Gadget skrev 2012-04-04 11:36:23 följande:
Ja det där med vagnen har jag också funderat över. Ser ju att de säljer matchande bäddset till alla vagnar, och även om jag inte ens har lust att köpa något matchande funderar jag på om man behöver bädda i vagnen med lakan o.s.v. Har alltid tänkt precis som du skriver att man har en filt bara i vagnen. Sen är väl frågan kudde eller inte kudde och huruvida man behöver skydda botten med ett lakan. Men då vi valde bärlift tror jag inte att madrassen är "lös" så att man kan vika om ett lakan om den. Jag tror att madrassen så att säga sitter ihop med väggarna i liften så då låter det bra att bara ha en extra filt i så fall i som går att tvätta.
Tycker dock att det är svårt att hitta såna där tunna bomullsfiltar, någon som har tips om var jag ska leta?
Vad är det för vagnmodell?? I min cresent är det en lös madrass i hårdliften, i emmaljungas vagnar har de väll fortfarande madrasser i liftarna med?? Tror det är standard med madrasser även i liftar =)
Jag köpte jättegulligt bäddsett billigt på ikea och där följde bomullsfilt med =)
Annars finns det i vissa klädaffärer på barnavdelningarna, på baby och barnbutiker osv,, vissa är överdrivet dyra andra inte,, kanman sy kan man ju skaffa sig en stor bomullstygbit och sj'älv sy lagom stora bitar och fixa kanterna,, Jag bara råkar springa på dem då och då och passar på att köpa när jag hittar till bra pris =)
Novixi skrev 2012-04-04 11:47:24 följande:
Hej tjejer! Va roligt med lyckade RUL!

Grattis!
Jag har en liten fundering och skulle vilja veta er åsikt. Är i v.21+6 idag och har alltså varit på RUL redan. Mannen och jag kollade inte kön på bebis denna gången heller (har en son sen innan och kollade inte då).
Nu är "problemet" att jag känner att jag skulle nog vilja veta vad det är för liten inneboende jag har. Inte för ren nyfikenhets skull, utan för att jag så gärna vill ha en flicka denna gången.
Känner att om det kommer en pojk till på förlossningen kanske jag blir mer "besviken" än om det ä en flicka.
Ta det inte fel, jag blir absolut glad om det är en frisk liten pojke som kommer ut, men längtar efter en flicka.
Vet att en del av er kommer skriva till mig att "huvudsaken är att bebis är frisk och sen kvittar könet" och jag vet det.
är bara rädd att jag har svårare att "ta till mig" en pojk eftersom jag så gärna vill ha en flicka. Om jag kollar könet nu innan så har jag ju lite mer tid att ställa in mig på om det skulle blir en pojk till. Förstår ni?
Det är svårt att förklara men hoppas ni förstår mig rätt.
Mannen har dock varit emot att kolla både med sonen och med denna och tror jag vill kolla för att jag är nyfiken. Han har svårt att förstå hur jag känner och tycker jag borde vara lika glad för vilket som.
Vet att detta ämne med längtan om ett visst kön är lite tabu.
Ledsen att det blev ett så långt inlägg men vill höra era åsikter och vad ni skulle gjort om ni känt såhär.
Kramar!
Så kände jag med! fast tvärs om, har en flicka och hadde en önskan om en pojke,, jag hade blivit glad för en flicka med såklart,, meeen, en pojke var ju lite av en önskedröm,, så jag kollade,, nu slipper jag oroa mig för hur det känns när bebis ligger i armarna, nu vet jag att det är en liten pojke och dessutom hinner jag förbreda dottern som absolut ville ha en lillasyster. Nu slipper jag gå runt och känna skuldkänslor att jag kanske har en liten extra önskan efter en son.. Det är en son i magen =)
(Hade det varit en flicka hade garderoben varit full av söta flickgrejjer och jag hade varit lika överlycklig, det vet jag, men det är lite det där att inte veta och vara rädd att man ställer in sig på antingen det ena eller andra så det skulle finnas en riksk att det känns "fel" missförstå mig rätt)
Åk och kolla! det är jättespännande att gå och vara nervös i flera dagar och veta villken dag man får veta könet!! haha