• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • minstörstalycka
    villnu skrev 2012-01-02 18:23:55 följande:
    Bra sagt!

Och WOW vi väntar verkligen barn hur galet är inte det?
    Det är as galet!!! :D
  • FruFoxy

Villnu:
    Jag har fortfarande inte riktigt fattat trots att hon nu är 9 år och nr 4 ligger därinne vissa saker är så ofattbara att det är svårt att ta det till sig

• Saftmedbulle
    villnu skrev 2012-01-02 18:41:12 följande:
    Undrar när jag kommer fatta detta?!
    Jag fattar INGENTING...
  • TyckOmMig

Tror ändå inte jag vågar ta till mig min graviditet förrens jag sett hjärtat slå och kommit över v12.Är ändå sjukt orolig för missfall då jag haft 6 helt olika sådana- har dock fött många friska barn oxså så ska nog inte klaga men oron finns där och dagarna sniglar sig fram är bara i v 6+6 enligt FL.Skönt att läsa era andras oro som är av liknande slag!

• Juliette

Villnu: Verkligen galet :)

Jag har precis tränat! Cyklade de 4 km till gymmet, 1 timmes combat-träning och 4 km cykling tillbaka! Tror att jag kommer sova gott inatt :)! Det kändes bra men funderade hela tiden på om jag gjorde nån rörelse som jag inte borde... Svårt det här när man är helt ny.

• Aprilia1977

Hej alla plussare!

8+3 här!

Jag är så orolig att jag skakar i hela kroppen. Ja ghar varit ledig i 4 dagar. Första dagen på jobbet idag och sedan jag kom hem har jag mått så otroligt dåligt. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men idag har den värsta illamåendet hittills slagit in. Kan det vara att man har börjat jobba, stress??

Eftersom jag haft ett missfall för snart precis ett år sedan, oroar jag mig för alla olika symptom som jag har. Gråter

Kan den där smärtan vara en sammandragning, kommer vattnet att gå, etc.... Jag är helt enkelt livrädd. Det är klart att jag glädjer mig, för inte kommer jag att sörja ett barn mindre om jag ev. förlorar, så om jag varit glad eller inte.

Jag fryser så otroligt mycket, undrar bara om det är några av er andra som har känt samma olustiga känsla. Att man känner sig dålig, men inte riktigt kan förklara på vilket sätt.

PS.
    Grattis till er alla! Och  nu håller vi tummarna!

• Hejåhå

April1977: välkommen! Det kan ju vara magsjuka också, men jag kom ihåg med dottern att mina kräkningar började så sent som v 12 (då illamåendet ska gå över) och det var för att jag började jobba efter semestern.

• lottah81
    Augustimamman skrev 2012-01-02 18:05:23 följande:
    Grattis och välkommen! Det är ju tidigt med vecka 6, symptomen kan ju komma senare, va glad så länge du slipper dom! ;) Jag är i vecka 9 nu och har knappt känt av nåt alls. Lite tröttare, hungrigare och lite öm i bröstvårtorna och ryggen. Men allt det har kommit senaste veckan. Har inte känt mig gravid alls förrän nu. 
    Tack  Skrattande. Ja man får vara det, dom andra gångerna har jag mått super illa när man har borstat tänder. Skulle ju vara skönt om man kunde fungera som vanligt itan allt förmycket illamående mm. Skrattande
  • Aprilia1977
    Hejåhå skrev 2012-01-02 19:38:39 följande:
    April1977: välkommen! Det kan ju vara magsjuka också, men jag kom ihåg med dottern att mina kräkningar började så sent som v 12 (då illamåendet ska gå över) och det var för att jag började jobba efter semestern.
    Hmmm... ja, det kanske är så. Det finns många barn runt omkring mig, så antar att det kanske är just lite baciller som är på G in i mitt system.

Men måste försöka lugna mig lite, är otroligt rädd och orolig!
Svar på tråden Augustibebis 2012