Augustibebis 2012
Jag var hos en kompis idag och fikade, hon var så söt, hade redan burit ner kartonger från vinden med mamma- och bebiskläder när jag kom. Det var så mysigt att bläddra igenom de små babykläderna och jag valde ut lite könsneutralt som hon la undan åt mig som vi kan hämta närmare födseln.
Och så fick jag låna lite mammakläder vilket är bra. Då jag mest är hemma behöver jag inte ha så mycket snyggt och det känns onödigt att köpa annat än baskläder. Men när jag väl ska iväg och göra något är det kul att kunna ha någon fin blus eller så. Nu har jag några stycken lånade att ha, och tänkte köpa ett par klänningar när sånt kommer ut i butikerna.
Egentligen tycker jag det är lite jobbigt att låna, ifall man sliter på det eller så, då vill jag i alla fall ersätta och då kommer jag känna att jag lika gärna kunde köpt själv från början. Av den anledningen tackade jag idag nej till baskläder som vita/svarta t-shirts och leggins från H&M. De tappar ändå färg och form efter ett tag så då kan jag köpa det och slita på själv tills jag tycker de ser för gräsliga ut. Men som sagt lite blusar som jag kanske inte hinner använda såååå många gånger kan jag gärna låna. Hur tänker ni med lånade kläder till er själva och/eller bebis?