Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Usch, idag är jag sådär bläig och vill inget! Vill inte jobba idag, är dessutom 30 min sen så det gör det ännu värre. Tur att jag fick en inbjudan till tjejkväll på fredag, då känns det lite bättre när man har det att se fram emot. Det är mina två bästa vänner och båda vet så det känns bra.

Hoppas ni andra får en bra dag.
    Ps jag är fd mariaostling...

• TheMaraja

Vi har en liten Iris men Siri lär det inte bli för det heter svärmor . Men som sagt, det är så svårt med namn.

• TheMaraja

Jag gillar gamla klassiska svenska namn men tyvärr är ju dom rätt vanliga nu. Det här kanske låter helt sjukt, men en regnig sommardag när jag var höggravid och vi var rastlösa så promenerade vi över kyrkogården för att få namninspiration.

Vi väntar med att prata namn till efter rul så vet man vad man ska koncentrera sig på. Men blir det en tjej till som jag tror så gillar jag Ester.

• TheMaraja

Har precis läst ikapp en veckas inlägg i den här tråden. Shit va det skrivs! Men det är skoj!! Vet dock inte om jag ska skratta, gråta eller lämna tråden nu....

Vilket fall så har vi köpt en (ha ha) ny vagn till tjejen och vi är så otroligt nöjda! Det blev en Kronan sulky som vi ville ha. Har testat flera olika som Brio, Emmaljunga och Crescent men ingen har känts riktigt bra. Har letat några veckor efter en Kronan på blocket men inte hunnit köpa i tid då den som kom upp här i Stockholm försvann på mindre än en timme. Men för min del känns det bra. Vi har ju tänkt att ha den i några år så då känns det bra att ha nytt och få garanti. Vet inte om jag tycker det är så korkat?! 

För övrigt så har jag gått med i en anonym studie där man lämnar blod i vecka 10-14, vecka 28 och sedan fyra månader efter födseln och efter ett år. De tar även prov på navelsträngen när bebisen är född och ett avföringsprov på bebisen efter några veckor. Det är en studie där man forskar på genetiska sjukdomar för att se om man kan se skillnad på arv och miljö. Det som fick mig att tacka jag tillslut var nog ändå att studien endast genomförs på Danderyd där jag allra helst vill föda. Jag var där med dottern och det var verkligen som att bo på hotell dagarna efter. Så det känns skönt att det är klart redan nu.

• TheMaraja

Novalina: där håller jag med dig. Det mesta köper jag faktiskt begagnat, kläder som dom snabbt växer ur, leksaker är också jättebra. Barnmöbler köper jag verkligen begagnat och så kan man tex köpa egna sängkläder istället. Håller man utkik så är ju blocket en guldgruva

• TheMaraja

Sommaren12: jag har haft en iCandy peach, den hade allt jag önskade (sittdel, liggdel, adaptrar för babyskydd, sittdelen kan man ha liggandes, höj och sänkbart handag, vändbar sittdel, liten, val mellan fasta och rörliga hjul, och snygg enl mig) jag körde den förra vintern och då var det ju skapligt mycke snö!

• TheMaraja

Nej iCandyn är inte lika låg, plus att handtaget går att höja. Min man är 185 och hans bror 194 och båda tycker den är skön att köra. Men allt är ju en smaksak när det gäller modell så att provköra är ju det bästa.

Svar på tråden Augustibebis 2012