• mammsen

Augustibebis 2012

Ellenbmt - Man kan ju knappast knipa för mycket, men det kanske påvärkar så blodet samlas lite extra mycket därnere om man kniper och tränar ständigt?! Alltså en vild gissning bara men när man tränar fysiska aktiviteter så pumpar ju blodet mer, eller vad man ska säga :/ hmm, jag sitter och funderar på hur det nu var jag tänkte och menade.... Just nu låter det inte logiskt längre,, inte ens i mitt huvud. 
       Altså, hårda träningspass ökar ju blodets pumpande typ coh gör ju att musclerna svullnar, eller?? Men jag har svårt att tänka mig att någon kan träna musen så hårt,, så det låter nog jävligt orelevant, korkat och ganska vimsigt,, OM det är så att du tränar musen hårt så dra ner på träningen så kanske besvären minskar ;)
    Annars e det nog bara stå ut och hoppas att sex blir mycket skönare för dig med! och göra det bästa av situationen, köp en bra film till ungarna om du hade några, nya sexiga underkläder och nästa gång gubben kommer hem från jobbet är det bara hugga tag i han ;) 

• mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-04-10 20:49:09 följande:
    Ps. Jag kniper vidare för jag tror det är bra :) puls i rumpan är något du får lära mig.. :)
    Puls i rumpan?? Skrev jag det??? då måste jag skrivit fel, fattar noll!

Tack för inlägget för med, tror jag :P haha

• mammsen
    Ellenbmt - haha

Hejåhå - Jag hade ju massa sammandragningar både under dag och natt i flera dagar i v 19, lämnade urinprov för odlingt men det har nog inte visat något för ingen har hört av sig :/ Ligamentsmärtor då? vad e det och hur tar de reda på om det är det?

RockTheRebel - Altså när man är så långt gågna som vi är så ska man ju ALLTID söka vård om man har blödningar vare sig de e sparsamma eller kraftiga. Men jag har för mig du har gjort det va? Du började få problem när du tränade var det så? Har du bara varit på vårdcentralen? (för när det gäller graviditeter kan de vara riktigt inkompentetnta) Ring gyn istället isåntfall och be att få komma in,, det måste ju vara en evig oror att gå runt och ha småblödningar hela tiden!
  • mammsen
    isaochbel skrev 2012-04-11 19:01:59 följande:
    Hej tjejer. Följer er varje dag men skriver själv inte mycket. Idag fick jag reda på att bebisen är Rh-positiv och jag är negativ så nu blir det immuniserings prov nästa vecka och sen vaccin i v.29 på KS Huddinge. Vet att det inte brukar vara någon fara och endast några få bildar antikroppar men jag blev riktigt nervös av detta. Var bara tvungen att skriva av mig min oro.
    Jag är med RH-negativ och min dotter är RH-possitiv, du behöver inte oroa dig!
    Ditt barn kan inte skadas som du bär på, men om du inte får imuniseringen senast 2 eller om det var 3 dygn efter förlossningen så kan (fast bara om ditt barn blöder vid förlossningen och du får in det blodet i ditt villket är ganska ovanligt) du bilda antikroppar mot possitivt blod, då reagerar din kropp på possitivt blos som om det är en sjukdom. Och Då kan du få missfall i kommande graviditeter opm barnet är possitivt..

Dock behöver du inte oroa dig :) När du fått veta lite mer om det så förstår du att det inte kan hända NÅGONTING med varken dig eller bebisen eller kommande bebisar med de rutinerna som finns kring detta :)

