bara 3999:- ny =)
    Svart med orangea detaljer,, Kommer stortrivas ed den vagnen =) 
  • mammsen
    EmelieOfGbg skrev 2012-03-31 18:55:51 följande:
    Hej alla!
    Var ett tag sen jag skrev här nu, men jag läser och hänger med i tråden Vi är lite inne på en cresent city eller en brio go. Två helt olika jag vet men någon som har erfarenhet av någon av dom här? Vad säger ni?
    Kolla så brion har bra 5-punkts-sele i sittdelen, jag vet att vissa av deras modeller saknar det och det är ju helt sjukt!!! Barn som ramlar ur eller om föräldrarna försöker sätta i sådannadär selar man brukar ha i köksstolar och dylikt som bara går runt armarna och knäpps över bröstet som gör att ungen kan ramla ur och bli hängande istället... finns inga bra lösningar på en vagn utan riktig sele.. Vet att brio happyn saknar, kan vara någon mer modell!!
  • mammsen
    Sandra1983 skrev 2012-03-31 19:19:39 följande:
    Det var precis vad vi också köpte Glad. Jag gillade verkligen den vagnen när jag provkörde den i barnvagnsbanan de hade där. Jag ville ha en stabil vagn som funkar i stallet eftersom jag har häst (och min sambo som ska jag ska tvinga med i skogen när jag rider, haha)
    Ja,m jag har haft många olika vagnmärken och modeller till min dotter, flera av emmaljungas vagnar, någon brio, herkules osv,,, Jag var värkligen vagnkåt!! haha men jag måste säga att jag vet presis vad jag har tyckt om samt ogillat på alla tidiga vagnar och jag tror detta kommer bli en vagn som jag blir toppennöjd med =)
    Stabil, lätt, rymlig, bra med plats i korgen, riktig sele (som dock som i många andra vagnar fästet sitter för långt fram på sittelen) jag gillar att det är svängbart styre men vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt med lufthjul...  
  • mammsen

Krävs det att man har ryggproblem för att slippa bära tungt på jobbet och få lättare arbetsuppgifter på jobbet?? Vi är tre som är gravida nu och medans jag får konka runt i storköket och lagret (villket innebär många fysiskt krävande uppgifter och tunga lyft från frys och kyl) de andra får stå i kassan vilket inte allts är särskilt ansträngande.. Dessutom håller chefen på att utbilda nya i kassan men har inte tillfrågat mig.. 

• mammsen

Gogglade och kollade lite, här är några alternativ du kanske kan välja på som utför ul privat

http://www.mamamia.se/ Mamamia finns i stholm, gbg och älta. (Extra RUL 650 http://www.tittutultraljud.se/ finns i stholm (Anatomiundersökning och könsbestämmning 900 http://www.ultraljudsbarnmorskorna.se/ (Extra rul 750
    Jag tycker dock att alternativ 2 värkar bäst och mysigast! Där ingår även bilder och skiva med bilder på tror jag till skillnad från de billigare alternativen där man får köpa tilld et ganska dyrt..

Finns säkert fler platser, fråga din bm, de brukar veta vart man kan vända sig =) 
  • mammsen

Irrus - om du bor långt från sthlm med så kan det finnas något närmare, så innan du bestämmer dig så kan du ju ringa och fråga en BM, din egen eller en annan som har tid för 5 minuters telefonsamtal =)

• mammsen

Jag tror inte det brukar vara så långa köer, på den kliniken jag gjorde bokade man direkt på hemsidan och valde villken tid man ville,, det fanns lediga tider samma vecka som jag bokade med fast jag valde att vänta 2 veckor extra =)

Så du behöver nog inte räkna med någon kö =) 

• mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-31 21:11:38 följande:
    Jag väntar en tjejja och har inte mått illa ens lite en enda gång under graviditeten. Däremot har jag fått rätt mycket finnar. Minns mammas vän som mådde skit och spydde från början till slut två graviditeter, ut kom pojkar. Tredje graviditeten mådde hon hur bra som helst och då kom en flicka. Så man ska inte haka upp sig helt på att det måste va en tös om man mår illa och en pojke om man slipper.

Tack för kommentarerna om Sing. Har tyvärr läst övervägande negativt om den nu så den ströks från listan och vi är tillbaka på alternativen Bugaboo Cameleon eller iCandy Peach. Skitsvårt att välja och båda är ju dyra.

Emelieofgbg: Har ingen erfarenhet av Go men tycker korgen ser stor och rymlig ut, dock har den ju så låga kanter så det känns som saker kommer trilla ut?
    Ja, men vissa kvinnor mår illa,, oftast mår man mer illa med ett flickfoster,, Jag som ex

Grav 1 - Flicka, kraftigt graviditetsillamående viktnedgång på 16 kilo och avbröt i v 13
    Grav 2 - Flicka, kraftigt graviditetsillamående viktnedgång 8kilo, illamående fram till vecka 16-18 
    Grav 3 - Pojke, nuvarande graviditet, graviditetsillamående konstant mellan v 6-v 16,knappt kräkts allts och förlorade endast ett kilo jag redan gått upp,,

Mäter man halterna hormoner i mammans blod så har en gravid kvinna redan från start såklart ökade mängder hormoner när hon är gravid, men kvinnor med flickfoster har fler "vad nu det kvinliga hormonet heter" och kvinnor med pojkfoster har mer testosteron, så fick jag förklarat för mig iallafall,, 

Men det finns kvinnor som inte mår illa allts med varken flickbarn eller pojkbarn, sedan finns det kvinnor som mår sjukt dåligt med både flickbarn och pojkbarn, men om man utgår från en och samma kvinna och mäter hormonerna i blodet och jämnför hennes illamående så brukar det vara något kraftigare då man bär på en flicka.. men sen finns det ju så mycket skitprat som tom läkare och barnmorskor säger så ,an vet ju alldrig :P 
Svar på tråden Augustibebis 2012