• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • olgaisback
    TheMaraja skrev 2012-01-02 22:41:34 följande:
    Vi kommer kolla kön. Gjorde det med dottern och trivdes med att veta vad det var. Sen blev det ju lättare med namn och så också
    Samma här=) Första barnet så jag bara MÅSTE veta :P 
  • astro

Mig gör det inget om vi får veta könet i förväg men det är inget jag tänker fråga om. Vi visste inte med de fem första, med lilltösen sa Bm på RUL att det nog var en tjej och det var det ju.

Familjen gissar på mörkhårig tjej, eftersom mönstret är:

Kull ett: Mörk pojke, ljus tjej, ljus tjej, mörk tjej.

Kull två: Ljus pojke, mörk tjej ...

(Det roliga är att både jag och maken har mörkt hår. Var det blonda kommer ifrån har vi ingen aning om.) 

• BinniBoo

Vad många det är som varit och skrivit in sig nu då. Själv har jag inte ens vågat ringa BM än.. Jag vågar fortfarande inte tro att det är sant, att vi ska ha barn.. För er som inte vet det så var jag med om en sjukhusmiss ca 10 månader efter min son som kostade mig bägge mina äggledare. Så det är nästintill omöjligt att bli gravid, och jag hade aldrig ens vågat hoppas på att det kanske skulle hända. Och det var inget vi planerat heller. Mensen var två veckor sen men nån tanke på att jag kunde vara gravid hade jag aldrig. Det var på en rutinkoll av mina cystor som läkaren konstaterade att jag var gravid när han gjorde VUL för att kolla cystorna. Så vi vart minst sagt chockade både jag och min pojkvän. Men det är väldigt välkommet av oss båda. Men ändå vågar man inte hoppas allt för mycket än.. Men jag får nog ta tummen ur och ringa BM nu i veckan kanske :P Är ju trots allt i v 9+3 nu...

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • Augustimamman
    BinniBoo skrev 2012-01-03 01:14:38 följande:
    Vad många det är som varit och skrivit in sig nu då. Själv har jag inte ens vågat ringa BM än.. Jag vågar fortfarande inte tro att det är sant, att vi ska ha barn.. För er som inte vet det så var jag med om en sjukhusmiss ca 10 månader efter min son som kostade mig bägge mina äggledare. Så det är nästintill omöjligt att bli gravid, och jag hade aldrig ens vågat hoppas på att det kanske skulle hända. Och det var inget vi planerat heller. Mensen var två veckor sen men nån tanke på att jag kunde vara gravid hade jag aldrig. Det var på en rutinkoll av mina cystor som läkaren konstaterade att jag var gravid när han gjorde VUL för att kolla cystorna. Så vi vart minst sagt chockade både jag och min pojkvän. Men det är väldigt välkommet av oss båda. Men ändå vågar man inte hoppas allt för mycket än.. Men jag får nog ta tummen ur och ringa BM nu i veckan kanske :P Är ju trots allt i v 9+3 nu...
    Läste när du skrev första gången, men jag säger bara GUD VA HÄFTIGT! Hoppas verkligen det går hela vägen. Verkligen ett mirakel! =) Får man fråga om ni hade tänkt att skaffa barn på något annat sätt när ni inte trodde att det skulle gå?
  • BinniBoo
    Augustimamman skrev 2012-01-03 01:23:42 följande:
    Läste när du skrev första gången, men jag säger bara GUD VA HÄFTIGT! Hoppas verkligen det går hela vägen. Verkligen ett mirakel! =) Får man fråga om ni hade tänkt att skaffa barn på något annat sätt när ni inte trodde att det skulle gå?
    Vi har bara varit tillsammans 4 månader, dock känt varandra i ett år, så det var egentligen inte aktuellt just nu. Men vi skulle absolut göra IVF om nåt år annars. Men det är som vi säger... det är ju verkligen ett mirakel och då är det ju meningen att vi ska ha barn nu och inte sen :) Och han är verkligen glad över det då det är hans första och han är redo :)
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • Novalina
    BinniBoo skrev 2012-01-03 01:29:28 följande:
    Vi har bara varit tillsammans 4 månader, dock känt varandra i ett år, så det var egentligen inte aktuellt just nu. Men vi skulle absolut göra IVF om nåt år annars. Men det är som vi säger... det är ju verkligen ett mirakel och då är det ju meningen att vi ska ha barn nu och inte sen :) Och han är verkligen glad över det då det är hans första och han är redo :)
    Vad va det för sjukhusmiss?... Har jag missat.

Men GRATTIS till gravititeten, vilket mirakel!!!! {#emotions_dlg.flower} Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Diorali

Hej hej hoppar in här i detta trevliga gäng :) plussade några dagar innan julafton och det är barn nr 2. Är ungefär i v.6 och har inga symptom mer än lite tröttare än vanligt :) ringde bm igår och de hade inte tid förrän fre 13 så får hoppas det är en turdag:) bf verkar bli ungefär 28 augusti. Grattis till oss alla!

• anneh

Vi kommer nog inte ta reda på könet, första barnet. Mer spännande att inte veta :D

• Stövelkatten

Förra gången visste jag inte könet i förväg, men var övertygad om att det var just en pojke. Denna gången vill vi dock veta, tror det kan underlätta att känna det verkligare innan, och på så sätt hjälpa till med anknytning osv. (Blev väldigt deprimerad förra gången, och missade totalt hela lyckan med att ha en nyfödd.)

Om de ser könet på RUL. Annars tror jag faktiskt att vi bokar ett köns-UL.

Svar på tråden Augustibebis 2012