• Novalina

Augustibebis 2012

jannonym skrev 2012-02-06 10:18:21 följande:
    Jag går på mamamia i kista, läste på deras sida att man kan få göra extra ul för 500:-

Tycker ni att jag e dum om jag ringer och försöker få en tid till det idag, när jag har tid till kub ul i morgon.

Jag vill inte komma dit i morgon och höra att bebis inte lever... Vill veta nu...!

Gahh.. Min man säger att jag ska ringa och se om de har någon tid idag. De kanske inte ens kan ta mig idag. Han vill bara att jag ska sluta oroa mig.

Hur skulle ni göra?
    Jag skulle helt klart vänta en dag, är ju inte så mkt iaf. Men jag förstår din oro.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2012-02-06 12:24:31 följande:

Kära Gravida medsystrar, jag måste få lätta mitt hjärta! Jag har fallit av kärran och rökt. Inte mycket, men ändå! Nu när jag inte mår illa längre är det som att vara tillbaka på dag ett, och inte är det lättare när sambon röker. Försöker få honom att förstå att det är ännu svårare att hålla sig duktig och vettig när han röker, men enligt honom måste han röka eftersom jag är så jobbig att ha att göra med...

Och självklart känner jag mig skitkass! Det funkade ju i tre månader, vad hände nu? Inget minne alls av att jag ville röka förra gången jag var gravid. Äh, känns pissigt.

Vilken skit till sambo, ursäkta mej - men det tycker jag faktiskt!! *grr!!* Skrikandes

"En gång är ingen gång", men rök inte mer bara då.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2012-02-06 13:00:34 följande:
    Hahahahaha! Sjukt roligt!
    Vadå?? Oskyldig 
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2012-02-06 13:06:33 följande:
    Att du skrev så upprört om min sambo. Tyckte det var lite skojigt.
    OK. Men det kan ju inte va så roligt att han har den iställningen, eller?... Foten i munnen
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-06 13:51:42 följande:
    Stövelkatt- han är underbar, eftersom ni gjort en bebis nyligen :) men min sambo har med idiotiska åsikter om mkt, och ofta en dålig ton i rösten..... Men han är underbar han med :)
    Min sambo kan oxå va jobbig och störig sitt sätt ibland, men visst är han bra som person iaf - har helt underbara sidor med såklart!  Allt är ju inte svart elelr vitt här i livet inte...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2012-02-06 14:02:04 följande:
    Exakt! Vi är väldigt olika på såna punkter. Tydligen förklaras en del med den klassiska kulturkrocken. Han använder gärna värdeord som "fucking dishes, your fucking clothes every-fucking-where" bara för att han städar en dag, medan jag tar väldigt illa vid mig eftersom jag bara skulle uttrycka mig så om jag verkligen  var skitförbannad på honom personligen.
    Är han amerikan eller?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-06 16:02:07 följande:
    Jag har haft den, tycker den är bra och likvärdig med Emmalkjunga.

Om jag köpte en ny skulle jag välja Emmaljunga få den är svensk/inomeuropeisk tillverkad medans Brio är gjord på sweatshopfabriker med kassa arbetsvilkor i Kina. Provocerande att betala flera tusen för en vagn som nån snubbe som sover i barack får  treåfemti i timman för att tillverka (men det är ju samma med Bugaboo och alla andra dyra vagnar). 

Begagnat skulle jag inte bry mig om vilket, då är den ju redan producerad. Skulle gärna ha en Happy som bruksvagn (alternativ till min retro) om jag hittade en billig begagnad. De har bra fjädring för landsväg tycker jag.  
    Underbart resonemang!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-06 16:09:52 följande:
    Ni experter ;) ... Vad skulle ni rekommendera mig för vagn?

Krav:
    Får inte vara för tung, bred och otymplig då jag måste ner med den i barnvagnsförråd (bor i lgh).
    Vi kommer ha den till å gå på stan men den måste även funka på snö då det snöar ofta i småland. :(
    Den måste va snyyygg! Är ganska trendmedveten citymamma. ;)

Kommer inte på mer nu att tänka på... Hmmm...
    Jag har en klassisk, beg. Emmaljunga City Cross. Är som "barnvagnarnas volvo", lätt ev. köpa reservdelar till och finns många beg. i jättebra skick, de har väldigt bra kvalité.

Den är lätt att köra både sommar och vinter tycker jag, har bra lastutrymme och kan anv. av barnet från nyfödd och så många år barnet ö h t behöver vagn.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-06 20:51:02 följande:
    Jag tycker egentligen bärselen är ett större val än barnvagnen eftersom man använder den mer (eller jag gör det i alla fall). Har köpt en ergo och ska nog köpa en trikåsjal också.
    Jag har sparat flera bärselar och en bärsjal efter sonen, som jag kommer att anv. med 2:a barnet.

Om nån är intresserad så kan jag sälja 2 st av "BabyBjörn"-selarna, är en svart och en jeansblå.

Den blå är av modellen "Classic". Den svarta är av modellen "Synergy" (med en massa praktiska extrafunktioner,  nypris 1400 kr).

Jag har även 2 st svarta dreggelskydd och ett vattenavstötande och vindtätt svart selskydd som passar till, märke BabyBjörn det med såklart.

Nån som är intresserad?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-06 20:56:43 följande:
    Vi har en ergo som inhandlades till dottern när det blev för tungt med babybjörnen. Gillar ergoselen mycket, tycker att den är skön att bära med och att den avlastar bra. Barnen har gillat den med, dottern ville sitta i den i somras när vi plockade svamp i skogen.

Nu har jag sagt till min chef och några till på jobbet att jag kommer gå på FL i sommar. Alla blev glada och gratulerade . Så de kan planera inför sommarsemestern med vikarier och så.
    Visst är det skönt när man äntligen kan berätta på jobbet!!

Gjor de jag oxå efter kub-UL:et förra v. - bara jättepos. reaktioner!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012