Augustibebis 2012
Ang namn sa vi faktiskt igår på en familjemiddag när vi fick frågan om namn att vi helst inte diskuterar våra förslag med andra då alla har så mycket egna åsikter och associationer och att vi inte vill bli påverkade av dessa.
Mitt favoritkillnamn just nu är Wilhelm och jag tror jag börjar få med sambon på det, men här i Tyskland verkar många ha något emot det med motiveringen att då blir det en Willi. ?!? Tydligen fanns det något barnprogram där något bi ropade Willi. So what tänker jag. Men, men...
Någon sa att då kan man ju lika gärna döpa barnet till Adolf. Men att jämföra Kejsar Wilhelm med Hitler känns ju också lite krasst och de är ju bara ett namn. Som om Gustav eller Karl skulle vara bannlyst i Sverige pga alla krig de lett i historien.
Ang magen tycker jag det är bättre nu. Nu kan jag stoltsera med min mage, men förut tidigt i graviditeten när någon kommenterade eller ville klappa kände jag mig tvungen att berätta att det mest var svullna tarmar och fett och inte så mycket bebis än...