Augustibebis 2012
Haha! Babyhummingbird och jag har nog varsin trasig karl imorgon :)
Haha! Babyhummingbird och jag har nog varsin trasig karl imorgon :)
Stefeliat: usch, vilken jobbig graviditet!
Jag bor också i norrort, bf 23/8 och vill hamna på BB Sthlm.
Har inga känningar så här långt och håller tummarna på att få genomgå en vaginal förlossning. Min 16 mån dotter kom till världen vis kejsarsnitt pga sätesbjudning.
Jodå, en trasig karl här idag. Han skämdes som en hund och världens ångest. Det blir kördugligt skick nu några månader framöver.
Jag sover så jäkla kasst. Jag kan bara ligga på sidan med RAKA ben, hur obekvämt som helst. Har jag benen böjda känns det som att jag inte får luft. Jag LÄNGTAR efter att kunna breda ut mig i framstupa sidoläge igen, min favvoställning.
Jag går på mvc i hemkommunen. Tidigare var det så att man var tvungen att gå på mödravård på speciella ställen, men inte längre. Det är bara önska Bb Stockholm, men man vet ju inte om det finns plats när det väl kommer till kritan.
Vad är det jag känner?
Min mage är lite fläskig så det är svårt att känna om den är hård. Det tvärtrycker nedåt mot rumpan och ned mot bäckenet och håller i sig några sekunder samtidigt som magen känns spänd. Det har hållit på nu i några timmar. Bebis är ovanligt aktiv. Jag är lite öm i magen, men inga starka mens smärtor i samband med spänningarna, lite molande men det sitter i hela tiden.
Det är första gången jag känner så här.
Nu är det inget snack vad det är. 30 sek och ONT. Förvärkar it is. Men det kan man ju ha veckor till och från.
Har lite småpanik... Ingen bb väska packad, inga bebiskläder tvättade, alla barnvakter bortresta i två dagar till. V 34+5 idag.
Jag tog en Alvedon 600 mg och det verkar ha tagit udden av det värsta. Ska försöka sova nu. Har gjort en lista vad jag ska göra imorgon för att vara beredd.
Nova: vet precis hur du känner ikväll. En overklighetskänsla att bebis faktiskt kommer vara ute om 24 timmar. Jag vågade varken längta eller tänka på det. Jag sov inte en blund och kollade på Seinfeldt hela natten :)
Här tycks värkarna övergått till sammandragningar igen. De som gör ont varar bara i ett par sekunder. För mig funkar det bäst att vila. Så fort jag är uppe så kommer de tillbaka i olika intervaller. Det lustiga är att bebis är aktivare än någonsin innan.
Någon tipsade här om en värk app, någon annan om profylax-app. Kan ni tipsa igen? Känner att det börjat bli dags att läsa på och förbereda sig. Nu har jag mensvärk vart tionde min i 30 sek igen.
Från vilken vecka är det som man inte stoppar förlossningen?
Jag är i v34+5. Inte mycket ont, men det är så pass att jag kan klocka och känna när det drar igång och klingar av. Vart tionde min och det håller i sig 20-40 sek. Det är inte i ryggen utan som stark mensvärk. Jag måste fokusera på värken när det händer, kommer på mig själv att hålla andan och det är inte bra.