• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ämmsan

Hej! 
    Följ gärna mig, från plus på julafton till bebis i september.
    Äms.se

Inte säkert att det fungerar att länka, i så fall får ni skriva in manuellt. Glöm inte att skriva med Ä 

• Naimisen

Här skrivs de massa som vanligt. Har haft en trevlig kväll med en av mina bästa vänner som är i v 32, känns så otroligt långt tills jag är där.
    Dessutom fick en annan nära vän bebis i natt, så nu längtar jag tills dom kommer hem så jag får träffa prinsessan.

Snacka om att jag längtar efter att få se vem de är som bor i magen!

• suss85
    Augustimamman skrev 2012-01-02 18:00:59 följande:
    Jag ratar numera tacos, majs och för söta saker som typ choklad och lösgodis. 
    Hellre äter jag apelsiner, citroner och fet mat á la kebab, pizza å hamburgare. Har dock motstått frestelserna ganska bra. Flört 

oh samma här!! Köttfärs är något som i min mun smakar äcklopecklo!
  • Naimisen

Bullen- Just nu ratar jag nästan allt kött, fisk är den enda protein jag inte blir äcklad av. Men tvingar i mig lite kött ändå. Fet mat går inte heller hem.

Senaste saken jag fått dille på är fjällfil, potatismos är också bra

• Pojkemamma
    Aprilia1977 skrev 2012-01-02 19:23:47 följande:
    Hej alla plussare!8+3 här!Jag är så orolig att jag skakar i hela kroppen. Ja ghar varit ledig i 4 dagar. Första dagen på jobbet idag och sedan jag kom hem har jag mått så otroligt dåligt. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men idag har den värsta illamåendet hittills slagit in. Kan det vara att man har börjat jobba, stress??Eftersom jag haft ett missfall för snart precis ett år sedan, oroar jag mig för alla olika symptom som jag har. Kan den där smärtan vara en sammandragning, kommer vattnet att gå, etc.... Jag är helt enkelt livrädd. Det är klart att jag glädjer mig, för inte kommer jag att sörja ett barn mindre om jag ev. förlorar, så om jag varit glad eller inte. Jag fryser så otroligt mycket, undrar bara om det är några av er andra som har känt samma olustiga känsla. Att man känner sig dålig, men inte riktigt kan förklara på vilket sätt.PS.Grattis till er alla! Och  nu håller vi tummarna!

Hej! jag mår också så, är i vecka 8 (tror jag). Jag tror att det beror på hormonerna och att det lugnar ner sig. du får hålla ut med oron några veckor, men tror det lägger sig sen. kram
  • 05091112

Godkväll tjejer.
    Det har avtagit nu så jag lugnar mig lite. Tror jag.
    Plus att lillebror har blivit jättedålig, har knappt någon röst kvar och det piper när han andas. Stackarn!

Menmen, 12 dagar kvar till VUL. Känns om 30 år...  

• minstörstalycka
    05091112 skrev 2012-01-02 21:50:26 följande:
    Förresten, hur ska ni göra ska ni kolla könet på bebisen?
    Jag är toksugen, men min fästman vill inte. Så det blir att övertala! ;) Vi kollade inte med pojken, och det blev lite tugnt då alla sa att det var en tjej. Så vi var inställd på det och ut kom en pojke som jag i självaste värket trodde först! :)
    Men ja vi får se! Det spelar ju ingen roll vad det blir.
Svar på tråden Augustibebis 2012