cupcakekiller skrev 2012-04-07 14:23:48 följande:
Måste få klaga av mig lite igen..
Jag orkar inte med att alla ska påpeka mitt namnval, tycker ärligt talat att det är skitjobbigt.
Min moster erbjöd sig att betala en ny vagn åt mig om jag bytte namn på min son.
Han ÄR en Elvis, så är det med det..Fattar inte folk att man inte direkt bara kan byta namn huxflux bara för att det inte passar dem?
Jag velade mellan Milton och Elvis och nu blev det en Elvis, kännde det direkt när jag fick reda på könet och när jag pratar om magen så använder jag hans förnamn osv.
Han är MIN son och jag döper honom till vad jag vill!
Folk kanske stör sig på att du valt namn innan han är född! Men va fan skit i det!! Det är många som gör det! Och hur många föräldrar ångrar namnvalet sedan?? Tror inte någon gör det om jag ska vara ärlig!!!! Folk e så jävla larviga,, men om någon påpekar att du ska byta namn, inte ska bestämma dig än osv så säg bara att nu när han ligger i magen så kallar jag han för elvis, det känns som en elvis och sen får vi se om han fortfarande känns som en elvis när han föds.. De som har barn redan kan du ju även fråga varför de inte bad dig om råd när de valde namn till sina barn, eller om de valde namn efter vad de gillade eller vad någon annan tyckte de skulle döpa sina barn till..
Hade ingen vetat att din son skulle heta Elvis och du berättade det sammtidigt som de träffade han "detta är Elvis" hadde de garanterat älskat namnet direkt när de ser exakt hur fint ett barn som heter Elvis kan vara!! Jag gillar med Elvis men det gör tyvärr inte sambon.. INNAN min dotter föddes hadde jag flera förslag jag gillade och sista veckorna hadde jag 4favoriter att välja bland, det var inget av dem som passade alla människor i min omgivning,, och alla skulle lägga sig i som fan.. men när jag presenterade min dotter Lova (namnet som flera hade gett kritik innan födsel) smälte alla och jag har inte fått höra ett knyst! Lova är allas lilla bortskämda favvorittjejj.. och jag har aldrig fått någon kritik effter hon föddes,, och när folk kom med dåliga förslag sa jag bara nej fy fan vad fult, vill du ha en unge som heter så så skaffa en egen! Folk som irriterar mig för länge får sig en skrapa ;)
Ta ingen skit, folk som tjaffsar nu kommer att fortsätta tills din son är född eller tills du skrivit under papprena och skickat in dem till skattevärket! Diskutera inte med dem.. Be dem snällt gå hem och knulla ihop ett eget barn istället.. ursäkta ordvalet... Elvis är ett jättefint namn, säkert med på topp 100 dessutom och visst kan jag förstå om folk ber en tänka om när man väljer något knasigt, som ex så finns det folk de senaste åren som döpt sina ungar till både snövit och askungen osv.. Men hallå! Elvis.. det är ju ett vanligt jävla namn, fast lite ovanligt och fint med.. inget jävla konstigt lixom..
Oj! Vad surig jag låter, daggs att äta!