• Hejåhå

Augustibebis 2012

Ellen: för min del har jag känsel på själva ärret, men två cm ovanför börjar området utan känsel. Ungefär som att några nervtrådar i huden blivit kapade.
    Men är inte så bekymrad över det, går och drar i tröjan någon extra gång för att inte magen ska kika fram. Känner ju inte om den gör det! Så var det även innan graviditeten.
    Det jag är lite nervös över är ärret på livmodern. Några veckor efter kejsarsnittet kunde det hugga till och strama ungefär på samma ställe där han nu ligger och får in karatekickar emellanåt.
    För någon månad sedan var två cm strax under och till höger om naveln. Nu är området högre upp IOM att livmodern växt.
    Ska försöka kolla upp det på TUL om några veckor.

• Hejåhå

Innan han vände sig kände jag bara tryckningar och sparkar nedåt. Huvudet kändes som en hård biljardboll på sidan några cm ovanför naveln och nedanför fortsatte ryggen som en svängd limpa.
    Nu är det riktigt hårda tryckningar åt sidan så att man nästan får tag i en hand eller fot. Limpan är ff på sidan, hickningarna ff långt nere på samma sida som limpan, men det är framför allt rörelserna som är skillnaden för mig :)

• Hejåhå

Livelove: grattis! Åh för varje bebis som föds tänker man att det kan verkligen ske när som helst!

• Hejåhå

Tack för länken till tråden Godisbit! Jag har ytterligare en timme att döda på glukosbelastningen och hade liksom planerat in svt och barnmorskorna på Eastend och det var ju tydligen inget avsnitt igår :)

• Hejåhå

Är det bara jag som behöver bajsa 4-5 ggr om dagen? Det känns som att det trycker på varenda gång jag är kissnödig och det har pågått i två veckor cirka. Är det trångt där pga bebis?
    Oftast känner jag mig nödig men det finns liksom inget att skita ut om ni fattar. T.om på natten är jag uppe och skiter...

• Hejåhå

Mins sömnlösa nätter tillägnas åt att ligga och formulera smarta grejer på engelska inför ett leverantörsbesök på torsdag. Skitnervös är jag. Ska hålla en företagspresentation, guidning och luncha med en dansk och de kinesiska ägarna och vår svenske VD. Det blir inte bättre av att jag känner mig som IQ-fiskmås när jag knappt hittar orden på svenska...Ska bli såååå skönt på torsdagskväll! HA! Är det bara jag som sitter och snackar för mig själv i bilen, gestikulerar och skrattar åt mig själv i spegeln för att verka som den dynamiska, intelligenta och riviga kvinna man vill vara?

Knaprar de flesta järntabletter? Jag har 115 i HB senast, men har haft sämre. Frågade om jag behöver äta tabletter, men BM sa att det inte behövs. Förra graviditeten tror jag rekommendationen låg kring 120?

• Hejåhå

Stövelkatten: jag hade gbs med dottern och var väldigt orolig när jag läste om detta. Den här gången känner jag mig lite tryggare eftersom det gick bra förra gången.
    Men jag har dock aldrig haft besvär av gbs och min senaste kåvepenin kur mot bihålorna slog nog ut gbs:en eftersom den senaste odlingen var frisk.

• Hejåhå

Sommaren: kolla in tyger på stoff och stil.

Natlup: om katterna. Jag tror inte man ska göra en stor grej av barnet. Kanske låta katten nosa på bebis utan att man håller i det så att han inte upplever konkurrensen. Låt katten vara med om han vill det. Vill han ligga i knät nästan på bebis så låt honom göra det.

Såg att det pratades parkering. På BB Stockholm ingick det i avgiften för patienthotellet. Man fick ett p-bevis att lägga i rutan.

Kampis: Shit, känner du huvudet!!! Jag vågar inte in med fingret och rota :)

Godisbit: det är jag som är Foppa-fan. Bor i mina crocs-sandaler och de är inte varma. Foppan är däremot svettig.

• Hejåhå

Stövelkatten: jo, det kan komma tillbaka. Det är knepiga bakterier eftersom de finns naturligt i ändtarmen. Jag kommer få dropp när jag kommer in.

Natlup: flyktingar i trosan är inte att leka med ;) håll oss underrättade hur det går, kanske bebis är ute snart:)

En kompis födde barn precis och berättade att hon var helt säker på att hennes vatten gått. Hon satt och käkade och kände helt plötsligt som om hon kissade på sig. Hon ställde sig upp och det rann hur mycket som helst så att de var tvungna att hämta svabben. På FL blev hon ombedd att hosta och då säger BM att det inte var vatten, utan vattnigt slem. Hon var inte öppen. Kompisen åkte hem helt övertygad att BM haft fel "jag höll ju inne en fis när jag hostade". En timme senare fick hon värkar, klockade dem och de var 10 s för korta för att hon skulle få åka in. Hon blev ombedd att lägga sig i badet. Hon spydde och skrek och hade så jäkla ont. Några timmar senare sa mannen till FL "nu får jag inte på min fru kläder snart, vi åker in"! I bilen höll hon på och riva ner inredningen och skrek "det trycker på" och när hon kom in var hon öppen 10 cm och hade krystvärkar. Det var bara för FL att ta emot barnet i princip. Han var ute en timme senare. Senare fick de veta att FL hade platsbrist och att de antagligen blivit motade för att hon var förstföderska. Värkarna kom vid elva på kvällen och pojken var född vid fem. Tur att mannen fick iväg henne i tid, hade de lyssnat på FL hade de fått leverera honom i bilen :)

• Hejåhå

Gaaaah! Så trött att inte kunna sova på nätterna. Nu måste jag gå upp och käka också....

Svar på tråden Augustibebis 2012