Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Oj, allt verkade inte komma med?!

Blev allafall flyttad från 20 till 22/8 så det var ju okej

• TheMaraja

Jag älskade min skiphop väska och kör den igen. Alla smarta fack var det bästa. Jag köpte min för en hundring på tradera så det kändes inte som någon utgift att ens fundera över. Gillade verkligen att man kunde välja mellan axelremmen och de små "vagn remmarna" bara axelbandet satt aldrig bra på vagnen.

Men skulle man köpa allt som man "bör" ha eller tror sig behöva nytt så skulle man ju kunna lägga ner en förmögenhet. Jag gillar att köpa begagnat. Förra gången blev typ allt utom vagn begagnat. Jag ville verkligen ha min iCandy och den fanns inte begagnad ännu då. Nu vill jag ha en donkey och den lär det väl inte heller finnas så många begagnade av ännu.

• TheMaraja

DetGodaLivet: nja jag tror inte heller att mycket av det man spenderar på saker till barnet gagnar dom. Egentligen behöver väl dom inte alls mycket av det man köper utan allt är till för föräldrarna. Tror också som du säger att mammor eller föräldrar är en tacksam grupp att köra reklam mot. Fasen när jag var gravid förra gången ville jag ha allt. Jag köper fortfarande mer och bättre grejer till min lilltjej än till mig . Fast det mesta är fortfarande begagnat alla fall.

• TheMaraja
    Novixi skrev 2012-04-04 11:47:24 följande:
    Hej tjejer! Va roligt med lyckade RUL! Glad Grattis!
    Jag har en liten fundering och skulle vilja veta er åsikt. Är i v.21+6 idag och har alltså varit på RUL redan. Mannen och jag kollade inte kön på bebis denna gången heller (har en son sen innan och kollade inte då).
    Nu är "problemet" att jag känner att jag skulle nog vilja veta vad det är för liten inneboende jag har. Inte för ren nyfikenhets skull, utan för att jag så gärna vill ha en flicka denna gången.

Känner att om det kommer en pojk till på förlossningen kanske jag blir mer "besviken" än om det ä en flicka.
    Ta det inte fel, jag blir absolut glad om det är en frisk liten pojke som kommer ut, men längtar efter en flicka.
    Vet att en del av er kommer skriva till mig att "huvudsaken är att bebis är frisk och sen kvittar könet" och jag vet det.

är bara rädd att jag har svårare att "ta till mig" en pojk eftersom jag så gärna vill ha en flicka. Om jag kollar könet nu innan så har jag ju lite mer tid att ställa in mig på om det skulle blir en pojk till. Förstår ni?
    Det är svårt att förklara men hoppas ni förstår mig rätt.
    Mannen har dock varit emot att kolla både med sonen och med denna och tror jag vill kolla för att jag är nyfiken. Han har svårt att förstå hur jag känner och tycker jag borde vara lika glad för vilket som.
    Vet att detta ämne med längtan om ett visst kön är lite tabu.
    Ledsen att det blev ett så långt inlägg men vill höra era åsikter och vad ni skulle gjort om ni känt såhär.

Kramar!            
    Jag förstår precis hur du menar! Så klart att man blir lika glad när man väl har sin bebis men man kan ju ändå få önska sig något. Jag hade ungefär samma sak tidigare i graviditeten. På KUB fick vi en ökad risk för DS och valde att gå vidare med fostervattenprov. Vi fick en del synpunkter från familj och vänner på det och folk verkade förknippa dåligt resultat på fostervattenprovet med abort. För mig var det absolut inte så!! Största anledningen till att jag gjorde det var för att faktiskt få veta. Jag vill hellre veta i vecka 15 att jag får ett barn med DS än att eventuellt få den informationen på förlossningen.

Nu är det här kanske inte exakt samma sak. Men det är så otroligt mycket känslor inblandat i en förlossning så jag skulle nog tycka det var skönare att veta innan. Då vet man liksom och slipper ha det momentet då. Skulle det varit så att man absolut inte brydde sig för fem öre då behöver man kanske inte kolla, men jag förstår precis vad du menar med att du skulle bli glad för en liten tjej. Jag var likadan nu, har en tjej och ville verkligen ha en pojke. Var säker på att det var en tjej till men så visade det sig vara en kille alla fall.
  • TheMaraja

Sommaren12: vi struntade faktiskt i basplattan till skyddet, körde bara säkerhetsbälte. Vi sålde ju vår iCandy men tror jag har adaptrarna kvar, minns inte riktigt men ska se efter om du är intresserad.

• TheMaraja

Ang halsbränna, den var helt vidrig för mig förra gången. Min bm tipsade om Losec receptfritt på apoteket och dom var super. Hjälpte bäst och längst. I bland klarade jag inte av att vänta innan de började verka (tog ca 60 min) så då kompletterade jag med gaviscon som hjälpte snabbt men inte någon längre stund.

• TheMaraja

Vi bestämde oss igår att det blir en bugaboo donkey . Känns bra och kul. Tycker den är för dyr men det finns ingen annan som uppfyller mina önskemål. Jag gillar att man kan välja åt vilket håll man ska ha de olika sitsarna. Dottern vägrade liggdelen när hon var 3,5 månad, blir det samma nu så vill jag alla fall ha honom mot mig.

Svar på tråden Augustibebis 2012