• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja
    Liza1989 skrev 2012-01-02 14:45:22 följande:
    Jag har haft bruna flytningar till och från i två veckor nu. Någon annan som har det så?Strax innan de började var jag på ultraljud där man såg att hjärtat slog som det skulle.
    Jag hade det i min förra graviditet. Bruna flytningar i veckan och sen slutade det med att det kom en vit klump, såg nästan ut som ett poscherat ägg. Fick panik och åkte in till akuten, men allt var helt normalt. Dom kunde inte se något konstigt. Dock tog det flera timmar innan jag fick det beskedet, så jag låg nervös ett bra tag först.
  • Liza1989
    TheMaraja skrev 2012-01-02 14:53:30 följande:
    Jag hade det i min förra graviditet. Bruna flytningar i veckan och sen slutade det med att det kom en vit klump, såg nästan ut som ett poscherat ägg. Fick panik och åkte in till akuten, men allt var helt normalt. Dom kunde inte se något konstigt. Dock tog det flera timmar innan jag fick det beskedet, så jag låg nervös ett bra tag först.
    Gick det alltså över efter en vecka?

Brukar akuten ta emot en när man "bara" har missfärgade flytningar?

Är det farligt med för många ultraljud?
  • Hejåhå

Jag tycker att molvärken kommer med illamåendet och vice versa. Någon fler som känner så,

• TheMaraja
    Liza1989 skrev 2012-01-02 15:08:11 följande:
    Gick det alltså över efter en vecka?

Brukar akuten ta emot en när man "bara" har missfärgade flytningar?

Är det farligt med för många ultraljud?
    Ja efter en vecka slutade dom. Jag var på semester i Australen och sökte där. Vet inte om det hade varit annorlunda här hemma. Där tog dom emot mig alla fall.

Vet inte om det är farligt med för många ultraljud, men de säger väl att man inte ska göra i onödan...
  • minstörstalycka

Vilken vecka har ni inskrivning i?
    Jag har sen inskrivning denna gång. I vecka 15.. ;) Men då dröjer det inte lika länge tills Rul..
    Med sonen skrevs jag in i vecka 10 och ja det blev ju lång tid tills vi fick komma på ultraljudet! ;)

• FruFoxy

minstörstalycka:
    Jag har faktiskt inte ringt än till mvc för att boka tid för inskrivning utan väntar tills efter ul nästa vecka. Men skulle väl tro att jag får tid ungefär som du, i v. 15. Det gör mig ingenting, det är ju mest prat under inskrivningen och lite prover som tas, så det känns inte som om det gör nått att vänta några veckor extra på det  

• Liza1989

Jag har inte heller ringt till mvc och är i v. 10. Jag vill vänta och se om det blir missfall igen. Tänker att jag lika gärna kan gå om några veckor när missfallrisken minskar. Och så vill jag hellre göra ultraljudet hos mvc i vecka 12 för om det ser bra ut då så är prognosen god.

• Liza1989

Får man gå på inskrivning lite senare? Kan bm klaga om man ringer för sent?

BF 4 augusti 2012
  • Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-02 13:50:57 följande:
    Jag tycker du ska fastställa hur långt gången du är osv. hos MVC. Oftast när tester är negativa så beror det på att man har låga hormonnivåer eller att man är tidig i graviditeten. Men eftersom du plussat hemma så är det kanske svårt att veta hur du ligger? Jag tror att de tester som används hos BM, UM är ganska känsliga. Om inte annat så få du ett mer exakt datum och även se hur den lilla ligger till. Solig

Hur ska du göra med skola osv? Om du inte har något emot att jag frågar. Du beskriver själv att du har viljan osv, så jag blir nyfiken på din master plan. Glad
    Nej, jag har inte ringt MVC ännu. Tänker vänta till efter vecka 12 innan jag ringer. Man vet aldrig om man kan få ett missfall även om den risken är så liten när man är så ung. :) 
  • jojjo78

Hej hoppar med här om det är ok. Är i vecka 8 och tröttheten är hemsk :( någon mer som är dyng trött hela tiden. Var ju annat när man väntade första barnet då kunde man ju vila men nu har man jobb och två barn man ska ta hand om så man hinner ju inte vila heller som då. Nåogn mer som ska ha den 19 aug??

Svar på tråden Augustibebis 2012