Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Saftmedbulle skrev 2012-01-03 10:41:29 följande:
    Ha, ha... om det vore så enkelt... Jag vill inte men mannen vill... hmm, kanske ska hävda att det är jag som bestämmer?

Bävar oxå för att gå och jobba den 9:e... sjukt trött hela tiden och då gör jag ändå ingenting. Hur ska jag kunna orka jobba?
    Ha ha ni får köra sten, sax, påse Mer rättvist kan det väl inte bli ha ha.

Vi löser många "problem" hemma med sten sax påse. Känns som den rättvisaste utslagningen
  • TheMaraja
    Augustimamman skrev 2012-01-03 14:45:30 följande:
    Min gravida väninna resonerade såhär vilket jag tyckte var gulligt: "Man öppnar ju inte julklapparna innan julafton!" ;)
    Ha ha rätt bra sagt
  • TheMaraja

Min man kommer inte vara med nu, bara på ul. Förra gången var han med på ul och inskrivningen. Det kändes lagom. Vi läste "vår" vecka tillsammans på nätet varje ny vecka vi gick in i på så sätt var han med.

Jag köpte ny vagn till tjejen. Ville inget annat då. Ville ha en ny fräsch och fin. Nån som bara varit min. Den köpte jag för 11 och fick nyss tillbaka 8 för den på blocket. Helt klart värt det enligt mig. Annars köper jag typ allt begagnat. Möbler och sånt på blocket och kläder på tradera eller second hand. Jag gillar att fynda och att få barnkläder för några kr känns toppen. I de små storlekarna är dom dessutom väldigt fina.

När nästa bebis kommer blir det nog blocket vagn. Helst vill jag ha en bugaboo donkey.

• TheMaraja

Jag har verkligen älskat vår iCandy Peach. Den har fungerat precis som jag önskat och den uppfyllde alla våra önskemål (liggdel, sittdel, babyskydd, sittdel som man kan vända framåt och mot sig, höj och sänkbart handtag, rörliga och fasta hjul då jag ville ha rörliga och min man fasta så kunde vi välja baserat på vem som körde, sittdel som kan vara helt liggandes.) Förutom det så tyckte jag den var sjukt snygg också Den var praktisk att ha i stan då den är så smal att den kommer in över allt.

Men jag skulle nog vilja ha haft både ock, förra vintern till exempel så skulle jag nog ha kompletterat med en redig typ emmaljunga eller kronan med fyra stora stabila hjul. Vagnarna är så olika så vill man ha en som känns rätt alltid så månste man nästan ha flera. Som tur är finns det ju många billa och bra vagnar på blocket om man nu vill ha flera.

• TheMaraja
    anneh skrev 2012-01-03 21:35:17 följande:
    Är det normalt att teststrecket på gravtest inte är lika starkt i v10 som i början?
    Jag har hört att hcg peakar i vecka 9 typ, så det kan säkert stämma i så fall att det blir svagare igen i vecka 10.
  • TheMaraja

Vippan: jag är också inställd på donkey. Har inte testat själv men frågade ut en tjej i en butik. Hon hade bara bra saker att säga om den.

• TheMaraja
    05091112 skrev 2012-01-04 21:20:03 följande:
    Blöder igen. Jag ringer in imorgon och ska ha en tid, känns som man bara väntar in smärta och flod.
    Tänker på dig, hoppas det går bra!
  • TheMaraja

Min förra förlossning tog 40 timmar och slutade med snitt. Hon var inte i närheten av att komma ut . Allt förtare än det får jag vara nöjd med.

• TheMaraja

Frufoxy: hon låg rätt men rörde sig inte alls nedåt. Hon fixerade sig aldrig och verkade inte vilja komma ut

• TheMaraja

Usch jag är trött!! Var uppe och kollade hockeyn i natt. Det brydde sig inte lilltejen om, hon vaknade pigg och glad kl 8

Jag har dålig matlust! Tänker att jag får i mig för lite?! Förra gången hade jag gått upp 4 kg så här dags, då åt jag jämt nu har jag inte gått upp alls. Ska prata med bm på tisdag. Ska bli väldigt kul att träffa henne föresten

Svar på tråden Augustibebis 2012