Augustibebis 2012
05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas
05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas
Segt med måndag morgon... Jag har mått rätt illa i helgen, hoppas man slipper det på jobbet. Hur går det för er andra som är tillbaka på jobbet efter julhelgen?
Naimisen: jag läser gärna din blogg
Jag slutade nattamma min dotter när hon var 11 månader, då skulle jag börja jobba. Hon vaknade konstant natten igenom och letade efter tutten. Vi båda höll nog på att bli galna till slut. Till och börja med så fick hon gröt precis innan också för hon inte tog flaskan. Nu får hon välling i lugn och ro i hennes rum innan vi lägger henne.
För oss tog det fyra nättar att få till sovningen. Första två nätterna, var jättejobbiga, men jag ville verkligen sluta nattamma för bådas skull. Nu är hon 15 månader och sover 12,5 timmar per natt utan att vakna. När hon väl vaknar eller inte kan sova får hon komma in till oss, då fattar jag inte hur bortskämd jag blivit med att hon sover i egen säng och eget rum. För oss var det bara att bestämma sig och vara tydlig så blev det bra. Men det är inget lätt steg.
Hejåhå: det tog ett tag, två månader ungefär. Jag hade testat rätt länge och hon har alltid vägrat sen så när vi var hemma hos hennes kusin som är sex månader äldre så snodde hon hans flaska och drack upp. (precis när jag sa att hon inte gillade välling).
Antar att man får testa lite då och då. Förr testade vill vanlig fullkornsvälling, det hon dricker nu är nestles fullkorn med päronsmak. Det är så skönt för vällingen är både skönare och enklare än gröten och hon verkar bli så skönt trött av det varma i magen
Maajsi: ledsen för din skull
Nu är det dags för inskrivning
känns kul att vara på väg, att något händer. Får se vad min bm säger om vul då, skulle gärna vilja...