På vissa ställen har de börgat ge imuniseringen i förebyggande syfte några veckor före förlossningen med, de gjorde de inte när jag fick  min dotter, men som sagt, det är ingenting att oroa sig över och undrar du något så bara fråga, eller prata med din BM :) 
  • mammsen
    Ang att Måla tånaglar, raka ben och diverse annat som ska rakas så har jag ju redan varit högravid över sommaren,, men jag har helt förträngt problemet! haha
    Men jag får nog tvinga sambon att vara lite hjälpsam :P
    Mins att jag låg på förlossningen, hög på lustgas, mellan två krystvärkar och kom på att jag inte var nyrakad,, tittade ner och såg en barnmorska med skyddsmundering på och bad så hemskt mycket om ursäkt till BM som satt där att jag inte var nyrakad och tipptop, trodde i min "höghet" att hon hade skyddsmasken på sig för att jag var hårig, hade inte en tanke på skvättande fostervatten, blod mm jag tror även jag erbjöd att hon fick byta med någon annan om hon hade ont av det och förklarade att jag skulle helt förstå.... (jag hade bara lite stubb) och jag förstod inte varför inte de 2 sköterskorna skrattade... Suck, 

Det är ju så svårt att veta vad det blir för väder i augusti, men jag räknar med ett par varmare dagar och då blir det tunnare kläder och bomullsfilt. Vid regn och rusk har jag ju på regnskydd och då blir det både vindstilla och torrt i vagnen, så då har jag nog med en tunnare filt om det är varmt, men kanske en tröjja och tjockare filt om det är kyligare eller en lagom vadderad overall utan filt, är det kallt är det kläder och overall (med fasta vantar och tossor på) som gäller och såklart överdelen på liften, (den tar jag av när det är varmt eller lagom tempratur om det inte blåser för mycket) Man får lixom känna sig fram, det enda jag värkligen INTE rekomenderar är flecefilt, det blir varmt och svettigt och sedan kyls det fuktiga ner och kyler ner bebisen, det håller aldrig en lagom temp tycker jag..

jgus- Jag håller helt med din man! Om gubben inte trivs med barnlekar så borde han ju inte bo i ett radhusområde?? eller?? Tycker inte du ska besvära barnen med detta, de är barn och har rätt att leka och tjoa, det är sånt friska och glada barn gör! Dessutom är det inte hans privata väg som barnen cyklar på väll utan en allmän väg va? Vissa stör sig på lekande barn andra på folk som rastar sina hundar andra stökiga sjungande ungdommar på nätterna.. försök bara släppa det! och gå vidare, han kommer med all sannorlikhet fortsätta vara sur vad du än säger... Får ni fler otrevliga brev hade jag gått och pratat med gubben och sagt att ett brev till så gör jag en anmälan för trakaseri... För det är vad jag kallar det. Jag antatar för givet att dina barn inte är ute och leker och tjoar sent på kvällar/nätter eller galet tidigt på dagen, då tycker jag att du ska hålla dem inne isåntfall..

Aprillia1977 - En rörlig bebis 'är en frisk bebis ;) Han blev säkert lite extra pigg därinne men det är absolut inte farligt med godis :) (kanske inte så nyttigt, men iallafall inte farligt) Kanske både hicka och "spring" i benen, då kan det sparka åt alla håll och kännas lite som att det skakar,, tänk dig att han/hon kanske sträcker på sig och sprattlar med både armar och ben sammtidigt :) Nu kanske alla tycker jag e korkad som skriver något så uppenbart,, men on du är svullen så är vatten det bästa vätskedrivande vi har i princip.. Är man svullen och samlar på sig vatten blir det INTE värre av att hinka i sig vatten utan bara bättre :) Däremot ska man undvika salt och sånt, :)

Fransyskan - De flesta vaxsorterna, hårbortagningsmedlen och sånt man tar på när man rakar är det varning för på paketen för gravida, det är såpas starka ämnen och huden drar åt sig vissa farliga saker som inte är bra för bebis, men vet du någon vaxsort som e ok när man e gravid så dela med dig! Jag kommer antagligen avlida om jag ska låta min sambo sitta med vass rakhyvel och hjälpa mig när jag inte når.. Av förblödning eller oro vem vet, jag litar inte på han för 5 öre!! Haha
  • mammsen
    Saftmedbulle skrev 2012-04-12 11:00:30 följande:
    Ha, ha... skyddsmask för att du var hårig! Det roligaste jag läst på länge :) Ska genast börja lära upp min man med lite rakningskurs och nagellacksträning ;)
    Ja! gör det nu medans du kan se så resultatet och visa hur det ska göras :P
  • mammsen

