• Gadget

Augustibebis 2012

Novaunique: Du skrev tidigare att du hade en Hartan barnvagn. Vilken modell har du? Är du nöjd med den? De är ju helt klart betydligt billigare än många andra och ligger bra till i tyska barnvagnstester. De är rätt tunga bara jämfört med andra citymodeller, men hur mycket lyfter man barnvagnen egentligen? I och ur bilen är det enda jag kan komma på och det är ju trots allt snabbt gjort. 

Jag gillar inte greppen på den bara, men sambon har fått för sig att han inte kan köra en barnvagn med den typ av grepp som alla andra vagnar har (emmaljunga, teutonia, m.fl) så någon måste ge sig ändå. 

• Gadget

Blomsterfröna: jag är också en ryggsovare och passar på nu för jag gissar att det inte är så bekvämt när magen har blivit större.
    Jag har förstått att bebisen kan trycka mot någon blodåder och då stoppa blodflödet, men jag har utgått ifrån att jag skulle känna av det och först då kan man sluta med ryggsovandet. Hoppas jag inte har fel...

• Gadget

Igår var vi på konsert och sambon som tycker att jag ska passa på att utnyttja att jag är gravid var så söt och hjälpte mig. Redan två låtar in i förbandet hade jag så ont i ryggen av att stå så jag undrade om jag skulle klara det men bet ihop. Han såg det dock på mig och frågade i baren om de hade något att sitta på. Då sa den underbara tjejen där att vi kunde få sätta oss i en avspärrad trappa. Med andra ord fick vi bästa platserna och jag som är ganska kort såg rätt över allas huvuden.

Nu är jag på väg till Sverige, hoppas mitt flyg ska gå som det ska bara, det strejkas ju här i Frankfurt. Och när jag kommer hem om en vecka går jag in i v 20. Shit, halvvägs!

• Gadget

Men mammsen, fick du avbryta din första graviditet pga att du mådde så dåligt? Vad fruktansvärt i så fall. Skönt att det känns bättre den här gången.

• Gadget

Jag hittar heller ingen kant, men läkaren sa att min låg två fingrar brett under naveln i v 17+6.

• Gadget

O Hanna O:
    Vad fint du har sytt! Jag tror absolut att en fleeceoverall kan komma till pass en kylig augustikväll.

Själv sitter jag och väntar på bussen och undrar om det var en spark jag nyss kände. Magen liksom "hoppade till". Oj, där kom en till. Tror nog det börjar nu. Precis där mammajeanskanten trycker in lite när jag sitter. Blir väl trångt för lillen.

• Gadget

Grattis till lyckade RUL! Och här slänger vi inte ut någon ur tråden bara för att BF halkar bort från augusti. Gissar att även några BF augusti blir juli- eller septemberbarn och tvärtom ändå.
    Och Naimisen, vecka 20 - stort! Halvvägs ju.

• Gadget

I vad för vagnar kan man fälla upp ryggen i liggdelen?
    Är det bara i "riktiga" liggvagnar eller går det även i någon av alla dessa vagnar som verkar vanligast där man byter ut sittdelen mot en liggdel?

• Gadget

Haha, jag vet nog inte själv vad jag menade med riktiga liggvagnar. Tycker bara inte att jag sett ställbar ryggplatta i liggdelen till någon av de vagnar jag tittat på så jag var mest nyfiken vilka som hade det då jag också tycker att det verkar vara en bra funktion innan bebis är redo för sittvagnen men ändå börjar bli nyfiken.

• Gadget

Jag har i vår lilla stad i Tyskland ett sjukhus att välja på och en förlossningsklinik med bara barnmorskor. Det är säkert underbart på förlossningshuset eller vad man ska kalla det, men det känns tryggare på sjukhuset ifall det uppstår komplikationer. Särskilt med första barnet.

Svar på tråden Augustibebis 2012