Mamma070912 skrev 2012-02-05 21:20:19 följande:
Ja så är det säkert för en del, vi har som sagt haft barnen på dagis ganska mycket i perioder och lagom är bäst. Skitjobbigt att lämna ungarna heltid och tråkigt för dom om de inte får vara med alls. Men detta passar oss bäst just nu. Min lilla är en väldigt tuff liten tjej och jag är övertygad om att hon kommer anpassa sig snabbt till dagis igen. (Under tiden går vi på öf). Den stora tjejen är mer blyg och tillbaka dragen men har verkligen blomstrat upp sen hon blev äldst i dagisguppen. (Vilket är en helt underbar grupp utan mobbing och alla leker med alla och tar hand om varandra

). Vi har diskuterat väldigt mycket fram och tillbaka vad som passar barnen och deras personligheter och vår egen livs situation. Hoppas och tror att de flesta gör det.
Roligt att höra.
Jag tror precis som du att tiden på dagis/dag spelar stor roll med, särskilt för de små barnen.
15 h/v är väl sådär lagom för en 2-åring eg. tycker jag - om man har möjlighet till det alltså. Min son kommer att börja på dagis 15 h/v i aug. då han är nästan 2 år iaf, då syskonet kommit ut. Känns som en bra tid och ålder.
Innan det ska jag verkligen lägga manken till och börja gå mer på ÖF med, för hans skull iaf.
Brukar ni prata mkt med andra mammor på ÖF, eller blir det mest att sitta med barnet på golvet och leka etc.? Brukar det va många barn och mammor där? Kanske olika beroende på dag och tid iofs?...