• Novalina

Augustibebis 2012

FruMii skrev 2012-02-08 16:21:47 följande:
    Kolla längst ner på sidan på den här länken. Där ser man skillnaden på 2D-3D-4D =)

www.tittutultraljud.se/
    Tack. Men jag förstår ändå inte skillnaden mellan 3D-UL och 4D...?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    FruMii skrev 2012-02-08 16:48:28 följande:
    Vi såg aldrig könet, fast det var en pojk =) Men vi tittade faktiskt aldrig efter det heller, så vi undvek det utan att ens tänka på det. Jag har för mig att det är lättast att se könet runt v.24.. Vill ni inte veta kan ni säkert säga det till den som gör ul så den inte visar för mycket =)

Jag får inte välja när jag ska göra det =) Förra graviditeten gjorde jag det 3-4 gånger tror jag, första strax efter vecka 20 och sista runt vecka 30. Nä jag betalar ingenting för det, dom gör det för dom måste ha extra koll på bebisen så det är alltid lika nervöst när dom börjar, men när dom gett klartecken att allt ser bra ut är det bara att njuta =)

Är det första gången du gör ett 3D/4D? 
    Varför får du gratis extra-UL? Riskgrav.?...

Lyllos dej att få göra så många iaf, och dessutom 3D!!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2012-02-08 17:32:25 följande:
    Novalina: vid kejsarsnitt är det många lager som ska skäras upp för att sedan sys ihop. Jag läste på förra gången och fick då veta att 7 lager (hud, innerhud, muskelhinnor, muskler, bukhinna, livmoder osv) ska skäras genom eller flyttas åt sidan varav tre sys.
    Så det är klart att man är lite ärrad efter ett kejsarsnitt. Det enorma arbetet livmodern ska genomgå vid värkarna känns därför lite skrämmande eftersom livmodern är försvagad kring ärrvävnaden.
    Men usch, är det sååå mkt!!....... Foten i munnen
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    14mars skrev 2012-02-08 21:27:34 följande:
    Vi har börjat fundera på barnrummet, vi tänkte inreda i något tema. Min moster har Petsson och Findus i ena rummet och mamma mu och kråkan i andra. Jag är lite inne på Barbapappa, men är det några som har några bra ideer får ni gärna dela med er :D
    Jag ska ha vitt och djungel/fantasi-tema kan man kannske säga... Men det är till sonen det, han har inget eget rum än faktiskt.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    TantLjusgrön skrev 2012-02-09 05:07:31 följande:
    Samma här, ligger vaken nu... har tydligen börjat en ny dålig vana att vakna så här tidigt. BM sa att det kan vara kroppen som förbereder sig på amning. Suck. Kanske ska gå och värma lite mjölk. För övrigt kände jag nåt annorlunda i magen idag. Nästan som en muskelryckning eller bubbla, undra om det var skruttis som dansade där inne. :) Fast det är nog lite tidigt än i V15.
    Hihi, jag har nyss känt av lillbebben därinne jag med faktiskt!!!!!!!

Satt vid datorn på sena timmen, och då kände jag det som en jättesnabb liten mjuk puff från insidan på v sida - magi!!!!!!!!! Hjärta Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    LiJon skrev 2012-02-09 10:33:00 följande:
    Gadget; ja ländryggen känner jag också av, inte blygdbenet än så länge tack och lov Jobbar som vårdbiträde på ett sjukhus inom äldreomsorgen, det är mitt fasta jobb på 60%. Sen är jag utbildad vårdadministratör och jobbar extra som det på en psykiatrisk mottagning några dagar i veckan också, har gjort ett år.

Så det blir mycket dubbeljobbande, som vårdadministratör är det ju lugnt ang. foglossningen då man mest sitter still, men som vårdbiträde svårare... vi har det hektiskt där med massa spring i korridorerna, lyft och vändningar och igårkväll var det överjäkligt att jobba Och jag tror tyvärr inte jag kan få andra arbetsuppgifter heller, skulle önska att jag bara kunde jobba som administratör men det är olika arbetsgivare (kommun/landsting) och jag kan ju inte vara sjukskriven från mitt fasta men ändå jobba på mitt extrajobb :P Puh, det får visa sig hur det går!

Härligt med v 16, tiden går både fort och långsamt tycker jag!
    Vad gör man som vårdadministratör?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    LiJon skrev 2012-02-09 10:33:00 följande:
    Gadget; ja ländryggen känner jag också av, inte blygdbenet än så länge tack och lov Jobbar som vårdbiträde på ett sjukhus inom äldreomsorgen, det är mitt fasta jobb på 60%. Sen är jag utbildad vårdadministratör och jobbar extra som det på en psykiatrisk mottagning några dagar i veckan också, har gjort ett år.

Så det blir mycket dubbeljobbande, som vårdadministratör är det ju lugnt ang. foglossningen då man mest sitter still, men som vårdbiträde svårare... vi har det hektiskt där med massa spring i korridorerna, lyft och vändningar och igårkväll var det överjäkligt att jobba Och jag tror tyvärr inte jag kan få andra arbetsuppgifter heller, skulle önska att jag bara kunde jobba som administratör men det är olika arbetsgivare (kommun/landsting) och jag kan ju inte vara sjukskriven från mitt fasta men ändå jobba på mitt extrajobb :P Puh, det får visa sig hur det går!

Härligt med v 16, tiden går både fort och långsamt tycker jag!
    Du måste väl kunna få rätt till hp 2 mån från vårdjobbet, om det är fysiskt tungt, men ändå jobba som vårdadmn.! Har du läst reglerana ang. fp på fk?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Novalina skrev 2012-02-09 12:28:56 följande:
    Du måste väl kunna få rätt till hp 2 mån från vårdjobbet, om det är fysiskt tungt, men ändå jobba som vårdadmn.! Har du läst reglerana ang. fp på fk?
    Menade hp och inte fp...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-09 12:08:39 följande:
    Ja, eller kanske inte fel, men så pass stressat att de fick snitta som ett kors eller nåt, detta bokfördes inte. Faran var väl sprickrisken, som var ganska stor, då det både var tätt inpå och ett ovanligt snitt.
    OK. Men hur upptäcktes det om det inte bokfördes?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012