-
Tack ;) Massa att hålla reda på. Skulle behöva ett gravid-lexikon! (kanske skulle man göra ett sen när man är mammaledig ;))Kampis skrev 2012-04-09 19:39:45 följande:Amningskupor, heter det helt enkelt :) -
Är det nåt särskilt man ska tänka på när man köper åkpåse? Finns ju hur många som helst. Passar de bara vissa vagnar och sånt? Ser att en del butiker på nätet rear åkpåsar nu så kanske ska man passa på. Antar bara att de är dyrare mot vintern?
Ninime: Nässug ja! Det har jag förstått är en bra grej. Sätter upp den på listan. :)
Bör man ha en "barnvänlig" termometer hemma? Typ örontermometer kanske? -
Vad är det för köp- och säljsidor på fb ni pratar om?
-
Fan va orörlig jag känner mig! Knyta skor börjar bli omöjligt och "hoppa i" trosorna också, får knäna ivägen för magen. Gnäll!!
-
Påverkas bebisen nåt av hur man mår? Jag har en HEMSK kurs nu med en fullkomlig IDIOT till föreläsare. Hela klassen mår dåligt och i princip så mobbar han ut vissa av oss, däribland mig. Ovanpå det känner jag och min grupp en enorm press då vi fått ett riktigt uppdrag av en arbetsgivare som vi ska arbeta med under denna kursen. Mår psykiskt jävla skitdåligt och våndas för att gå till skolan. Är två veckor kvar av kursen nu. Kan det påverka bebisen hur jag mår?
-
Skönt, kan nämligen inte koppla bort det här men försöker att inte stressa upp mig. Han är fruktansvärd. Säger allt för att såra en! :( vet inte om ni känt så förr men det har satt sig i bröstkorgen och jag våndas inför varje dag jag ska till skolan, så fort jag kommer hem börjar nedräkningen tills jag måste dit igen...
Nåt annat nu! Låg med händerna på magen igår innan jag somnade och kände bebisen röra en massor på sig där inne. Inga sparkar men hon bökade runt överallt i magen. Och sen vet jag inte vad hon gjorde, en volt kanske, för plötsligt känner jag hennes huvud liksom rulla nerifrån och upp längs hela magen. Kunde nästan gripa tag i det. Jag skrek rakt ut haha! Både häftigt och obehagligt. Synd att jag hade täcket över för annars hade man nog kunnat se en bulle fara förbi! :D åh hon är det enda som får mig att må bra nu!! -
Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.
Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/ -
Välkommen Trossan! Alla trevliga blivande mammor är välkomna här! ;) Som du kanske märkt så är tråden väldigt aktiv! Skriv gärna in dig i BF-listan i TS om du inte redan gjort det. En till tös! Augusti måste va flickornas månad! :)
-
Ser fram emot "banta-tråden" till hösten... ;)
-
Är det förresten helt tokigt att se fram enot förlossningen?! Antar att det är för att jag inte kan föreställa mig smärtorna som jag bara ser det positiva i det. Kanske en "farlig" inställning, men jag har försökt läsa på om förlossningen och vad man kan vänta sig och trots allas skrämmande historier så ser jag ändå fram emot det. Inte bara för att min plutt ska komma då utan tycker hela upplevelsen verkar spännande.