• Novalina

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-02-09 12:54:19 följande:
    Tror du det? Jag trodde det var helt omöjigt, jag får väl inte både ta emot havandeskapspenning och lön? Jag vill ju hellre jobba hela juni än gå hemma på hp, men inte på mitt tunga jobb. På mitt extrajobb har jag nog chans till heltid hela juni då det kommer behövas en semestervikarie. Är dåligt påläst om det här med HP och tycker allt verkar så krångligt. Har mejlat FK och ska prata med chefen på mitt fasta jobb om hur man kan lösa det.

Vårdadministratör är samma som läkarsekreterare (förlegad benämning ). Skriver diktat i journaler, står i receptionen, har hand om telefoni m.m .
    Ring fk och kolla upp det tycker jag, så får du veta. Men jag tycker du borde ha rätt till hp på ditt tunga jobb iaf.

Verkar va ett roligt jobb att vara vårdadmin.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2012-02-09 17:05:57 följande:
    Iih, jag vet, jag tänkte på det alldeles nyss! (har RUL 5/3) Tiden bara rusar fram. Om nu bara våren kunde komma också.

Förrsten, mitt projekt som jag blev utslängd på verkar bli förlängt till sommaren, så länge jag orkar ha hand om det i princip. Det var tänkt att vara i 3 veckor, men efter att jag lagt fram läget för  IT-ledningen så insåg de att de inte var så klara som de trodde.
    Skojigt att jag gör ett så bra jobb, lite jobbigt att veta att jag har 3 timmars resväg dagligen för resten av tiden innan fl... Obestämd
    Vad jobbar du som?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    verro skrev 2012-02-09 21:43:45 följande:
    Hej alla..
    Har inte vart så aktiv i denna tråd, men tänkte nu när man äntligen nått milstolpen 12+0 att man kanske får hänga me i eran underbara grupp? Ni verkar vara en hel bunt me goa människor.. :D
    Kul med fler aktiva!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-09 22:28:21 följande:
    Nu har jag plockat ihop en shopping bag med mammakläder för 2400 kr på ASOS. Är frestad att trycka på köp-knappen men näää... Har dock inte så värst mycket att ta på mig. Inte mycket kläder som sitter bra. Men väntar nog till våren och den stooora magen kommer innan jag ger mig på några större köp. 
    För min egen del så har jag bara köpt underbart mjuka och goa mammajeans på H&M. Sen har jag typ yoga/träningsbyxor med sån där lite högre midja som man kan vika ner (ej grav.byxor eg.) och andra tröjor av lite mer "ballong" -modell, som är så moderna nu.

Sist gick jag ända till v.42+0 med sonen och hade stoooor mage då, men behövde inte ens då några särskilda grav.kläder.

Sen däremot när jag började amma köpte jag beg. amningströjor, för det va däremot jättebra att ha! Finns billiga på Tradera och köp-säljsida på fb för mammakläder. H&M har billiga med.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Novalina skrev 2012-02-10 01:32:33 följande:
    För min egen del så har jag bara köpt underbart mjuka och goa mammajeans på H&M. Sen har jag typ yoga/träningsbyxor med sån där lite högre midja som man kan vika ner (ej grav.byxor eg.) och andra tröjor av lite mer "ballong" -modell, som är så moderna nu.

Sist gick jag ända till v.42+0 med sonen och hade stoooor mage då, men behövde inte ens då några särskilda grav.kläder.

Sen däremot när jag började amma köpte jag beg. amningströjor, för det va däremot jättebra att ha! Finns billiga på Tradera och köp-säljsida på fb för mammakläder. H&M har billiga med.
    Kan ju tillägga att anl.är att mammakläder eg. är onödiga att köpa ö h t - bättre att köpa kläder med lite lösare passform i så fall, som man även kan ha som icke-gravid. Finns hur många bra såna kläder som helst, handlar ju om modell och skärning bara.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-09 22:28:21 följande:
    Nu har jag plockat ihop en shopping bag med mammakläder för 2400 kr på ASOS. Är frestad att trycka på köp-knappen men näää... Har dock inte så värst mycket att ta på mig. Inte mycket kläder som sitter bra. Men väntar nog till våren och den stooora magen kommer innan jag ger mig på några större köp. 
    Shit va dyyyyrt!! Foten i munnen Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    A R skrev 2012-02-10 19:27:14 följande:
    I natt drömde jag en hemsk dröm. Som jag skrivit här tidigare så har jag haft två blödningar och i natt drömde jag att vi var på UL. De sa att det är en pojke och han blöder i hjärtat. Fy vilken hemsk dröm det var, vill inte ha fler sådana.
    Ingen rolig dröm...  Skäms

((Kramar om))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    miniräkan skrev 2012-02-10 22:08:12 följande:
    Hej allihop! Tänkte joina er då jag också har en liten augustibebis i magen :) Är i vecka 14+3 idag, och har redan hunnit se pyret två gånger så känner inte nån jättestress fram till RUL även om det såklart är kul att få se plutten igen! Det är förresten första barnet och jag bor i Göteborg :)
    Varmt välkommen!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    oprofessionell skrev 2012-02-10 12:51:09 följande:
    Vad roligt! Grattis så otroligt mycket! 
    Grattis!!!!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Skål Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
    Ovanstående inlägg va såklart menat till dej!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012