Augustibebis 2012
Mijja: hur gick det med blödningarna?
Mijja: hur gick det med blödningarna?
Mijja: så bra att allt såg bra ut. Vad gjorde de för kontroller?
Jag har haft blödningar vid tre tillfällen, lite i trosan och på pappret när jag torkat mig, kanske en färsk droppe.
Hur mycket blödde det för dig och hade du smärtsam sammandragning?
Jag åkte aldrig in till FL eftersom blödningarna inte var så rikliga, men ska på UL imorgon för att se om moderkakan hamnat knasigt och samtidigt göra ett TUL.
Var på TUL idag för kontroll av moderkakan pga blödningarna. Moderkakan är bra placerad och intakt och bebis har bänt sig med huvudet så långt ner det går. Blev väldigt glad över dessa två goda nyheter tills han började plocka in alla måtten i datorn. +26% i beräknad vikt!!! Han väger 2,4 istället för 1,9 kg så det kommer antagligen bli fler TUL och även glukosbelastning.
Jag, som i ena sekunden blev överlycklig att få veta att huvudet var nedåt och därmed möjliggöra en vaginal förlossning, får veta att det kommer bli en 5 kilos monsterbebis.
Skita ut ett kylskåp på tvären?
Jag fick dessutom göra både vaginalt och abdominellt UL. Hade ju varit kul att veta att jag skulle upp i gynstolen innan besöket. Då hade jag åtminstone sett till att ha mer väldoftande fötter. Sen såg jag att jag hade ett skitigt plåster på låret. Stackars gynekologer vad de får stå ut med!
Läkaren sa att skallmåttet och lårbenet var normalt för åldern. Det var bukmåttet som var stort. Han sa att han skulle ha tagit medelvärdet av tre mätningar, nu tog han bara det bukmått han mätte.
Egentligen kanske jag skulle stått på mig och hoppat upp på britsen igen för att verifiera resultatet. Men eftersom huvudsyftet var kontroll av moderkakan så kändes det inte som någon vits och nu blir det istället ett till TUL om några veckor.
Karo77: vart känner du ditt ärr? Jag tror mitt ärr sitter några cm upp och till höger, som om de gått lite omlott i lagren in.
Ovanför bikinisnittet på huden upp en bit mig naveln har jag ingen känsel i huden på ett område ca 10 x 10 cm. Kan sticka med en nål utan att känna det i yttersta hudlagret.