Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Gizabella: grattis!! Var det du som vann vi föräldrars tävling?!

Tack för allas omtanke!

• TheMaraja

Kommer också köra bebisen i vårt rum. Dottern sov hos oss i 11 mån innan hon fick eget rum. När hon fick det var det för att vi väckte varandra hela tiden. Flytten då blev bra för alla och hon började sova 12 timmarsnätter efter 3 nätter i stället för att vakna 2-3 ggr i timmen och amma

Jag vet dock inte hur vi gör med samsovning eller egen säng nu. Samsovningen var jättepraktiskt på många sätt. Bland annat för att jag sov 10 timmar per natt och har aldrig varit så utvilad. Iris tog för sig själv av maten under natten. Problemet var att hon bara somnade vid bröstet vilket var frustrerande då jag kände mig väldigt låst. Mycket att tänka på men det kanske löser sig när vi ser vilken sorts bebis det är

• TheMaraja

Jag är i v 26 och har gått upp 12 kg... Med dottern slutade jag på +25 kg så allt än det är bättre . Sen tog det bara 4 mån att bli av med allt så jag orkar inte riktigt bry mig. Känner att jag får skylla mig själv med vikten då jag tillåter mig själv att äta det jag vill när jag vill

• TheMaraja

Ang täcke så har vår tjej aldrig använt något, hon vill inte utan sparkar av sig allt. Nu i vintras körde vi dubbla pyamaser varav en i plysch plus strumpor. Men vilket fall känns det som att man kan vänta mef täcke ett tag.

Måste bara få beklaga mig. Vår dotter är 20 mån nu och har börjat sov vägra! Sådär bara från en dag till en annan. Hon har varit så lättnattad förr, bara lägga ner säga godnatt och gå ut. Då sov hon 19-07 + 11-12 varje dag, inga problem. Det började med att hon inte ville sova middag och sen övergick det till kvällarna också. Nu sover hon nästan aldrig på dan, bara om vi ska någon stans med bilen och på kvällarna somnar hon kanske vid 21 istället. Tycker det blir på tok för lite sömn då hon går upp kl 7 till dagis. Dessutom har hon börjat komma in till oss vilket egentligen inte gör något, men precis som innan hon fick eget rum så sover hon mycket sämre hos oss och vaknar ofta .

Någon med barn som har något bra tips. Jag håller på att bli smått tokig av också att inte ha någon egentid på kvällen längre . Jag tror hon börjat trotsa nu med, beror kanske på det?! Testar gränserna heeela tiden.

• TheMaraja

Ellenbmt: tack för svar. Har bara fått för mig att det är för tidigt att sluta sova middag men det kanske är helt individuellt.

• TheMaraja

Nu är det superlänge sen jag skrev,men jag läser ibland. Min mens kom tillbaka efter 13 månader, sen var jag gravid igen så jag har haft 1 mens sedan nov 2009 rätt skönt.

Jag har 17 dagar till bf men tänker på det hela tiden och hoppas nu. Har börjat få riktigt mycket värk i ryggen och onda förvärkar men tyvärr behöver ju det inte betyda något. Så jag antar att jag väntar vidare jag me...

• TheMaraja

Challelotten: jag har haft halsbränna sen v 20 ungefär och testat allt utan vidare resultat. Men sen fick ja tipset med 1 tsk bikarbonat i 1-1,5 dl vatten och det var verkligen super! Fungerar klockrent för mig, halsbrännan försvinner snabbt och håller sig borta

• TheMaraja

Trossan: ingen mvc har förtur på bb stockholm längre, dom tog bort det sommaren 2010. Det är bara att ringa dom som vilken annan förlossning som helst. Sen är det väl lite mindre där så det gör det väl svårare att få plats.

Jag fick dottern på bb stockholm och det var superbra! Lyxigt att bo på deras "hotellrum" efteråt med dubbelsäng, eget badrum och tv Har hört lika gott om danderyds förlossning iofs.

Jag har bb stockholm som första val igen men har fått tid för kejsarsnitt en vecka efter bf och har han inte kommit innan dess så blir det danderyds förlossning för de gör inga planerade snitt på bb stockholm.

• TheMaraja

A R: ja det är super med bb stockholm . Bara hoppas att det inte är så många som är på g samtidigt med en själv .

Jag har bf den 22:a och vill nog komma igång av mig själv även om jag har tid för snitt den 29:e. Blev snitt förra gången efter 40 timmar, jag hade varit helt öppen länge men dottern var inte på väg ut och hon mådde intr bra av värkarna. Dom tror att det är 50/50 om det blir snitt igen men som sagt hoppas på att komma igång själv

• TheMaraja

Grattis till alla nya bebisar, längtar så mycket nu.

Hejja oss lillamiaa att vi får bra och vanliga förlossningar ( helst så snart som möjligt eller så nära den 22:a som möjligt)

• TheMaraja
    gipsy skrev 2012-08-14 22:08:03 följande:
    Jag misstänker att delar av min slempropp börjar släppa :) har haft gelé klumpar i trosskyddet idag och i förrgår! Svårt att förklara konsistens men om man tänker sig sån skinka i konserv...så är det lite gelé runt!? Helt genomskinlig...visst borde det vara slemproppen då? Taskig förklaring men ni förstår kanske ändå :)
    Det låter som det var för mig sist. Tyvärr började den släppa rätt långt innan det var något på G. Sen så släppte "hela" eller resten en morgon och då satte även värkarna igång. Var iofs i v 41+6 då och det hände två timmar innan vi hade tid för igångsättning. Men jag går och kollar hela tiden nu om det inte kommer något ha ha.
  • TheMaraja

Kom hem från bm precis och ska nog sluta känna efter och leta nu. Känns inte som att något man känner behöver betyda något

Jag har bf 22:a men fått tid för snitt den 29:e så nu väntar jag bara in det datumet istället

Nu gäller det att planera och fylla dagana som är kvar med något så att de går fort!

• TheMaraja

Men som man väntar nu!! Blir ju galen av längtan . Är dessutom "bara" 39+3 och har alltid räknat med att gå över tiden men man kan ju inte sluta hoppas

• TheMaraja

Jguz: jag har samma oro som du. Laddade ner appen istethoscop för ett tag sen. Med den kan man lyssna på hjärtljuden med telefonen och hörlurar och det gör jag så fort jag känner oro. Så skönt att kunna höra att allt är bra! Tror dock den bara finns till iphone.

• TheMaraja

Mrsnoname: så otroligt fruktansvärt!! Starkt av dig att berätta. Kan inte ens föreställa mig vad du går igenom. Alla mina tankar går till dig och din familj.

• TheMaraja

Har klockat värkar sen 03 nu ungefär. Började med sammandragningar/ förvärkar som vanligt vid 18 tiden sen vaknade jag av att de gjorde sjukt mycket ondare. Fortfarande onda och har legat på ca 1 min och 5-6 mins mellanrum. Kanske är det dags

• TheMaraja

Vår Alfred kom igår kl 16.52. Väger 3550 och är 52 lång. Till att börja med gick allt jättebra, starka täta värkar och snabbt öppen 10 cm. Men ut ville han inte så trots häng på magen och sugklocka så slutade det med urakut snitt. Nu så här dagen efter mår vi alla ändå bra.

Svar på tråden Augustibebis 2012