Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

jannonym skrev 2012-02-07 14:38:48 följande:
    Hon som gjorde kub frågade min man:
    - är det erat första barn?
    - Nää, fjärde, svarade han
    - jahaaaa!! *jätteförvånad* är du pappa till alla? Frågar hon
    - Jag tror det, svarade min man

*pinsam tystnad*

- han skojjar bara, säger jag

Då börjar hon skratta lite nervöst... Haha... Nyfiken i en strut... Där fick hon ;)
    haha undra varför hon frågade så...
  • TheMaraja

Jag är sugen på allt och äter allt. Kan inte sluta gott?!

Lyck till i morgon Ellenbmt, skönt att du får svar!!

Jag har kub ul i morgon. Nyfiken och nervös!

• TheMaraja

Novalina: ja dom skär upp livmodern när dom snittar, det är ju i den barnet ligger. För mig blev det akutsnitt sist men har inte hört något om att livmodern lättare kan spricka sen . Min bm sa bara på efterkontrollen att man helst skulle vänta ett år så den hann läka ordentligt.

Jag ammade i 14 mån. Inte alls vad jag tänkt men dottern vägrade flaskan. Kanske var jag inte påstridig nog eftersom amningen fungerade men jag minns att det kändes som ett fängelse efter ett tag då hon skulle sitta fast i mig dygnet runt. Känns illa att säga så men för mig var det jobbigt för det var verkligen hela tiden de första 6 månaderna. Den här gången ska jag försöka mer med flaskan så att pappa kan hjälpa till ibland

• TheMaraja

Novakuna: tror det var att man helst inte skulle bli gravid på ett år. Men det var ju för att vara jättesäker på att allt läkt. Man läker ju mycket fortare än så

• TheMaraja

Sommaren12: det är baby barnmässan i göteborg och dokumentären går på vetenskapens värld nu och heter människan sedd inifrån.

• TheMaraja

Sommaren12: kan också rekommendera icandy peach. Hjulen är inte plastiga utan skumgummi vilket är bra för då slipper man pumpa. Jag körde den ju hela förra vintern när det typ var en meter snö och det fungerade bra. Kanske var det lite jobbigt med "stänkskärmarna" på framhjulen när det var tösnö. Har annars varit supernöjd med min peach, den uppfyllde verkligen alla våra önskemål och krav.

• TheMaraja

Hoppas alla har haft en bra helg

Har sett några som skriver att ni köpt vagn på Holländska varianten av blocket, har ni någon länk till den sidan?

• TheMaraja

Emelieofgbg: jag hade en peach till min dotter och bara älskade den!! I stan och i kollektivtrafiken är den så liten och smidig. Den hade alla funktioner jag ville ha och jag gillade att den tog så minimalt med plats i bilen eller om man åkte tåg. Sen är den ju sjukt snygg också .

Framhjulen var helt okej i snö, förra vintern var det ju sjukt mycket snö men det gick bra. Inte helt optimalt tror jag om man jämför med fyra stora hjul. Men där får man väl göra en avvägning när och var funktionallitet är viktigast. Det som inte var kul var när det var "kramsnö" den fastnade på hjulen och då gick det dåligt att köra. Speciellt framhjulen som har stänkskärmar.

Skulle ändå varmt rekommendera, var jobbigt att sälja när dottern växte ur den.

Svar på tråden Augustibebis 2012