• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ari Gold
    Liza1989 skrev 2012-01-02 15:46:10 följande:
    Får man gå på inskrivning lite senare? Kan bm klaga om man ringer för sent?

Ja inskrivningen brukar ju inte vara så himla tidigt ändå, v. 12 funkar ju bra för det. Det är "hälsosamtal" de brukar erbjuda tidigt om man vill ha det. Känns för övrigt helt onödigt om man har varit gravid innan tycker jag.
  • lottah81

Hej plussade för ett tag sen och om jag har räknat rätt så är det beräknat till den 26 aug. Måste bara kolla har ni alla gravissymtomer? jag känner inget förutom att magen är lite svullen, är ju visslige "bara" i vecka sex än. Kommer inte riktigt ihåg när jag började känna av förragången. 

• anneh

Hoppas alla haft en bra jul och ett härligt nyår!
    Idag är jag i 9+4, har bokat ett till UL, som blir om exakt 3v! Då har man ju passerat den magiska gränsen, och då vill jag veta att allt ser bra ut så man kan börja slappna av lite :)

• Randiga Rut

Nu börjar kräkningarna bli omöjliga att stå ut med... Igår mådde jag toppen å kunde äta lite, lugnet före stormen! Idag hjälper ingenting, har inte kunnat behålla ngt alls å postafen hjälper inte. Det ska visst finnas ngt annat man kan ta, nån som vet vad? Ska till mvc imorgon å hoppas på att få ngt som hjälper. Enligt apoteket så finns bara postafen, de menade kanske bland de receptfria? Hoppas på det...

• Ari Gold
    Randiga Rut skrev 2012-01-02 17:05:59 följande:
    Nu börjar kräkningarna bli omöjliga att stå ut med... Igår mådde jag toppen å kunde äta lite, lugnet före stormen! Idag hjälper ingenting, har inte kunnat behålla ngt alls å postafen hjälper inte. Det ska visst finnas ngt annat man kan ta, nån som vet vad? Ska till mvc imorgon å hoppas på att få ngt som hjälper. Enligt apoteket så finns bara postafen, de menade kanske bland de receptfria? Hoppas på det...

Jag fick lergigan, funkar jättemycket bättre för mig (postafen gör mig trött men lika illamående). Det finns ytterligare en starkare medicin man kan få om lergigan inte heller funkar.
  • babyhummingbird

Efter idag avskyr jag nog IKEA.. Var där idag idag och kände plötslig att "jag måste kräkas".. Lokaliserar en skylt med pil mot toaletterna.. Rusar dit.. En ny skylt.. Springer åt höger.. En ny skylt.. Såhär fortsätter det tills jag rusat igenom halva varuhuset med handen för munnen och antagligen helt vit i ansiktet.. Väl framme hinner jag bara precis till en papperskorg.. (som tur är var det ingen annan där..) Jäkla IKEA till att ha dåligt med toaletter! IKEA i Helsingborg är ett jättevaruhus... Fler toaletter skulle verkligen behövas! För nödiga barn eller kräkiga gravida! Usch och fy!

• ztrit

Tack astro och Bullen85 för tips.

Ska kolla det där med magnesium, och prata med min BM om det finns något annat. Jag har läst att det är OK att ta citodon, men på andra ställen att det inte är det. Men det handlar förstås om mängd osv. Ska fråga iallafall. Jag vill vara försiktigt med mediciner såklart, men när min migrän är som värst är det svårt att stå ut.

Har provat akupunktur tidigare, men det hjälpte inte mig. Tror nog att det kan göra det beroende på vad man lider av för slags migrän. Finns ju olika sorter. För mig är det mest hormoner som spökar, får nästan alltid migrän före mens till exempel. Och ibland tror jag att det är muskulära spänningar som utlöser migränen hos mig.

Som tur var är smärtan nästan borta idag, men känner att det vore skönt att ha något smärtstillande hemma. Ibland är det nästan som att det räcker. Vetskapen om att det finns en utväg om man behöver ta den.

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-02 15:24:05 följande:
    Jag tycker att molvärken kommer med illamåendet och vice versa. Någon fler som känner så,
    Ja. Nu har jag inte så ont som jag hade första gången, men däremot kan jag verkligen märka det på mitt eget humör. De dagar jag är extra hormonig och lynnig mår jag sämre, dagar då allt är frid och fröjd i huvudet mår jag bra. :) Ganska intressant.
  • ztrit

Förresten, är det fler än jag som inte kan äta sådant som ni normalt gillar? Jag kan knappt känna doften av kaffe längre utan att vilja knipa ihop munnen – och innan var kaffestunden helig för mig. Och jag gillar också godis jättemycket i vanliga fall. Men nu tar det alldeles emot att äta. Det gör ju ingenting, varken kaffe eller godis är ju något man behöver, tvärtom. Men jag saknar lite guldkanten på vardagen.

• minstörstalycka

Alltså, har man inte varit gravid förut rekomenderar jag iallafall att man ringer i god tid. Man får faktiskt himlans bra information på det tidiga hälsosamtalet.
    Jag var på "hälsosamtalet" Nu också, även fast min son inte ens är 7 månader. Detta pga mitt illamående och problem med svamp. Dessutom har jag massor med känslor som jag behövde tala ut om. Jag hade havandeskapsförgiftning och prematura värkar med sonen. så vi tog allt med en gång. Men inskrivning skall vara mellan vecka 10 och 15. Det sa iaf min bm.

Och ni som vill att missfalls risken skall avta! Ni väntar ju barn inte missfall! :) Jag menar inge illa med mina ord.

Svar på tråden Augustibebis 2012