Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

jag gick upp 25 kilo förra gången, och gick ner allt sen på 4 månader vilket var skönt. Men jag är så hungrig hela tiden så jag orkar inte riktigt bry mig. Jag tänker lite som så att man ska ju bli tjock i alla fall och hur många gånger i livet kommer man ha den lyxen att faktiskt kunna äta det man är sugen på (för en liten anledning har man väl?!) Jag passar på att bli tjockis och njuta av det Sen så kan man ju ändå tänka på vad man stoppar i sig för barnets skull.

Var precis hos min BM på kontroll och fick höra hjärtljuden, så underbar känsla <3

• TheMaraja

Jag blev inte heller klok på hur jag blev flyttad förra graviditeten då jag visste exakt när hon blev till. Hade 3/9 enligt SM och blev flyttad till 8/9 efter UL och sen så kom hon 22/9 så jag vet inte om datumen spelar så stor roll. Det dom går efter på UL är ju bara måtten på olika kroppsdelar och inte när man hade mens/ägglossning. Enligt måtten ska man kunna få fram ett mer exakt datum om när bebisen ska vara "klar", men jag tror allt bara är på ett ungefär alla fall

• TheMaraja

God morgon
    Är det fler som har problem med huvudvärk? Jag har det typ varje dag och det är så jobbigt. Vill inte knapra piller hela tiden, någon som har andra tips?! Jag sover bra 22-06 och äter och dricker mycket vatten. Kan man göra något annat?

• TheMaraja
    fru Elle skrev 2012-03-20 09:18:56 följande:
    Allt såg fint ut på RUL, så skönt efter gårdagens tankar. Blir en liten lillebror och BF beräknades till 13/8. I början av graviditeten så hade jag en känsla av att det var en tjej, sen svängde det och känslan sa kille. Nu det senaste har jag inte haft någon stark känsla för vad det skulle vara. Men det blir en liten lillebror !

Blev flyttad några dagar, bf vi hade räknat ut med ägglossningtest var 8/8, på Kub fick vi BF 6/8. Men nu på RUL blev det BF den 13/8. Men ska ju in på kontroller från vecka 38+0 för igångsättning så är inte så orolig att jag kommer gå över för länge. Har dessutom aldrig gått över BF tidigare, Molly kom 2/3 och hade BF 6/3, Harry kom på BF 2/7. Borde kanske bli BF 2/8 , då de andra är födda den 2:e.

The Maraja; jag har känt av huvudvärk men inte så ofta. Har kommit på mig själv att jag inte har druckit så mycket, sen har jag försökt att vila lite. Gillar inte heller att ta massa tabletter. Om du har mycket huvudvärk skulle du kanske göra ett blodtryck hos BM. Kan vara tecken på havsndeskapsförgiftning. Kanske är lite tidigt att få det än men det skadar ju inte att ta ett blodtryck.
    Jag var hos min BM I fredags då var blodtrycket bra, borde ha frågat henne då vad det kan vara. Kanske som Majsan0101 säger att det bara är så. Men det är lite drygt att både somna och vakna med huvudvärk :(
  • TheMaraja
    DetGodaLivet skrev 2012-03-22 22:39:23 följande:
    Jag oroar mig mer över att ha köpt för mycket kläder...är nog uppe i 15 set i strl 50/56 nu. Vi får hopas att den kräks mycket.
    Visst är det svårt att låta bli Jag var lika dan med dottern. Allt är så litet och sött! Tyvärr gick hon över på stl 62 efter typ 2-3 veckor så det var mycket som inte blev använt Men jag gick två veckor över tiden med henne så hon vägde nästan 4kg redan när hon föddes, så därför gick det väl lite fortare...
  • TheMaraja

Ja det är nog väldigt olika på storlekar första tiden. Men det är verkligen mysigt att köpa litet och nytt

Precis nyss kände jag de första buffarna på riktigt !! Är i vecka 18+4 nu. Har haft nått fladder och något som pekar mig innefrån tidigare men det har varit långt från de tydliga buffar jag fick nu. Precis vad jag behövde för jag känner mig riktigt risig. Feber och ont i halsen

• TheMaraja

Randiga Rut: grattis va kul att allt gick bra. Håller med dig om pojknamn vi hittar inte heller några bra. Men massa onödiga tjejnamn eftersom vi med väntar en kille

• TheMaraja

19+0 idag tiden går faktiskt fort nu . Skulle på rul idag kl 9 men bytte tid till i morgon kl 15 så att min man kan vara med. Just nu hade det varit roligare med bara 1 timme kvar .

Ang namn så slutade vi säga vad vi tänkte på efter ett tag med dottern. Vi blev så less på alla spontanreaktioner som oftare var dåliga än bra. Iris blev det tillslut. Vi har mycket svårare med pojknamn men jag tror Alfred, Frank eller Henry ligger i topp.

Såg att någon funderade på Lillemor, riktigt fint namn.

• TheMaraja

Snart dags för RUL, eller ja, tre timmar kvar men med tanke på vilken evighet det kändes som när jag fick datumet på inskrivningen så är tre timmar ingen ting längre Ska bli jättespännande, hoppas att allt är bra där inne.

Svar på tråden Augustibebis 2012