Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Nä inte förkyld, bara täppt i näsan. Jaja, det har inte kommit mer iaf. 

Vad har ni för favoritbutiker på nätet med barnkläder och bra prylar och sånt? Finns ju så otroligt mycket så jag har svårt att orientera mig till några riktigt bra sidor. 

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-04-08 17:35:34 följande:
    Jag handlar mest på facebookgrupper när jag handlar på nätet: tex "vi som köper och säljer märkeskläder för barn", "Köp och sälj - polarn o pyret" och "Me&i köp&sälj". Eller ibland på tradera.

Men när de kör slutreor brukar jag kolla in utbudet på de största nätbutikerna tex. babyshop.se, luckylittleme.se litenpalandet.se koolaknut.se unibarn.se (barnkläder) ...det finns massor av sådana. Och så kollas jag hos de av mina favvomärken som har egna nwebbshopar tex. meandi, polarn o pyret och blingo. Brukar också titta på jollyroom.se och mammashop.se (prylar, mammakläder mm) om de har några bra erbjudanden.

Men är det inte rea, 50-70% helst...då blir det mest begagnat. Tycker det är lite surt att betala 250 spänn för en body och utbudet på KappAhl och HM ger mig rysningar. Härligt för plånboken om man gillar sådana kläder, jag personligen gör det inte.
    Många bra tips! Tack! Gillade unibarn.se. Vilka fina filtar de hade där förresten! Tror jag har fått lite filtfetish haha, min unge kommer ha massor av filtar. Alla e ju så fina! :D 
  • Sommaren12

Vi åker till NY om tre veckor sen blir det midsommarfirande med spridda vänner i Sverige, blir på Öland i år annars tänker vi inte planera in nåt. I juni tänker jag hänga i pappas sommarstuga i Blekinges skärgård, det är lagom semester för mig. :)

Har köpt några få kläder till lillan samt spjälsäng när man fick den gratis på IKEA och barnvagn. Tycker inte det är mycket. Trodde jag skulle bli helt shoppinggalen men ist blev jag snål och trött av det oändliga utbudet.

• Sommaren12

"kräklappar" säger ni. Vad heter dom egentligen? Hur många behöver man?
    Skriver en lista nu på allt vi måste skaffa...

• Sommaren12

Angelica: min kompis bröst läckte massor när hon var gravid med första barnet. Är väl tyvärr bara att stå ut :/

Mammsen: Nä jag menar inte scarvsarna utan nog samma som du menar. Tvättlappar då med andra ord. :) Så IKEAs är bra?

• Sommaren12

Vad kommer man behöva i vagnen när våra bebisar kommer? Är ju nästan höst men ändå lite sommar kvar. Har ingen aning om vad man ska ha däri eg?
    Och vad behöver man vid skötbordet för grejer?

• Sommaren12

Tack mammsen och kampis! Ska med ha en fårpäls, visste eg inte varför de är bra förrän du sa det haha, men de är ju fina och så verkar bebisarna gilla dom.

Carran: tack för tipset! Blir kanske en runda till jysk. Lite uppiggande färg skadar ju inte ;)

• Sommaren12

Så till vagnen: fårskinn och en tunn filt?

Hur tvättar man förresten ett fårskinn? Tänker på om det råkar bli kräk, bajs eller nåt annat på den?

• Sommaren12

Jag fattar inte vad det är för "tuttbindor" ni pratar om? Vad heter de egentligen och köper man dom på apoteket?

Jag har ju inte barn sen innan, men många vänner har fårpälsar och tycker tydligen de är jättebra och en bra investering så jag antar att de inte haft några direkta problem med dom. Men jag funderar på det du säger mammsen, att första tiden kanske är lite väl mycket kräk- och bajskaskader för en päls. Kanske ska man vänta lite som du säger. 

Svar på tråden Augustibebis 2012