• Hejåhå

Augustibebis 2012

Sommaren: ang filtar, jag fick två PoP filtar av syrran och jag tycker de har varit oumbärliga. Använda av tre barn (snart fyra) och ff snygga. Bra storlek och man kan bädda varmt genom att vika dubbelt eller svalt om man bara har ert lager, tar liten plats i skötväskan och slänger man över den på sufletten så har man solskydd. På vintern kör jag med en stickad filt och/eller fleecefilt i åkpåsen. Finns billigare varianter på HM, Lindex i mjuk bomull, men PoP har varit suveräna.

• Hejåhå

Min man får Remicade mot reumatism varannan månad, i droppform och det tar två timmar. Har hört att det kostar 15000 varje behandling och det ordineras som sista utväg. Med medicinen är han i princip symptomfri, utan kan han knappt röra sig.
    Båda våra barn har vi planerat eftersom han var tvungen att ha uppehåll ett halvår med medicinerna. Det var jobbigt med dottern eftersom han hade mycket ont och det tog ett halvår innan jag blev gravid. Denna gång gick det på första försöket så han började med medicin efter RUL:et. Det känns lite sorgligt att veta att det antagligen inte blir fler barn än två. Det är för jobbigt för honom med uppehållet. Annars hade jag nog kunnat tänka mig ett tredje barn om 3-4 år.

Mijja: Losec och omiprazol är långtidsverkande och innehåller samma verksamma ämne. Effekten kommer inte på en gång så ta det någon 1-2 timmar innan halsbrännan är som jobbigast. Jag brukar ta Losec på eftermiddagen så att kvällen är räddad.

• Hejåhå

TACK för att jag fick sova hela natten inatt! Underbart! :)
    Jag sov med ett kylblock inlindat i ett örngott vid fötterna. Rekommenderas!

• Hejåhå

Ah! Ännu en natt med kylblock mellan fötterna. Solen ligger på hela eftermiddagen och kvällen på sovrummet och dessutom snedtak och takfönster, känns som 40 grader när man ska gå och lägga sig.

På några veckor har jag blivit svullen och otymplig. Fasen, jäkligt gravid liksom, hehe!

Lijon: de kanske remitterar TUL per automatik så här sent i graviditeten? TUL genomförs av en läkare och jag fick ett TUL när jag i själva verket skulle kolla moderkakan. Tillväxt-analysen var en bonus, men genomfördes lite halvdant för att det inte var syftet med det hela. Normalt sett ska de ta tre mått på samma ställe och ta ett genomsnitt. Nu körde läkaren bara ett mått, men påpekade sedan efteråt att resultatet kunde vara missvisande.

• Hejåhå

Godisbit: vilka bra tips på storkok och mat. Precis vad jag behövde, har liksom fastnat i köttfärssåsen.

Maaya: jag tvättar med ljummet vatten och skumtvättlappar. Sedan slänger jag dem. Torkar torrt med en handduk och smörjer om det skulle behövas med inotyol.
    I början var det inotyol dagligen eftersom bajset är så surt och inför natten spacklade jag hela rumpan, men nu blir det kanske någon gång i veckan.
    Våtservetter tycker jag är dyrt och har bara på resande fot.

• Hejåhå

Natlup: jag fick ingen tidsfrist hur snabbt jag skulle dricka, men BM stod framför och väntade medan jag försökte få i mig så fort som möjligt.
    Jag blev också yr och illamående, såg suddigt och hög puls. Tänkte hur fasen jäkla högt blodsockret kommer jag få när jag mådde så dåligt. Men jag mådde bättre efter 10 min och lagom tills BM kollade till mig. Satt i väntrummet jag också och sneglade på om jag skulle ta till papperskorgen. Jag hade 6.3 tror jag.

• Hejåhå

Oj oj! Vad det är spännande att hänga i tråden nu, verkar vara många slemproppar och förvärkar nu.
    Själv är jag i v34 och det känns som att det är långt kvar. Sista jobbveckan och det är skönt. Hade inte klarat en dag till. Kan inte sova om nätterna även om jag är skittrött. Otroligt störande!
    Igår var fötterna riktigt svullna och fotleden gjorde ont att böja, kändes som att den var stukad.
    Två veckor kvar till TUL och jag hoppas verkligen att mätningen blir +26% igen.

• Hejåhå

Fasen konstant skit -och pissnödig, så kommer det typ 1 droppe och värsta miniklutten. Är nog trångt om utrymmet där nere. Undrar om det verkar misstänkt om jag börjar ta med mig eget toapapper till jobbet. Det som finns river ju som svinto där bak...

Igår kändes det som att jag stukat ena foten, tror att fotleden var svullen pga vätska. Värsta shrek-fötterna hade jag igår kväll och helt omöjligt att somna. 6 veckor kvar, hua!

• Hejåhå

*Drömmer mig tillbaka till BB och känslan att tömma blåsan som en häst* Valuta för pengarna liksom. Det kändes som att blåsan blivit 10 ggr större bara över en natt, och som jag drack och pinkade! Tappade 7 kg på två dygn, ha!

• Hejåhå

Är inte helt nöjd med mannen ikväll. Han blev lite överförfriskad och jag tjatade länge att åka hem. Klockan var tio och dottern helt slut, det började ösregna och hon kunde inte vara på marken för att då skulle hon bli blöt. Det var läge att dra helt enkelt. Men det var jag ensam om att tycka.
    Till slut ställde jag mig nästan och skrek, "nej, nu åker iaf VI hem" och packade in ingen och vagnen i bilen. Pinsamt! Skämmigt att ha en Karl som bara tänkte på sig själv och skämmigt att jag tappade humöret inför alla andra gäster.

Fem min i bilen och han spyr, sedan två gånger till på vägen hem. Känner mig lite nöjd att han gjorde det, liksom ett kvitto på att det blev för mycket och att han var pinsam. Han lär ju få hörs en del imorgon!

Svar på tråden Augustibebis 2012