Tjejjer!! Förlåt att jag hela tiden byter bild!! Ni känner säkert igen mig på mitt namn endå, jag var helt enkelt tvungen denna gången... Jag vet att jag skrev det sist med.. men denna gången vara jag det! Jag satt och kollade igenom gamla bilder och såg mina bilder från förra förlossningen.. haha Detta är min favoritbild och jag bara kände för att dela med mig! Det var typ såhär jag såg ut hela tiden! HÖG och SKITGLAD haha, förutom de bilderna när jag blundar och har borrat ner huvet en kilometer in i lustgasmasken då såklart :P 
    Enda bilderna jag inte har världens smile är när dottern är ute, då ser jag bara förvirrad ut.. haha

Ååh, jag känner sån längtan och spänning efter förlossningen!!! Och det har smittat av sig till min sambo som med pratar om det som en tid då han tror han kommer vara glad och tycka att allt är spännande! Jag längtar efter att vara sådär högravid och bara gå och vänta på riktigt värkarbete! Resan till förlossningen, kontrollerna, spänningen i luften, all förväntan, gah, jag fick en sån rush i kroppen sist! I flera timmar hade jag känslan av att vara barn kvällen innan julafton, när man parkerat och kliver ut genom bildörren när man ska till lisseberg och ni vet.. en såndär rush!! Sammtidigt är jag orolig för att det ska gå fort, så jag inte hinner komma till förlossningen, men sntagligen bor jag i tält utanför sista veckan för att slippa den oron :P

• mammsen

Om någon är intresserad så la jag ut några bilder i galleriet, 4 från förlossningen (inget läskigt eller äckligt) och några bilder på min familj :) Har börjat kika på era bilder för det känns ju som om man känner vissa lixom :P

• mammsen
    Hejåhå skrev 2012-04-12 15:17:59 följande:
    Väger ni er på BM-besöken? På inskrivningen fick jag bara tala om min vikt och förra gravven var det frivilligt att väga sig vid besöken. Tyckte det var skönt eftersom jag gick upp alldeles för mycket (24 kilo).
    Vägde mig på inskrivningsbesöket, min bm sa att det är alltid bra att ha en ursprungsvikt med kläder och allt på eftersom det oftast är så man väger sig på mvc,, tror man väger sig med 2-3 gångers mellanrum här ungefär men det är nog olika :)
    Fyran2012 skrev 2012-04-12 15:38:22 följande:
    Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?
     Altså jag är förvånad över hur många sopm redan nämnt sammandragningar! Jag hade inte en enda sammandragning innan jag fick förvärkar 2 dagar innan dottern föddes i förra förlossningen lixom och nu har jag vart så orolig när jag haft det tidigt.. Men det värkar ju vara ganska vanligt iallafall!
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 16:56:06 följande:
    Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.

Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/
    Kolla den bilden i mitt galleri i kategorin "förlossning" när jag har svarta kläder på mig, så liten var min mage i v 40+5! Och ut kom en pigg och frisk tjej på 3.600gram och 52cm! Lite större än vanligt :) Kanske ger lite tröst tänkte jag, när hon låg i magen syntes det inte varken med eller utan kläder att jag var gravid försen jag var i v 25 eller något sånt.. helt sjukt!! För jag vägde ca 65 kilo då och är ganska lång, så det var inte att magen doldes eller något.. jag tror vi är skapta på olika sätt att livmodern lixom breder ut sig annorlunda på alla :) Min mage var ju iallafall liten och alla oroade sig men hon var lagom stor, hadde gott om fostervatten osv..

TROSSAN - Gud vad roligt att du vill hoppa in! Tycker det ramlat in fler och fler nu de sista veckorna! Härligt! Skrattande

Svar på tråden Augustibebis 2012