• Novalina

Augustibebis 2012

oxle bo skrev 2012-02-08 13:34:14 följande:
    ni som börjat känna bebisen, hur ofta känner ni?
    v17 idag, o jag har känt ett par veckor men tror jag inbillar mig,då det är så långt mellan buffarna,
    men kände helt klart nys då vi åt, får se när nästa dyker upp..
    kan gå ett dygn mellan buffarna,o bara när jag är stilla,
    viket jag inte e så ofta, jobbar på demens boende,full fart...
    Jag vet inte om jag känt bebisen än, eller bara inbillat mej...

Har du rätt till hp pga ditt jobb? Mkt tunga lyft och så?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 14:00:02 följande:
    Ingen aning det fick hon veta av en slump helt livsfarligt egentligen! Var alltså ren tur.
    Vad va livsfarligt?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-08 14:26:39 följande:
    Borde inte man kunna se det i förlossningsjournalen hur de snittade? Kan ju stå en hel del förkortningar som kan vara svåra att tyda, men det borde BM kunna hjälpa er att tyda.
    Jo, det  borde ju gå... Ska kolla.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tesdy skrev 2012-02-08 15:10:23 följande:

Vad avis jag blir på dig Det har ju en del med gener att göra och där har jag väl inte dom bästa.

Det har säkert med gener att göra. Jag brås mkt på min pappa med pigmenten, och han har bara lite grå tinningar vid 64 års ålder.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    A R skrev 2012-02-08 15:20:23 följande:
    Jag går på sös gynakut och där finns blödningsmottagningen, samma sak fast man kan boka en tid så man slipper sitta och vänta. Allt var ok och den sparkade och sprattlade där inne, sååå skönt. Jag tycker det är bra att man får komma in och kolla för oron tar ju nästa knäcken på en. 
    OK. Vad skönt för dej!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 15:36:40 följande:
    Nova- ja, det sa den som uppräckte det med, de upptäckte det av en slump när hon lades in på dropp pg. Havandeskapsförgiftning, vet dock inte hur de fick reda på det....
    Vill du förklara sammanhanget är du gullig?... Jag vet inte vad du svarade på. Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Bellatrixx skrev 2012-02-08 15:44:57 följande:
    tack för alla mattips :) ska börja äta lite mer fil o sådär till, för att jämna upp lite. har proppat i mig en massa igår så idag mår jag bättre, skönt!  

men jag är såå glad, idag har jag bokat tid för 3D/4D ultraljud!! Vad häftigt det kommer bli.  
    någon mer som har planer på det?  
    Jag tror nog iofs att du bör äta mer än bara extra fil. Jag tror att du skulle behöva lassa in betydligt mer (nyttigt) fett och (helst långsamma) kolhydrater för att må riktigt bra som gravid.

Roligt med 3D-UL! När då? Vad kostar det? Och vad är 4D-UL?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

...och kolla järnvärdet en extra gång. Kanske du behöver extra järn i tablettform? Man kan bli trött av lågt järnvärde.

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 15:57:23 följande:
    Nova- kan inte kopiera, men det var om ks korssnitt. Alltså min vän som snittades med sitt andra barn, och när det tredje sedan gav henne förgiftning och hon lades in så kom det fram att det var farligt för henne att vara gravid pga snittet var som det var i livmodern. Men allt gick ju fint och hon födde med snitt någon vecka innan bf. Men hon var under mkt uppsikt.
    Hmmm.... Jag förstårinte riktigt - varför va det farligt för henne att vara gravid? Hur va snittet i livmodern? Hade de snittat fel i en tidigare grav. el.?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Bellatrixx skrev 2012-02-08 16:04:32 följande:
    Okej, då får jag försöka äta ännu mer, så svårt när man är så osugen på nästan allt. Men ska kämpa på :)

Haha, kanske är jag som snurrar till det, jag sökte på google och då stod det 3D/4D som förslag så Oskyldig 
    Men på hemsidan stod det nog bara 3D.. Hm, får kolla på det där. Man fyllde i när ens BF var och så och så fick man förslag med tider man kunde välja så jag valde den 28/3, kommer vara i v.22 ungefär då, om jag räknat rätt.  
    Ja, ät på du - det kommer du säkerligen att må bättre av!! Drömmer

Som gravid är det extra viktigt att ta kroppens signaler på allvar, och försöka få i sej en så allsidig kost som möjligt. I regel brukar man oftare va mkt hungrigare och mer sugen på vissa saker som kroppen då behöver, men känner man inte av den hungern så kan det ju va svårare förståss. Själv brukar jag må lite småilla om jag är hungrig och har lågt blodsocker, så illamående kan bero på att man eg. inte ätit nog regelbundet och fått i sej av det som kroppen så väl behöver för att bygga upp en ny liten människa i ens mage.

Själv tränar jag mkt och har så gjort i 9 års tid iaf (5-7 ggr/v), så jag är väldigt van vid att lyssna på kroppens signaler - för annars skulle jag aldrig orka träna så mkt och säkert få värk och skador dessutom.

Vad kostar 3D-UL? Jag tror inte det finns där jag bor, finns nog inte överallt - kanske bara i storstäderna?... Nån som vet?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012