• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

05091112- Vi kommer kolla kön. Gjorde inte de med sonen för att maken inte ville veta. Men denna gång är de min tur att bestämma.

• Augustimamman

Här är det tvärtom. Jag vill inte veta men det vill sambon. Fast jag bestämmer ju! ;)

• 05091112

=)

Jag har vetat 2 av 3 och jag måste säga att det har varit mest spännande med minstingen som vi inte visste.

Vi ska nog inte kolla denna gången heller men vi vet inte än =)

• Aprilia1977
    Pojkemamma skrev 2012-01-02 21:39:20 följande:
    Hej! jag mår också så, är i vecka 8 (tror jag). Jag tror att det beror på hormonerna och att det lugnar ner sig. du får hålla ut med oron några veckor, men tror det lägger sig sen. kram
    Jo, det är nog så. Har pratat med ett underbart par, som har lugnat ner mig lite. Det konstiga är att när jag inte mår illa, då tror jag att det är något fel på graviditeten. Måste försöka att fokusera på annat. Illamåendet försvann för en kort sekund för ett tag sedan. Men kom tillbaka med dunder och brak.

Usch. Ska gå och lägga mig (måste tillägga att jag hittills sedan kl 16:00 tagit två power naps). Måste sova. Ska upp och jobba.

Killevippen!
  • Pojkemamma
    Aprilia1977 skrev 2012-01-02 22:10:58 följande:
    Jo, det är nog så. Har pratat med ett underbart par, som har lugnat ner mig lite. Det konstiga är att när jag inte mår illa, då tror jag att det är något fel på graviditeten. Måste försöka att fokusera på annat. Illamåendet försvann för en kort sekund för ett tag sedan. Men kom tillbaka med dunder och brak.Usch. Ska gå och lägga mig (måste tillägga att jag hittills sedan kl 16:00 tagit två power naps). Måste sova. Ska upp och jobba.Killevippen!

Såg att jag var otydlig, jag syftade på det psykiska "illamåendet", det andra vet du säkert allt om Iaf, jag är också jätteorolig för allt och känner mig illa till mods, så du är inte ensam! Men tror det går över om ngra veckor
  • 05091112

Blev jättesugen på julmat Har bara ätit det på julafton nu. 
    Så typiskt, man gnäller alltid att det blir för mycket julmat men jag hade gett vadsomhelst för lite prinskorv, lax, janssons och skinka.

Får nog tillaga något liknande nu dådå  

• LissanS

Hej alla  glada!
    Jag har också plussat (enligt familjelivs räknare är jag vecka 7 nu) men vågar inte bli riktigt glad än, då min första graviditet slutade med missfall. Jämfört med första gången mår jag riktigt illa nästan 24/7 så jag hoppas att det är ett bra tecken.

Har VUL om en vecka. 

Grattis till alla plussare och lycka till!   

• astro
    Aprilia1977 skrev 2012-01-02 19:23:47 följande:
    Hej alla plussare!

8+3 här!

Jag är så orolig att jag skakar i hela kroppen. Ja ghar varit ledig i 4 dagar. Första dagen på jobbet idag och sedan jag kom hem har jag mått så otroligt dåligt. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men idag har den värsta illamåendet hittills slagit in. Kan det vara att man har börjat jobba, stress??

Eftersom jag haft ett missfall för snart precis ett år sedan, oroar jag mig för alla olika symptom som jag har. Gråter

Kan den där smärtan vara en sammandragning, kommer vattnet att gå, etc.... Jag är helt enkelt livrädd. Det är klart att jag glädjer mig, för inte kommer jag att sörja ett barn mindre om jag ev. förlorar, så om jag varit glad eller inte.

Jag fryser så otroligt mycket, undrar bara om det är några av er andra som har känt samma olustiga känsla. Att man känner sig dålig, men inte riktigt kan förklara på vilket sätt.

PS.
    Grattis till er alla! Och  nu håller vi tummarna!
    Det kan nog vara stress helt enkelt. Eller början på ett virusangrepp. Med största säkerhet är det ingenting farligt.

Oron du känner förvärrar säkerligen symptomen. Stackars dig, jag vet hur det är, efter ett mf är man på tårna precis hela tiden och ser katastrofer runt vartenda hörn.

kram.
  • olgaisback

Hoppar in om det är okej =) Plussade den 26 december! Lyckligast i världen är jag och min man! Vår bebis är beräknad till den 26 augusti! Och jag själv fyller år den 20 augusti! Kanske blir det en fin liten julklapp? =) 

Jag längtar så jag spricker!" Någon som kommit långt och kan säga om det går fort i tiden! Är i vecka 7 nu =) (6+0) 

Inskrivning hos barnmorskan idag =) Fick ta blodprov!! Ihhhhh!! 

• TheMaraja

Vi kommer kolla kön. Gjorde det med dottern och trivdes med att veta vad det var. Sen blev det ju lättare med namn och så också

Svar på tråden Augustibebis 2012