Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas

• TheMaraja

Segt med måndag morgon... Jag har mått rätt illa i helgen, hoppas man slipper det på jobbet. Hur går det för er andra som är tillbaka på jobbet efter julhelgen?

• TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2012-01-09 08:45:33 följande:
    Ja, hon är ju inte den enda som resonerar så, tyvärr. Och någonstans kan jag tycka att det är mer förlåtligt än att de som väntar barn NU håller sig med såna argument. "Min mamma rökte och drack, och jag mådde inte det minsta dåligt av det" ...
    Men hur kan folk chansa liksom. Bara för att det går bra ena gången så behöver det ju inte gå bra nästa. Och man vet ju aldrig vilken skada barnet faktiskt tar. Kan inte fatta hur man ens vågar utsätta sig för något som eventuellt skulle kunna vara dåligt för barnet. Helt galet!!! Inför min förra graviditet så snusade jag, hade snusat en dosa om dagen hur länge som helst, direkt när jag plussade så åkte snusen ut och det var inte det minsta svårt att avstå efter det. Har aldrig varit lättare att sluta, jag hade ju världens bästa anledning ju!
  • TheMaraja
    05091112 skrev 2012-01-06 23:13:19 följande:
    är det någon av er som bor i Stockholm?

Vi hade ändrat oss, vågar inte flyga ändå med tanke på att äldsta kom i 31+. Känns bättre att hålla sig i Svärje

Menmen, Stockholm ja. Tänkte ta två-tre nätter där helt enkelt, mysigt och så dessutom har min man aldrig varit där

Så, om någon vet något som är barnvänligt? Hittade www.barnistan.se men där är vintergrejer. :/ 
    Jag kan tipsa om Rum för barn som ligger i Kulturhuset vil Sergels torg. Det är lite av ett bibliotek bara för barn med laburinter, kuddrum, kojor, tält och massa annat mitt bland böckerna. Dom har också ett rum med filmvisning och ett rum som är en skapar/målarverkstad. Min brorsdotter som är fem älskar att vara där och jag tror det passar barn i alla åldrar.

kolla mer info här: kulturhuset.stockholm.se/Rum-for-Barn/
  • TheMaraja

Jag slutade nattamma min dotter när hon var 11 månader, då skulle jag börja jobba. Hon vaknade konstant natten igenom och letade efter tutten. Vi båda höll nog på att bli galna till slut. Till och börja med så fick hon gröt precis innan också för hon inte tog flaskan. Nu får hon välling i lugn och ro i hennes rum innan vi lägger henne.

För oss tog det fyra nättar att få till sovningen. Första två nätterna, var jättejobbiga, men jag ville verkligen sluta nattamma för bådas skull. Nu är hon 15 månader och sover 12,5 timmar per natt utan att vakna. När hon väl vaknar eller inte kan sova får hon komma in till oss, då fattar jag inte hur bortskämd jag blivit med att hon sover i egen säng och eget rum. För oss var det bara att bestämma sig och vara tydlig så blev det bra. Men det är inget lätt steg.

• TheMaraja

Hejåhå: det tog ett tag, två månader ungefär. Jag hade testat rätt länge och hon har alltid vägrat sen så när vi var hemma hos hennes kusin som är sex månader äldre så snodde hon hans flaska och drack upp. (precis när jag sa att hon inte gillade välling).

Antar att man får testa lite då och då. Förr testade vill vanlig fullkornsvälling, det hon dricker nu är nestles fullkorn med päronsmak. Det är så skönt för vällingen är både skönare och enklare än gröten och hon verkar bli så skönt trött av det varma i magen

• TheMaraja

Nu är det dags för inskrivning känns kul att vara på väg, att något händer. Får se vad min bm säger om vul då, skulle gärna vilja...

• TheMaraja
    FruFoxy skrev 2012-01-10 11:07:58 följande:
    Var det nån som gick på mamamia på Karlavägen här? Eller som varit där?
    Undrar om det är nån portkod eller så dit? Vet att det var det till den på söder.. 
    Jag går där och var precis där. Ingen portkod men man ringer på så öppnar dom porten.
Svar på tråden Augustibebis 2012