• Gadget

Augustibebis 2012

Tina Lind; vilka upplevelser du har. Och paret som bråkade. Stackars kvinna med en sådan man. Eftersom han ju bara hade tio pappadagar borde han väl vara mån om att spendera dessa med sitt barn. Fy.

En helt annan fråga, har man gått halva tiden när man går IN i v 20 (alltså19+0) eller efter vecka 20 (20+0)?
    Jag tänkte spontant när vecka 20 är avklarad, men mina appar säger att halva tiden har gått nu när jag går in i v 20.

• Gadget

Tina Lind: jag går in i v 20 imorgon, alltså 18+6 idag.
    Har för övrigt två veckor kvar till mitt stora ultraljud även om jag varit bortskämd med att få titta in varje månad. Men det ska bli spännande att få en datering då vår Plutt varit lite stor alla UL tidigare men läkaren har aldrig flyttat mig. Gissar att han gör det nu.
    Jag börjar dessutom bli lite nyfiken på kön även om vi hela tiden varit överens om att inte kolla. Men man kan ju försöka gissa lite själva utan att få det bekräftat av läkaren kanske.

• Gadget

Jag känner små puffar dagligen. Men eftersom de kommer en och en är jag aldrig beredd. Är ändå ganska säker på att det är bebisen.

• Gadget

Jag måste besvära mig över skillnaden mellan hur man ser på gravida i Sverige till skillnad mot många andra länder där jag förstått att man alltid blir erbjuden sittplats osv.
    Jag gick precis på planet på väg hem efter en vecka i Sverige. De ropar upp att folk som sitter på rad 20 och bakåt ska gå på först. Då jag inte orkar stå i den långa kö som alltid blir i slussen till planet om man går på sist ställer jag mig ändå upp och kliver på bland de första.
    Trots att min mage är svår att ta miste på besvärar sig mannen vid gaten över att jag går på redan, så jag tvingas förklara mig med att jag har ont i ryggen och inte orkar stå.
    Gnäll, gnäll och gravidhormoner.

• Gadget

Ni har skrivit så mycket om djungelvrål sista tiden och jag har i Tyskland saknat saltlakrits, så idag på Arlanda slog jag till på en halvkilos djungelvrålspåse att ta med mig.

• Gadget

Tjejer, har ni fått mjölk i brösten?!?
    Jag låg lite halvt på sidan i soffan och vilade och upptäckte att jag mitt på bröstvårtan hade en liten våt fläck på t-shirten. Såg sedan att det var några mindre intorkade runt om som om tröjan rört sig lite.
    Ska det komma redan? Känns lite creepy...

• Gadget

Nej, det är första barnet så jag blev lite chockad.
    Tryckte lite försiktigt på bröstet men får inte ut något mer.

• Gadget

Jag mår också illa om jag tar järntabletter på fastande mage, men försöker undvika mjölkprodukter när jag tar dem i alla fall.
    Äter dock inga nu, men har gjort när jag varit blodgivare.

• Gadget

Jag kände då och då några tveksamma buffar i magen, mer som ett kraftigare pulsslag. Men först förra veckan, alltså i v 20 kom det fler och fler buffar från insidan och först då blev jag säker. Oroa er inte ni som inte känner, det verkar så olika.

Min livmoder känner jag nu precis vid naveln, men det måste ju också bero på hur lång man är och så.

Sedan snart två veckor tillbaka har jag ont i skinkan igen. Men nu blir det bara värre och värre. Den kommer så plötsligt som knivhugg när jag reser mig upp eller sätter mig ner så ibland kommer det ljudliga stånk och stön från mig.
    Blir så osäker bara på vad man ska eller inte ska göra. Gissar att foglossningssmärta är väldigt olika beroende på var den sitter. Just denna gör inte ont för mig när jag går så därför försöker jag mig fortfarande på dagliga promenader, men möjligen blir den ändå värre av det? Har googlat och vissa säger stretcha medan jag läser på andra ställen att man ska undvika det då det töjer bäckenet ännu mer.
    Ska se om jag kan få min läkare att remittera mig till en sjukgymnast så jag inte gör allt värre. Men nackdelen med det tyska systemet att jag alltid träffar en läkare istället för BM är att han inte är så pratglad om små krämpor. När jag tidigare nämnt min onda rygg har han bara kort sagt att det är växtvärk och hör till. Så jag gissar att jag får stå på mig lite. Överhuvudtaget verkar det stå mindre om foglossning som begrepp i tyska böcker om graviditet än i Sverige. Konstigt.

• Gadget
    strongenough skrev 2012-03-13 16:32:58 följande:
    Idag var jag på RUL med mina tvillingar. Tyvärr såg det inte så bra ut. Dem har utvecklat TTS men är än bara på steg 1 vilket kan ändras snabbt. Hur ska man klara att bara gå och vänta på om de går åt helvete eller inte? Jag mår totalt åt helvete.

Till min stora lycka fick jag först Veta att jag väntar 2 flickor. Har redan en pojke så ville så gärna pröva på flickor. Sen berätta han om TTS och allt vände. Nu ska man leva på hoppet.
    Vad innebär TTS? Tråkigt att höra att allt inte såg bra ut, och jag förstår att det är hemskt att inte veta vad som händer. Håller tummarna för att allt blir bra och lider med dig. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Augustibebis 2012