Stövelkatten: jo, det kan komma tillbaka. Det är knepiga bakterier eftersom de finns naturligt i ändtarmen. Jag kommer få dropp när jag kommer in.
Natlup: flyktingar i trosan är inte att leka med ;) håll oss underrättade hur det går, kanske bebis är ute snart:)
En kompis födde barn precis och berättade att hon var helt säker på att hennes vatten gått. Hon satt och käkade och kände helt plötsligt som om hon kissade på sig. Hon ställde sig upp och det rann hur mycket som helst så att de var tvungna att hämta svabben. På FL blev hon ombedd att hosta och då säger BM att det inte var vatten, utan vattnigt slem. Hon var inte öppen. Kompisen åkte hem helt övertygad att BM haft fel "jag höll ju inne en fis när jag hostade". En timme senare fick hon värkar, klockade dem och de var 10 s för korta för att hon skulle få åka in. Hon blev ombedd att lägga sig i badet. Hon spydde och skrek och hade så jäkla ont. Några timmar senare sa mannen till FL "nu får jag inte på min fru kläder snart, vi åker in"! I bilen höll hon på och riva ner inredningen och skrek "det trycker på" och när hon kom in var hon öppen 10 cm och hade krystvärkar. Det var bara för FL att ta emot barnet i princip. Han var ute en timme senare. Senare fick de veta att FL hade platsbrist och att de antagligen blivit motade för att hon var förstföderska. Värkarna kom vid elva på kvällen och pojken var född vid fem. Tur att mannen fick iväg henne i tid, hade de lyssnat på FL hade de fått leverera honom i bilen :)